Festivalul Speranţei

Festivalul Speranţei, eveniment desfăşurat în Hong Kong, Australia, Mexic, Statele Unite ale Americii, Irlanda de Nord, Ucraina şi Moldova, are loc pentru prima oară în România în 4-6 iulie 2008, pe stadionul “Dan Păltinişanu” din Timişoara, începînd cu 18.30.

Evenimentul Anului în Timişoara, Festivalul Speranţei va fi transmis în direct pe Internet pe postul de radio online Radio Elim.

Festivalul Speranţei este organizat de Centrul Creştin Renaşterea Timişoara, Asociaţia Billy Graham SUA, cu sprijinul bisericilor evanghelice din zona de vest a ţării, al autorităţilor locale, al unor organizaţii nonprofit şi cu participarea a mii de voluntari.

Programul Festivalului a fost aprobat în unanimitate de către Consiliul de Referinţă format din:

Ionel Tuţac, Secretar General al Uniunii Baptiste
Pavel Riviş Tipei, Preşedintele Uniunii Penticostale
Otniel Bunaciu, Preşedintele Uniunii Baptiste
Ioan Moldovan, Preşedintele Alianţei Evanghelice din România
Virgil Achihai, Preşedintele Cultului Creştin după Evanghelie

Oaspetele de onoare al Festivalului Speranţei va fi Franklin Graham, Preşedintele Asociaţiei Evanghelistice Billy Graham şi al Organizaţiei “Samaritan’s Purse”. Franklin Graham a condus, în medie, şapte Festivaluri evanghelistice pe an pentru Asociaţia evanghelistică Billy Graham (BGEA). Pînă în prezent, a condus mai mult de 100 Festivaluri, vorbind în faţa a mai mult de 4 milioane de oameni.

Video Franklin Graham: Hope for Romania

Corul Festivalului, alcătuit din cel puţin 1.500 persoane din zona de vest a ţării, va fi condus de Ken Tucker, absolvent al Conservatorului Regal din Bruxelles, Belgia.

Vor participa formaţii muzicale şi personalităţi din mediul religios, artistic şi administrativ:

Orchestra Filarmonicii Banatul din Timişoara
Corul Copiilor, format din sute de copii din vestul ţării (dirijori: Camelia Nicorici şi Matei Sărăcuţi)
FORTE FORTISSIMO, orchestră de alămuri alcătuită din sute de muzicieni din toată România
Cvartetul ADORAMUS din Bucureşti
Cvartetul IMPACT din Arad
Grupul SPERANŢA, format din cântăreţi români din Australia, Canada şi România
SHEMA, grup muzical din Cluj
PATMOS, grup instrumental din Chişinău, Republica Moldova
BEL CANTO reuneşte 48 de voci feminine ale Coralei Universităţii Azusa Pacific din California, SUA.
Aura Twarowska, solistă a Operei de Stat din Viena
Huntley Brown, pianist jamaican
Dennis Agajanian, solist chitară acustică
Igor Rudiy, “saxofonistul de aur al Europei”
John şi Anne Barbour, interpreţi şi compozitori
Crina Ciucuriţă, solistă la Opera Naţională din Timişoara, şi Ovidiu Ciucuriţă, profesor de canto
Mirela Zafiri, solistă la Opera din Braşov
Daniel Zah, solist în concertele Filarmonicii Banatul
Ruben Mureşn, laureat al Concursului Internaţional George Enescu
Marius Livanu, interpret şi compozitor
Enigma, echipă teatrală pentru copii

Printre invitaţii Festivalului Speranţei se vor afla fotbaliştii Daniel Zafiris, cîştigător al Cupei României cu echipa Petrolul Ploieşti în 1995 şi Peter Omoduemuke, fost jucător la Poli Timişoara, şi boxerul Vasile Tofan, vicecampion al României în 1992.

Participanţii la Festivalul Speranţei vor fi întîmpinaţi în fiecare seară cu salutul oficial al prefectului judeţului, Ovidiu Drăgănescu, preşedintele Consiliului Judeţean, Constantin Ostaficiuc şi al primarului Timişoarei, Gheorghe Ciuhandu, dar şi cu salutul unor lideri ai comunităţilor religioase din România.

Site-uri partenere

Biserica Elim Timişoara
Biserica Betel Timişoara
INFOO Timişoara
Biserica Speranţa Reşiţa
Alfa Omega Timişoara
Romanian TV Network, Chicago, USA
Biserica Betania Timişoara
Resurse Creştine
Biserica Apele Vii Timişoara
Radio Elim
Biserica ta
Radio Sion
Braşovul Evanghelic
Confesionala: cultura evanghelică
Fundaţia Student Plus
Ştiri Creştine
România Evanghelică
Info Creştin
La Rotundu
Biserici Evanghelice

Reclame

4 răspunsuri to “Festivalul Speranţei”

  1. George V Says:

    Doresc sa va salut si eu cu Harul si indurarea Lui Dumnezeu care poate trezii sufletele chiar si a celor care se numesc doctori, profesori sau pastori. Ceea ce s-a intamplat la Timisoara sau la Bucuresti nu a fost rau. Ce este rau va veni cat de curand, prin oamenii care se dau drept „pastori” dar care sunt doar imbracati in haine de pastori. Care au urechi de auzit si nu aud si care au ochi si nu vad si care dintr-o slava desarta sunt in stare sa calce in picoare turma Domnului. Sa vazut lucrul acesta in perioada dinainte de ’89 (acum cand se afla cautam scuze) dar si dupa. Daca tot il ridicati atat de mult in slavi pe acest Franklin Graham poate nu stiti ca scumpul lui tata se inchina inaintea papei iar asociatia pe care o conduce colaboreaza cu catolicismul. Iata un scurt istoric: 1964 – apreciat de cardinalul Cushing al IV-lea „Ati avut o mare contributie la spiritul ecumenic, pentru ca ati miscat cu putere incoace si in colo un steag pe care scria ca ei, crestinii, au mai multe lucruri in comun decat lucruei care ii despart.”
    1979 – la vizita papei Ioan Paul al II-leain SUA, Graham afirma: „vizita sa va declansa un nou val de trezire spirituala.” iar cei care chipurile iL primeau pe Domnul Isus li se spunea sa se intoarca inapoi in bisericile lor (catolice).
    1981 – Billy Graham la descris pe papa ca „cel mai mare lider moral al lumii si cel mai mare evanghelist mondial”
    Credeti ca fiul lui are o alta convingere sau viziune? Curand o sa fie invitat „marele evanghelist” pe stadioanele noastre si o sa fie aclamat de bisericile baptiste. Oricum tinerii nostrii baptisti nu mai au linie dreapta a credintei si se unesc cu tot felul de convingeri. Daca nu ma credeti vizitati link-urile
    http://www.catholica.ro/stiri/show.asp?id=7624&lang=rhttp://www.catholica.ro/stiri/show.asp?id=7624&lang=r
    sau http://www4.adevarul.ro/articole/miting-pentru-mitropolitul-banatului/355767
    Ce cauta baptistii in aceste ipostaze? Unde se va ajunge? trageti va rog concluziile. Fratele Paul Negrut sa opus acestui festival de ce credeti? M-as bucura sa stiu parerea dansului.
    Ce este cel mai rau …. este ca in vremea din urma biserica, chiar si cei alesi vor fi inselati de diavolul pentru a crede o minciuna. Aici este marea nevoie de trezire si nu in lumea de langa noi ci in crestinismul paganizat.
    Dumnezeu sa aiba mila si sa se indure de noi caci daca zilele acestea nu vor fi scurtate ……..
    Fiti binecuvantati!

  2. Alin Cristea Says:

    Domnule George V,

    Comentariile precum cel al dvs. sînt permise, rar, pe acest blog, doar pentru că constituie, prin contraexemplu, un prilej de reflecţie şi polemică. Acest blog nu este “OTV-ist” (precum alte bloguri evanghelice) şi nici nu cultivă limbuţia denigratoare de tip vadimist.

    1. Primul semn de suspiciune mi l-aţi trezit cînd v-aţi referit, hop-ţop, la “doctori, profesori şi pastori”, prin care aţi vădit un, din pacate destul de des la pocăiţi, reflex antiintelectualist (care nu de puţine ori e generat de invidie, ignoranţă, frustrare, aroganţă stupidă). Suspiciunea mi s-a confirmat apoi cînd v-aţi referit la aşa-zişii pastori care, spuneţi, calcă în picioare turma Domnului. Nu îndrăznesc să vă cer nume, presupun că aveţi exemple pe care nu aţi ezita să le daţi în public. Acest blog doreşte să protejeze reputaţia oamenilor publici, dar şi să pună în discuţie declaraţiile şi actele lor care au consecinţe asupra contextului eclesial, confesional şi în societate.

    2. Desigur, am căscat ochii citind: “Dacă îl tot ridicaţi atât de mult în slăvi pe acest Franklin Graham.” Cine îl tot ridică în slăvi? La cine v-aţi referit oare? Comentariul dvs. e primul, iar postarea este una informativă, nu elogioasă. Observ, precum pe alte bloguri unde sînt permise astfel de comentarii, că e vorba de o atitudine abstractă, poate doriţi să vorbiţi cu cineva şi v-aţi gîndit că pe blogul ăsta poate vă citeşte cineva!? Acest blog doreşte să instituie un spaţiu de dezbatere, nu de cîrcoteală şi de pălăvrăgeală smintită.

    3. Continuaţi cu un ton şi mai băşcălios: “scumpul lui tată se închina înaintea papei”. În acest punct nu pot decît să vă spun că aveţi mari probleme de informare şi de prelucrare a informaţiei. De fapt, ca să fiu mai direct, nu de informare cred că duceţi lipsă, ci de moderaţie, atunci cînd trageţi concluzii pripite. “Scumpul lui tată” nu e o personalitate controversată (sau: cu mult mai puţin controversată decît altele), e vorba de Billy Graham, a cărui contribuţie evanghelistică şi la imaginea evanghelicilor e de departe amplu recunoscută. Acest blog doreşte să recunoastă activitatea evangheliştilor şi să promoveze cultura evanghelică.

    4. Oferiţi un “scurt istoric” neconvingător. Şi este evident că aveţi o perspectivă îngustă asupra ceea ce înseamnă spiritul ecumenic. Dacă reuşiţi să vă depăşiţi ideisincrasiile, vă va fi de folos următoarea lectură: Ecumenism – 10 sensuri.

    http://rotundu.wordpress.com/2008/04/11/ecumenism-10-sensuri

    5. Cred că aţi deraiat, cronologic, atunci cînd scrieţi: “Curand o sa fie invitat ‘marele evanghelist’ pe stadioanele noastre si o sa fie aclamat de bisericile baptiste.” Despre cine e vorba, despre Franklin Graham? Păi deja a fost invitat. Cum, aţi ratat momentul să vedeţi cum a fost aclamat? Oare ce o mai fi însemnînd “aclamat” astăzi, după jumătate de secol de dictatură comunistă, care a generat şi cultul personalităţii? Doamne, ai milă, că pocăiţii uneori nu au simţul măsurii! Acest blog doreşte să dezbată diferite chestiuni din spaţiul confesional evanghelic, cu speranţa cultivării simţului bun, critic şi optimist care să reducă numărul reacţiilor inadecvate, isterice, indecente.

    6. Aţi oferit două linkuri în care, în trecere, sînt amintiţi baptişti. Întrebaţi (retoric): “Ce cauta baptistii in aceste ipostaze? Unde se va ajunge? trageti va rog concluziile.” Oare ne şi daţi voie să tragem concluziile? Dacă nu tragem concluziile dvs., atunci înseamnă că ne etichetaţi şi pe noi la fel? Acest blog doreşte să evite etichetările inutile şi comentariile isterice şi sterile.

    7. Avînd în vedere cele de mai sus, la ce folos că ne-aţi întîmpinat cu “Harul şi îndurarea lui Dumnezeu” şi aţi încheiat cu “Fiţi binecuvîntaţi!”? Acest blog îşi respectă cititorii şi doreşte să asigure un spaţiu decent, fără limbaj de lemn, fără “acordeoane” şi fără ipocrizii care ne indignează şi ne consumă din energie încercînd să nu ne ieşim din pepeni.

    Nu în ultimul rînd, mă tot gîndesc ce cunoscut mi-e acest stil de discreditare, acest ton de blam, pe care l-am întîlnit de multe ori. Oare George V e ultimul pseudonim sub care îşi vîntură I.P. dezinformările în spaţiul virtual?

    8. Şi totuşi, toţi pastorii din comitetul de organizare al Festivalului n-au ştiut de cele pe care ni le-aţi înşirat aici? De ce să nu le acord lor credibilitate?

  3. MUNTEANU AUREL Says:

    SA NE POCAIM DE ECUMENISM

    In timpul primelor secole ale crestinismului acest articol nu si-ar fi avut rostul pentru ca nu se exista un grup (specific) de destinatari care sa fie avertizat de pericolul miscarii ecumenice. Secole la rand aceasta miscare a fost inexistenta pentru ca aceasta miscare s-a nascut din dorinta cultelor protestante de a se unii pentru a duce evanghelia pana la marginile pamantului conform marii trimiteri din Matei 28.19-20. Acestei dorinte arzatoare i sau alaturat in timp si catolicii care de ceva vreme parasisera fata dictatoriala,plini de speranta ca prin aceasta colaborare va aduce din nou in sanul Bisericii Mama pe „fratii separati”.
    Miscarea ecumenica a luat fiinta in doua etape : prima in 1846 in Londra cand s-au pus bazele Aliantei Evanghelice Mondiale, a doua in 1910 la Edinburgh care mai tarziu (1948) a devenit Consiliul Mondial al Bisericilor.
    Acestea au fost zilele inceputurilor slabe ale miscarii ecumenice din apusul Europei care mai tarziu au luat o amploare de nebanuit pentru primii ei fondatori.
    Privind in trecut doresc sa vedem daca primele biserici ce stau la baza miscarii ecumenice sunt biserici ale Lui Hristos si daca bisericile ce formeaza Alianta Evanghelica din Romania sunt implicate in ecumenism si implicatiile ecumenismului pe termen lung.
    La o privire sumara scopul acestei miscari este de a converti lumea necrestina inainte de venirea Domnului Isus.
    Privind mai atent se pot ridica cateva obiectii :
    a) este miscarea ecumenica formata din biserici nou testamentale autentice?
    b) functioneaza ele fiecare in parte cu autoritate de la Domnul Isus Hristos?
    c) au prigonit ele Biserica Domnului Isus?
    La inceputurile ei miscarea ecumenica a fost compusa printe altii din : prezbiterieni, luterani,anglicani,metodisti etc.
    Protestantii sunt grupari iesite din sanul Bisericii Catolice ce nu si-au dus reforma pana la capat. Ele au aparut datorita gravelor abateri doctrinare ale catolicismului si pe baza ideii ca biserica de-a lungul veacurilor a cazut in apostazie si Dumnezeu a ridicat un om din mijlocul ei sa o readuca la viata corectand unele abateri. Prin insasi ideea de reforma se neaga intentionat si se trece cu vederea existenta adevaratei Biserici, Biserica ce il are fondator pe Domnul Isus si care isi va incheia existenta la rapire.
    Toate bisericile protestante la despartirea lor din corpul bisericii mama au marturisit ca aceasta este cazuta de mult timp in apostazie si ca Domnul Isus nu mai este Capul ei. Logic o biserica daca nu mai are Cap pe Isus Hristos nu mai are dreptul de a predica, de a–si exercita randuielile si de a forma biserici de aceeasi credinta, doctrina si practica cu ea. Stim cu totii ca botezul este acela care te face membru intr-o biserica.
    Daca autoritatea celor ce au fondat bisericile protestante au luat-o de la catolici sau de la ei insisi, aceasta autoritate nu este recunoscuta de Hristos Isus si in concluzie o biserica formata fara autoritate de la El nu este biserica Nou Testamentala. Daca cel ce boteaza nu are autoritate scripturala, atunci botezul nu este valid.
    Luter, Calvin, Swingli, Henryc al 8-lea fondatorul Bisericii Anglicane, John si Charles Wesley fondatorii metodistilor si altii au fost membrii ai Bisericii Catolice si chiar au murit fara a fi botezati cu un botez valid care sa includa :
    a) un candidat scripural (o persoana matura si nascuta din nou)
    b) un motiv scriptural (pur simbolic, nu spala pacatele si nu mantuieste pe nimeni)
    c) mod scriptural (afundare totala sub apa)
    d) administrator scriptural (succesiunea baptismala a bisericii ce efectueaza insarcinarea nu trebuie sa se intersecteze cu Biserica Romei sau cu vreo biserica falsa si trebuie sa aiba o succesiune neintrerupta inapoi pana la prima Biserica fondata de Domnul Isus).Azi avem mai multe feluri de botez ce se datoresc mai multor fondatori umani ce marturisesc felurite credinte.
    Biserica conform versetelor: Mat.16.18 :Si Eu iti spun: tu esti Petru si pe aceasta piatra voi zidi Biserica Mea si portile Locuintei mortilor nu o vor birui, si Ef. 3.21: A Lui sa fie slava in Biserica si in Hristos Isus, din neam in neam, in vecii vecilor! Amin ! Acest fel de biserica are continuitate de-a lungul fiecarui veac pana in ziua rapirii. In ziua aceea se va incheia cu bisericile locale N.T. cat despre cele false ai caror membrii nu au avut parte de har ; ele vor ramane ca si Curva cea Mare cu acelasi domn, credinta si botez.
    Al treilea motiv pentru care nu cred ca bisericile protestante ce au fondat miscarea ecumenica nu sunt biserici ale lui Hristos este urmatorul: au prigonit pana la extrem Mireasa lui Hristos. Istoria este plina de marturii despre cum Biserica Universala ramura de apus cat si cea de rasarit (ortodoxia) au prigonit si martirizat milioane de membrii ai Bisericii Dommnului care de-a lungul veacurilor au purtat diferite nume dupa cum gasim : montanisti, novatieni, donatisti, paulicieni, waldenzi, albigenzi, anabaptisti si baptisti. O data cu aparitia protestantilor pe scena lumii a crescut si numarul celor ce ii persecutau : anglicanii, luteranii, prezbiterienii, urmasii lui Swingli, toti au avut controverse cu anabaptistii asupra botezului si a altor doctrine.Vazanduse inferiori si ne putandusi apara crezurile doar cu ‘Sola Scriptura’ au apelat la traditie, la intimidari, represalii si nu in ultimul rand la tortura si rug. Pasi de sange de J. M.Carroll, Istoria baptistilor de John T.Christian si celebra Oglinda Martirilor sant marturii graitoare ale inaintasilor nostrii care si-au pecetluit credinta cu sangele lor. Crestinii de azi care sunt din valul protestant sau din cel ’restaurator de adevar’ care nu isi cunosc bine nici propria lor istorie dau ca martiri ai lor, pe ai nostrii baptisti (anabaptisti). Atat penticostalii, adventistii, fratii de la Plymouth (crestinii dupa evanghelie), metodistii, nazarinenii, martorii, bisericile lui Dumnezeu, carizmaticii, si altii asemenea lor, nu se identifica in origine doctrina si practica cu aceia care, au in urma o succesiune neintrerupta de Biserici pana la cea fondata de Isus din Nazaret.
    In partea a doua a acestui articol asi vrea sa arat ca TOATE cultele din Alianta Evanghelica din Romania fac parte din miscarea ecumenica si sunt implicate activ in activitatile ei. Ideea infintarii Aliantei a avut-o pastorul baptist –Iosif Ton si a fost pusa in aplicare dupa revolutie in anii 90. Precursoarea A.E.R. a fost Federatia Cultelor Evanghelice infintata prin 1950. Dupa revolutie, adventistii au parasit aceasta alianta si locul lor a fost luat de latura protestanta a ortodoxiei numita Oastea Domnului. La ora actuala Alianta este compusa din: penticostali, baptisti, crestini dupa evanghelie, oastea Domnului, biserica luterana romana de la Bucuresti, cu apartinatori numarand in jur de un milion de membrii. Alianta Evangelica din Romania face parte si are stranse legaturi cu Consiliul Mondial al Bisericilor si Alianta Evanghelica Mondiala. Pe fondul tratatelor semnate si eforturilor facute s-au facut si primii pasi mici dar siguri spre unificare si o cat mai stransa colaborare.Vizita Papei Ioan Paul al II-lea in Romania, din data de 7 mai 1999 a fost primul pas spre unificare intre ramura apuseana si cea rasariteana a vechii Biserici Universale. A fost primul mare pas al catolicilor intr-o tara majoritar ortodoxa . La miting au participat aproximativ un milion de persoane care dupa terminarea liturgiei toti intr-un duh si-au exprimat singura dorinta din 1054 pana azi: UNITATE! Patriarhul Teoctist (Toader Arapasu) i-a intors vizita la scurt timp.
    Al doi-lea si cel mai mare eveniment ecumenic din istoria de peste 2000 de ani de crestinism (asa cum le place ortodoxilor sa se laude) a Romaniei s-a petrecut intre 15-16 iunie 2000 la Palatul Parlamentului din Capitala unde a avut loc Conferinta Bisericilor Crestine din Romania, ce a chemat la pocainta si rugaciune TOATE bisericile din tara. Tema principala a fost: Urmarea lui Isus Hristos in viata de zii cu zi. Aceasta conferinta a fost initiata de World Vision Romania si a adunat peste 1000 de participanti : pastori, preoti, slujitori si credinciosi ai TUTUROR bisericilor crestine din tara.Vorbitorii principali care au intrat in istorie la acest prim eveniment de amploare au fost : din partea Bisericii Catolice –Nuntiul Apostolic, Monseniorul Jean Claude Perisset; din partea Bisericii Greco Catolice –preot profesor Ioan Bota; reprezentantul Bisericii Ortodoxe –Oastea Domnului a fost preotul Vasile Mihoc; din partea bisericilor protestante din Romania ce compun A.E.R. a fost Vasile Talos si nu in ultimul rand din partea Bisericii Ortodoxe a fost actualul Patriarh al Romaniei, Daniel Ilie Ciobotea. Printre reprezentanti de marca ai baptistilor la acea vreme s-au numarat: Danut Manastireanu, Ioan Peia, Daniel Maris; de la penticostali : Emil Bulgar, Vali Iacob; de la crestini dupa evanghelie : Romeo Vasilache iar de la adventisti: Viorel Dima.
    Al trei-lea si cel mai mare eveniment ecumenic la nivel national ce a implicat de aceasta data si membrii de rand, a fost cel de lunile trecute, din 4-6 iulie Stadionul Dan Paltinisanu din Timisoara a gazduit Festivalul Sperantei al lui Franklin Graham. Pe langa implicarea cultelor ce formeaza A.E.R. si-au adus aportul din plin biserici carismatice independente si cele doua mari biserici surori-Catolica si Ortodoxa. La eveniment au fost implicate si autoritatile locale in frunte cu o seama de politicieni ai momentului si chiar cu personalitati din lumea sportului.
    “Evanghelizatorul” principal fiind frankmasonul Franklin Graham, fiul binecunoscutui Billy Graham care pe timpul regimului communist (septembrie 1985) a ‘evanghelizat’ si el Romania venind in tara pe filiera Bisericii Catolice. In cele trei zile de evanghelizare au asistat din tribune de fiecare data aproximativ 20 000 de persoane din tara si strainatate. Principalii promotori ai evenimentului au fost: Otniel Bunaciu –Presedintele Uniunii Baptiste; Ionel Tutac –Secretar General al Uniunii Baptiste; Pavel Rivis Tipei –Cultul Crestin Penticostal Biserica lui Dumnezeu Apostolica din Romania; Virgil Achihai –Presedintele Cultului Crestin dupa Evanghelie; Ioan Moldovan –Presedintele A.E.R.
    Exemplele pot continua cu ‘saptamana mondiala de rugaciune‘ pe care o practica toate bisericile neo-protestante din tara; pana la mitingul de solidaritate crestina baptisto-ortodox, din piata operei din Timisoara, de sprijinire a Mitropolitului Banatului –Nicolae Corneanu, ce urma a fi anchetat de o comisie B.O.R. pentru ca a avut curajul de a se impartasii in public la o messa catolica.Ultimul eveniment de acest gen avand loc in 1700 cand ortodoxii din Transilvania au refacut unirea cu Biserica Catolica. Unirea si colaborarea se indreapta cu pasi marunti si ireversibili catre acea biserica mare al carei cap cu intaietate intre episcopi va fi Prezbiterul Romei care azi este ACELA CARE TINE LOCUL FIULUI LUI DUMNEZEU PE PAMANT (VICARIUS FILI DEI).
    Cel mai surprinzator si in acelasi timp si socant caz de persecutie impotriva celor ce au un dinte impotriva ecumenismului, sa petrecut anul trecut in ajunul evenimentului ecumenic european de la Sibiu, cand doua tinere de religie ortodoxa ce distribuiau pliante si CD-uri impotriva ecumenismului, au fost luate cu forta de un sef de post , duse la sediul politei unde au fost confiscate materialele de propaganda dupa care au fost eliberate. Curatenia fiind facuta sub atenta privire a Mitropoliei care nu dorea rezmerita in preajma umui eveniment cultural de o asemenea anvergura, mai ales ca se anuntase si prezenta Papei Benedict al xvi-lea (Joseph Alois Ratzinger) care ulterior si-a desemnat un delegat sa-l reprezinte. Daca asa se comporta acum acest copil rasfatat (ecumenismul) ce se va intampla cand se va maturiza si va racni ca un leu tanar ?
    In al trei-lea rand vreau sa ne gandim la implicatiile ecumenismului pe terman lung. Daca esti membru al uneia din aceste biserici, ce fac parte din aliante ce sunt implicate in miscarea ecumenica, nu te insela singur si tu contribui intr-un fel sau altul la lucrarile ei. Din moment ce esti in partasie sau colaborezi cu o biserica apostata marturisesti prin atitudinea ta ca:
    a) esti de acord cu doctrina si practica ei si ai depasit mental punctele controversate
    b) acea biserica iti devine sora de credinta si este cel putin egala cu a ta
    c) aveti aceleasi scopuri in plan spiritual si financiar
    d) ii recunosti slujitorii ordinati ca adevarati trimisi ai Domnului
    e) faci parte din acelasi trup cu ei si sunteti madulare unii altora
    f) marturisiti ca santeti manati si insufletiti de acelasi duh
    g) suferiti aceeasi ocara si veti primi aceeasi rasplata.
    Din pacate sunt multi copii ai Domnului care fac parte din culte oficiale si temporar sunt inselati de aceasta cursa intinsa de Vrasmas. Cea mai ingrijoratoare categoria o reprezinta insa, aceia care cu nici un chip nu nu vor sa recunoasca implicarea in ecumenism. Daca esti membru de rand gandeste-te ca esti dator sa veghezi la bunul mers al adunarii tale, daca esti in varsta si nestiutor de carte ai datoria sa intrebi pe altii pentru ca, este in joc destinul tau. Daca esti pastor sau unul care predici din Cuvant, ai o responsabilitate imensa pentru ca tu le esti busola si intr-o zi o sa dai socoteala cum i-ai hranit. Poate esti unul care deja se confrunta cu aceasta problema si cei mai buni si scumpi prieteni te-au parasit, postul si sponsorizarile iti sunt in pericol, locuinta pastorala esti pe punctul de a o pierde, familia nu te mai sustine si devii vulnerabil in fata santajului nu te teme, Domnul va purta de grija El nu inchide o usa pana nu va deschide alta. Nu fiti ca niste stele ratacitoare, carora le este pastrata negura intunericului pentru vecie.
    Incurcatura (Babilonul) este mare! Sper ca Domnul sa iti dea har si putere sa iesi din ea, sa nu te faci partasi la pacatele ei si sa nu fii lovit cu urgiile ei. Cel ce are urechi spirituale sa auda ,cine nu, sa se intineze si mai departe. Tu nu poti sa distrugi acest sistem al Curvei celei Mari, cele zece coarne si fiara vor uri pe Curva si o vor pustii(Ap.17.15-18).Tie ti se cere doar sa : IESI !

    De Aurel Munteanu

  4. Alin Cristea Says:

    Domnule Aurel Munteanu,

    1. Primul lucru EVIDENT este că lucraţi cu un concept confuz. Pentru clarificarea sensurilor în care folosiţi conceptul de ecumenism, vă recomand să citiţi:

    http://rotundu.wordpress.com/2008/04/11/ecumenism-10-sensuri

    2. De fapt, primul lucru evident, pentru mine, a fost că aveţi reflexe ideologice, poate chiar o mentalitate de tip ideologic, conform căreia oricine nu este de acord cu ideile dvs. este, cu siguranţă, împotriva dvs., sau cel puţin “rătăciţi”. De obicei sînt suspicios faţă de astfel de reflexe (şi mentalitate), care se manifestă nu doar în contexte politic-ideologice, şi ci religioase.

    Unei astfel de mentalităţi ideologice, consider că e de folos Biblioterapie pentru dezideologizare:

    Învăţătorule, noi am văzut pe un om scoţînd draci în Numele Tău; şi l-am oprit, pentru că nu merge după noi.

    Isus: Nu-l opriţi, fiindcă cine nu este împotriva voastră este pentru voi.

    (Luca 9:49-50)

    3. Un al treilea lucru care se observă relativ uşor este că nu doriţi să dialogaţi. Felul în care v-aţi desfăşurat cearceaful ideologic nu invită nici la reflecţie, nici la polemică. Mă întreb dacă mie mi-aţi fi permis să-mi întind un astfel de cearşaf pe site-ul pe care l-aţi indicat ca URL.

    4. Am permis afişarea comentariului din mai multe motive. Unul dintre ele este că sînt menţionate informaţii din istoria bisericii universale şi a evanghelicilor din România. Nu agreez modul neglijent în care integraţi astfel de date, nici stilistica segregaţionistă a unui astfel de eseu (nereuşit, după opinia mea).

    Pornind însă de la astfel de comentarii neglijente s-ar putea iniţia, într-un astfel de spaţiu public, precum este blogul, o polemică benefică.

    5. Iată ce afirmaţi: “Al treilea motiv pentru care nu cred ca bisericile protestante ce au fondat miscarea ecumenica nu sunt biserici ale lui Hristos este urmatorul: au prigonit pana la extrem Mireasa lui Hristos.”

    În această frază aţi folosit de două negaţia, făcînd fraza ilogică. Contextul însă ne ajută să înţelegem ce aţi vrut să spuneţi: “nu cred că sunt” sau “cred că nu sunt”.

    Eu resping însă această logică a dvs. pentru că aţi folosit sintagma “până la extrem”. Bisericile protestante nu au exercitat aceeaşi intensitate de persecuţie precum Biserica Catolică (sau Ortodoxă în România), aşadar aţi discreditat, prin exagerare, valabilitatea argumentului.

    6. Întreg discursul însă e discreditat prin exagerare.

    Prezentaţi, fără să menţionaţi sursa unde să putem citi, ca “cel mai surprinzator si in acelasi timp si socant caz de persecutie impotriva celor ce au un dinte impotriva ecumenismului” incidentul de anul trecut cînd două tinere ortodoxe care distribuiau pliante împotriva ecumenismului la Sibiu au fost duse la sediul poliţiei unde le-au fost confiscate materialele. ŞI AU FOST ELIBERATE. (Presupun însă că nu au fost arestate.)

    Acest incident nu e deloc ŞOCANT! E doar un incident.

    Mai scrieţi despre “mitingul de solidaritate crestina baptisto-ortodox, din piata operei din Timisoara, de sprijinire a Mitropolitului Banatului –Nicolae Corneanu, ce urma a fi anchetat de o comisie B.O.R. pentru ca a avut curajul de a se impartasii in public la o messa catolica”. Mai precisă ar fi fost menţiunea că mitropolitul a participat la o Liturghie greco-catolică.

    Însă denumirea de “miting de solidaritate creştină baptisto-ortodox” pe care o folosiţi vădeşte o minciună şi vă discreditează întreg discursul.

    “Aproximativ 500 de persoane – ortodocşi, romano-catolici, greco-catolici, protestanţi şi neoprotestanţi – au participat sâmbăta seara, 14 iunie 2008, la un miting în Piaţa Operei din Timişoara pentru susţinerea IPS Nicolae Corneanu.”

    http://www.greco-catolica.org/a372-Sute-de-persoane-au-participat-in-Timisoara-la-un-miting-pentru-sustinerea-Mitropolitului-Nicolae-Corneanu.aspx

    Aşadar, propunerea mea este:

    Înainte să ne pocăim de ecumenism (oare ce o fi însemnînd?), să ne pocăim de minciună, exagerare, rea-intenţie, mentalitate agresiv-ideologică.

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile tale sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare /  Schimbă )

Fotografie Google

Comentezi folosind contul tău Google. Dezautentificare /  Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare /  Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare /  Schimbă )

Conectare la %s


%d blogeri au apreciat asta: