Mahalaua Evanghelică pe blogul lui Emanuel Conțac

Așa se întămplă de fiecare dată cînd un blogger evanghelic nu își face datoria de a administra cu responsabilitate spațiul public.

Câteva observații cu privire la candidatura independentului Peter Costea la europarlamentare

Deși subiectul era de interes major și de actualitate, Emanuel Conțac a lăsat un anumit comentariu al lui Tim Dubhy (pe care l-am sancționat public în alte ocazii) la adresa mea:

„…pe Facebook ai aratat cat de prost crescut poti fi prin limbajul tau de mahala si prin pretentiile tale de doi lei… plus ca faci atac la persoana in mod dur…respectul se cast.iga, nu se cerseste, apropo!
Te-ai luat de Emanuel ca e biet profesoras, dar tu ce esti?
m-am saturat de “repere” ca tine, cu viata familiala facuta vraiste!
ptr cultura ta generala, epistola ta vie nici macar nu m-am ostenit sa o citesc… prea miroase a…..”

Iată comentariul meu pentru Emanuel:

Eu nu m-am luat de tine că ești un biet profesoraș, ci TU ai făcut pe pîrlitul.

Așadar, nu e vorba doar de dezinformare, de jigniri, ci de MINCIUNĂ.

Dacă în 24 de ore nu îţi ceri scuze publice pentru ce ai permis să apară aici la adresa persoanei mele (sau la adresa oricărei alte persoane), te voi sancționa public 24 de LUNI.

Nu am cum să fiu dezamăgit de Tim Dubhy, despre care am indicat ce pramatie de comentator e pe blogurile evanghelice (care îi permit așa ceva).

Dar sînt FOARTE DEZAMĂGIT de Emanuel Conțac și nu îi acord nici un fel de circumstanțe atenuante.

Am observat, de-a lungul anilor, tactica sa de a evita polemica directă cu mine, prin tertipuri pseudointelectuale și bășcălioase, dar am pus-o pe seama imaturității sale (cel puțin relaționale).

Acum însă sînt nevoit să iau în seamă lipsa sa de discernămînt și să fiu cît se poate de sever cu el și cu oricine care procedează la fel.

Zilele trecute blogul România Evanghelică a depășit pragul de 30.000 de postări și mă gîndeam, dacă circumstanțele fizice și metafizice ale vieții mele îmi permit, să acord mai multă atenție DEZBATERII, scriind mai multe articole. Pînă acum am furnizat o cantitate imensă de INFORMAȚIE, care poate sta la baza dezbaterii.

Sînt însă foarte îngrijorat de Mahalaua Evanghelică, fenomen care s-a manifestat de-a lungul anilor pe bloguri ale unor evanghelici, cunoscuţi, la care nu te-ai fi aşteptat la așa ceva: Marius Cruceru, Cristian Ionescu, Petru Lascău, Emanuel Conțac.

Nu intenționez să trec nepăsător pe lîngă lipsa de responsabilitate pe care o dovedesc aceștia uneori. Marius Cruceru și-a exprimat în mai multe rînduri regretul pentru că a fost prea puțin sever cu astfel de comentarii care produc Mahalaua Evanghelică.

De asemenea, îmi spun, pentru a cîta oară?, că a venit timpul să întocmesc Lista rușinii, de care am mai amintit, cu acele persoane care în mod repetat au contribuit la fenomenul Mahalaua Evanghelică și/sau persoane care au răspîndit minciuni și dezinformări în spațiul public pe care îl monitorizez: Blogosfera Evanghelică (1.000 de bloguri în lb. română) și pe Internet (Ioan Pop e veteranul care trebuie pus în fruntea Listei rușinii).

Dar aș dori să fac și cîteva prezentări video și în articole despre subiecte de interes major, precum Candidatura lui Peter Costea, Cazul Vladimir Pustan, Anul Iosif Țon, proiectul Oradea Evanghelică – vectori social-culturali, Anul confesional 2014, Retrospectiva România Evanghelică, Sistemul emanuelist, polemici cu: Caius Obeadă, Dorin Mureșan, Teofil Stanciu, dar și replici severe pentru Emanuel Iacob (Creștin Total), Londra Evanghelică, Daniel Brânzei și alții.

Agenda mea de lucru este plină, precum lesne se poate observa.

Intenționez, ca în fiecare an, să fiu mult mai sever cu bloggerii evanghelici și cu comentatorii lor.

Aș vrea, în măsura resurselor fizice și de alt fel de care dispun, să mă implic și mai mult în discuții pe Facebook.

Nu în puține rînduri, am adoptat un stil de conversație tăios atît pe Facebook cît și pe bloguri.

Nu voi prezenta acum motivele, ele ar trebui să fie evidente pentru oricine care interesat de sănătatea spirituală a mediului evanghelic românesc și care, în același timp, folosește rațiunea pentru analiza critică a fenomenelor din REALITATE.

Situația mea actuală, care se prelungește de cîțiva ani (le spuneam unora că sînt precum personajul central din filmul Terminalul), îmi oferă o poziție, nu confortabilă, dar cu un orizont suficient de limpede ca să îmi pot desfășura manevrele în vederea atingerii unor obiective stabilite conform unei strategii puse la punct de mai mulți ani.

Am rămas singurul mogul al blogosferei evanghelice. Ceilalți trei, din diverse motive, au dat bir cu fugiți.

Dacă îmi stă în puteri, dacă Dumnezeu îmi va îngădui, voi acționa ca atare.

Bă, pocăiților, nu vă mai mirați, voi fi același… Alin Cristea.

Lasă un comentariu