Toamna decanului

Am fost uimit aflînd, săptămîna trecută, de vizita noului decan al Facultăţii de Teologie a Universităţii Emanuel din Oradea (de curînd născut, nu făcut), Marius Cruceru, la Constanţa. M-am gîndit, în mine însumi: oare nu are de lucru de îşi poate permite, taman la începutul anului universitar, să facă un aşa drum lung?

Citind zilele acestea că acelaşi decan, în următoarea duminică, va fi la Suceava, sînt descumpănit de-a binelea, întrebîndu-mă, iată, cu voce tare, de data asta, să m-audă România evanghelică: oare postul de decan implică niscaiva atribuţii de ambasador al conservatorilor conservaţi la Oradea?

Decanul orădean e şi pastor la Biserica Baptistă din Aleşd şi vicepreşedinte cu misiunea la Comunitatea Baptistă din Oradea şi, dacă nu s-a schimbat nimic în urma unei scrisori adresate conducerii Uniunii Baptiste de către un timişorean, în Consiliul Uniunii Baptiste.

Avînd în vedere şi problemele de sănătate ale tînărului decan, care anul trecut, în 19 mai, era cît pe-aci să părăsească viaţa asta, nu pot decît să găsesc ciudat (dacă nu chiar suspect) acest du-te-vino în colţurile ţării.

Reclame

25 răspunsuri to “Toamna decanului”

  1. Conservatorul Says:

    Ce-ti pasa tie Aline, daca Marius vrea sa dea concerte de muzica clasica cu chitara sa prin toata tara, cu sali pline, bis-uri si ovatii ? Poate i-au murit laudatorii din Oradea si din Alesd.

  2. Alin Cristea Says:

    Conservatorule, dacă vrei să-ţi mai aprob comentarii, te invit să te gîndeşti de două ori înainte de a le propune. Acest stil interogativ, de luat la rost, atît de prezent pe forumuri, liste de discuţii şi bloguri, nu mă încîntă deloc şi nu am nici o obligaţie să răspund unor astfel de întrebări (cu atît mai mult cît sînt puse de către anonimi).

    Ca semn al bunei mele intenţii de a discuta cu vizitatorii blogului (care implică şi să stau la taclale cu pătrăţoşii), voi încerca să-ţi dau replica.

    Conversaţia autentică nu constă din întrebări şi răspunsuri, ci din comunicarea de idei şi sentimente.

    Era mai onest să îmi comunici că te deranjează felul în care pun problema (iar eu aş fi răspuns probabil că mă doare în cot că te deranjează, ceea ce era un răspuns onest), decît să stăm să greblăm frazele încît, cică, să nu părem răutăcioşi.

    1. Nu-mi pasă prea mult dacă Marius (cum l-ai numit, deşi eu tot fac apeluri de cîţiva ani să ne referim, în public, la alte persoane cu prenumele ŞI numele) vrea „să dea concerte de muzică clasică cu chitara sa prin toată ţara” (nu ştiu însă ca Marius să fi dat semne că ar vrea să cînte MUZICĂ CLASICĂ cu chitara sa).

    2. Sălile pline pare că Dumnezeu le-a dat altora în România în 2008 (şi 2009) – lui Vladimir Pustan, de exemplu.

    3. Bis-urile şi ovaţiile nu sînt întotdeauna manifestări legitime (şi decente). Uneori sînt pur şi simplu izbucniri spontane ale căscaţilor evanghelici care aud şi altceva decît manele, acordeoane, mandoline şi… (cică) worship.

    4. Celor de felul lui Marius Cruceru nu le mor niciodată lăudătorii (MAI ALES în Oradea şi Aleşd – prietenii ştiu de ce!). Dar a fi fascinant, cum am recunoscut public că este Pătrăţosu, nu e o virtute în sine. Ba chiar consider de datoria rotunjorilor să-i confrunte pe pătrăţoşi MAI ALES dacă sînt… fascinanţi.

    5. Toate răspunsurile pe care le-am dat mai sus nu au de a face însă cu chestiunea pe care am ridicat-o eu, nu a chitaristului sau one-man-show-ului Marius Cruceru, ci a decanului Marius Cruceru.

    6. Un lucru este foarte important: prin activitatea mea susţinută (pe Internet), am arătat că ÎMI PASĂ de mediul evanghelic din România. Ţie, Conservatorule, îţi pasă?

  3. ciprians Says:

    Am inteles, Alin Cristea, ceea ce vrei sa subliniezi si d.p.d.vedere strict universitar, ai probabil dreptate – asa cum etalezi problema. Dar, as putea aduce ca si contra-exemplu pe Andrei Marga, rectorul UBB, care este deseori plecat. Si totusi isi indeplineste indatoririle cu succes.
    Nu cred ca Marius Cruceru are nevoie sa-l apar eu, dar eu consider ca d.p.d.vedere academic este un mare castig pt Oradea si pt UEO deplasarea lui la Constanta.

    Imi pare rau ca s-a transformat si acest spatiu in camp de lupta (egala sau inechitabila, nu stiu….); dar ma intreb de ce ai lasat sa se intample asta? Sa inteleg ca Romania Evanghelica a devenit mai vizitat (deci mai influent) decat La Rotundu? N-am fost prea incantat de abordarea de mai sus a Conservatorului si nici de cea a altor conservatori de la Protest: prea multi conservanti strica :D :D :D …si cred ca postarile amintite isi gaseau locul mai degraba la La Rotundu
    probabil ca ar mai fi de discutat pe marginea acestora!

  4. Alin Cristea Says:

    CiprianS,

    1. În ceea ce priveşte deplasarea decanului Marius Cruceru la Constanţa, ştiam că a fost la Sărbătoarea Roadelor la Constanţa, pînă acum 2 ore, cînd, întîmplător, cineva mi-a comunicat că ar fi fost la „un congres internaţional de patristică de talie europeană, nu la un concurs de jucat cu puţa în praf”.

    Mă gîndesc că, dacă ştiai de aşa ceva, poate la asta te referi.

    (În paranteză: nici pe vremea studenţiei mele, profesorii ăştia ocupaţi nu îşi onorau toate cursurile, dar ăsta e un alt subiect, la fel de dureros şi, deci, delicat.)

    2. Dacă dai contraexemplul instituţiei universitare din Cluj, atunci, pardon, e mare diferenţă, că vorbim de o instituţie cu tradiţie, unde, printre altele, se mai respectă nişte chestiuni care ţin de spaţiul universitar.

    Scandalurile care însoţesc scurta istorie a Universităţii Emanuel tocmai asta dezvăluiesc: o instituţie imatură, în comparaţie cu cele de tradiţie. Doară nu vrei să intru, iar, în detalii…

    3. Da, şi acest spaţiu s-a transformat în „cîmp de luptă”, doar ştii bine că avem nevoie de spaţii de dezbatere. Poţi contribui la aşa ceva dacă vei dezbate ideile puse în discuţie şi dacă te vei abţine să comentezi (prea mult) la adresa mea (sau a altora).

    4. Mai vizitat nu înseamnă neapărat mai influent.

    Dar, ca să-ţi satisfac curiozitatea (şi să-mi satisfac plăcerea de a-ţi da peste nas), iată cifrele accesărilor, rotunjite, din ultimele luni pentru cele două bloguri ale mele la care te-ai referit:

    România Evanghelică

    Iulie – 6.000
    August – 2.000
    Septembrie – 4.000
    Octombrie – 4.000

    Rotundu

    Iulie – 6.000
    August – 4.000
    Septembrie – 4.000
    Octombrie – 4.000

  5. CiprianS Says:

    pentru raspuns ar trebui sa incep cu:

    4. daca ai placeri in a da peste nas interlocutorilor tai, atunci „campul de lupta” se transforma-n mahala, nu intr-un spatiu al dezbaterilor constructive si decente.
    Dar, am sa trec peste remarca asta cu voiosie si bonomie! :)

    deci
    1. da, Aline, stiam de multa vreme de acest congres si regret ca n-am putut participa. Asa cum regret ca Ian Torrance n-a venit sa conferentieze in Romania (indiferent unde). Dar, tu, nestiind pt ce a fost el acolo, ai facut ce as fi facut, probabil, si eu cu intrasingenta care ne „macina” :)

    2. da, Aline, stiu ca e mare diferenta! si am stiut-o si in urma cu 16 ani cand Emil Bartos ma tot imboldea sa aplic la Institut (cand aveau diploma de teologie indivizi care au facut profesionala si seralul, iar lucrarile lor erau similare celor din postarea ta cu cratima).. De aceea am ales Clujul (si medicina). E clar ca UBB lucreaza la alta scara, dar contra-exemplul meu evidentiaza precedentul, asemanarea si nu diferenta.
    Nu, Aline, nu trebuie sa intri in detalii! am facut si eu 1an jumate de UEO si oricat il respect pe Marius Cruceru, experienta mea cu cei de-acolo si perceptia mea n-o pot schimba nimic. Aici sunt de-acord cu tine: sunt destui oameni valorosi, cu doctorate in teologie si/sau filosofie care au fost indepartati in favoarea …. si aici ai tu destule exemple!

    3 cred, asa cum spuneam mai sus, ca Romania Evanghelica ar trebui sa fie ceva mai impartiala (adica nu cred ca era locul in care sa se etaleze escapadele cuiva). De fapt, nu stiu argumentul acestui blog; daca nu-ti propui sa fii doar un blog de stiri, atunci esti disculpat de interventiile subiective.

    4. Multumesc pt exemplificare!
    Vizitat nu inseamna neaparat influent, dar poate fi (acel „neaparat” al tau asta accentueaza). Accesarea unui blog sau a unei pagini (in mod repetat, bien sur) exprima tocmai influenta care a avut-o o precedenta lectura asupra navighatorului, nu crezi?

  6. Alin Cristea Says:

    Felicitări, Ciprian, peste că ai trecut „cu voioşie” peste remarca mea şi felicitări pentru asumarea atitudinii din finalul punctului 1.

    Totuşi, eu nu am pus în discuţie pentru ce a fost Marius Cruceru la Constanţa. Şi, probabil, nu aş fi scris despre această chestiune dacă nu aş fi citit că merge în următoarea duminică la Suceava.

    (În paranteză: chiar nu-ţi pasă că s-ar putea să crape într-o zi de atîta activism şi agitaţie? Într-o zi de 1 Mai mi-am cumpărat, precum ştii, Ghidul leneşului, şi i l-am cumpărat şi lui.)

    Referitor la cum este un blog: acest lucru depinde într-o (bună) măsură de comentariile vizitatorilor.

  7. andrei Says:

    Aline,

    Ma simt din nou nevoit sa te intreb: Da pe tine de ce nu te cheama NIMENI nicaieri? Ce zici? Ca doar si tu esti absolvent de teologie… Tu de ce nu esti chemat la Constanta sau suceava sau macar la Burzuc?
    SI daca Marius este chemat ce te doare pe tine? Daca Dumnezeu alege sa il foloseasca care-i problema? Detectez aici un pic de invidie…ca pe el il cheama si pe tine nu… asta-i problema nu? Ca asa cum ti-am scris si in blogurile precedente pe tine nu te baga nimeni in seama. Doare tare nu? Vezi ce se intimpla cand devii un simplu blogger certaret…. Nu te mai vrea nimeni!!!!

  8. Alin Cristea Says:

    Măi Andrei, văd că eşti încăpăţînat de-a binelea.

    Înainte de a debita enormităţi, mai interesează-te, că doar am mai lăsat în scris, pe Internet, pe unde am fost invitat şi cu ce mă ocup.

    Perspectiva de la care porneşti, precum am explicat în alt răspuns, nu are de a face cu perspectiva mea. Eu sînt în competiţie cu mine însumi, nu cu alţii, şi nicidecum cu Marius Cruceru. El are cariera lui, talentele lui, oportunităţile lui (şi obsesiile lui). Eu, pe ale mele. Viaţa a făcut să avem cîteva domenii care ne interesează pe amîndoi şi să ne intersectăm, mai mult sau mai puţin plăcut, în spaţiul confesional din care facem parte.

    Dacă vrei să mă doară ceea ce scrii, nu prea ai cum. Pentru că doar cei dragi mă pot face, cu adevărat, să sufăr. (Sau, alt aspect, sufăr cînd văd că cei dragi suferă.)

    Detectezi la mine ceea ce nu este, precum ai detectat mai ştiu eu ce cînd m-ai făcut „jigodie împuţită”. Sau „idiot”. Orice s-ar spune despre mine, dar c-aş fi idiot nu merge nicicum. (În schimb, ai putea folosi, precum fac eu, expresia „bătut în cap” – undeva, cîndva, am explicat cu ce sens o folosesc.)

    NU TE MAI SIMŢI NEVOIT SĂ ÎNTREBI! (Mai degrabă mă voi simţi eu nevoit să-ţi tai microfonul pe blogul ăsta.)

    Chestia cu Burzuc a fost…. bestială! :)

  9. CiprianS Says:

    le meritam amandoi, Aline, pt ca iata ca putem comunica!

    Am inteles ca postarea aceasta vine in continuarea Protestului. Eu nu am un bilant al deplasarilor lui Emil Bartos de cand a fost el decan ( luand acea perioada ca reper – si cred ca este un reper cu adevarat, nu? ), dar intuiesc ca si el a calatorit.

    ( Spuneai mai sus ca „profesorii” – profesori univ erau putini si atunci, si acum la UEO – nu-si onorau cursurile. Si eu am patit-o, venind din Cluj. Dar si Marga lipsea, dar venea asistenta, si chiar daca ne citea efectiv cursul domniei sale, dar macar venea cineva. Cea mai tare faza a fost cand aveam examen la UEO si Anca Teodorescu, stresata de mine, incerca disperata sa dea de examinator, dar ia-l de unde nu-i! :D uitase de noi, iti dai seama??? )

    (nu eu hotarasc soarta cuiva, doar DUMNEZEU! imi pasa ca Marius Cruceru e bolnav, dar i-am spus-o si lui: merita o fibrilatie atriala pt un PhD in teologie, pt mine care-s un noastalgic al PhD-urilor :) ; si „decat sa traiesc oaie, mai bine mor vultur!”, iar el asta face si il respect si pt asta.)

    Eu n-am inteles, in acest context, argumentul blogului Romania Evanghelica si cum poate defini si trasa postarile tale.
    Chestia cu „depinsul intr-o (buna) masura” de cei care te viziteaza, arunca mingea in terenul altora, dar paleta vad ca e tot la tine. Deci?

  10. Alin Cristea Says:

    Primul sfat pe care l-aş da ar fi următorul: să nu ai aşteptări mari de la mine. Toată viaţa oamenii au avut aşteptări mari de la mine, pe unele le-am onorat, pe altele le-am ratat. M-am plictisit, m-am săturat să văd cum oamenii au aşteptări tot mai mari de la mine. Nu de puţine ori mi-am dorit să fiu un om „obişnuit”. Dar mi-am revenit repede. :)

    Ca să fiu mai explicit, propun să nu uiţi că există diferite motive pentru care aş sta la vorbă pe blog. De exemplu, aceste comentarii ridică cota blogului. Mai degrabă aş vrea să mă consideri şmecher, şi apoi, cu timpul, să descoperi că de fapt îmi depăşesc uneori slăbiciunile şi zmucirile nespirituale cu ajutorul unor chestiuni care îmi captează atenţia şi îmi oferă un palier superior de perspectivă.

    Postarea asta nu era pregătită să vină în continuarea Protestului. Altele se coc acum, şi, oricum, aveam de gînd să reiau chestiuni de pe Masa Rotundă şi de la Pătrăţosu. Acum chiar că a venit timpul să puric blogul ăsta care v-a / ne-a captivat. Nu ştiu cînd o să încep, poate după Anul Nou, poate cîte o postare pe săptămînă cu personajul Pătrăţosu. În contextul scandalurilor pe care le-a iscat, dar şi a problemelor cu care se confruntă Emanuel, retragerea lui Marius Cruceru într-un blog privat e destul de suspectă. Şi mai şi miroase a laşitate. Încă sper să nu fie aşa.

    Da, paleta e la mine (la fel cum paleta e la tine pe blogul tău). Eu zic să te mulţumeşti cu mingea şi să o pui în mişcare. În jocul ăsta (nu neapărat nevinovat) s-ar putea să devenim amici de o seară, de două…

  11. CiprianS Says:

    Aline, ar fi de disecat ce inseamna om „obisnuit” si raportul lui cu asteptarile celor din jur.

    Cota blogului? poate fi doar o himera, mai ales daca „vizitat nu inseamna neaparat influent”. Afirmatia cu smecheria: da, ca sa ai un nr ridicat de intrari, trebuie sa fii cool si trendy – in acelasi timp. Dar daca se se vaneaza doar vizitele, nu si influenta (adica reverberatiile pozitive „trezite” in launtricul vizitatorului), e o desertaciune, nu crezi? mai ales la noi, la evanghelici.

    Asa cum subliniai si tu cu vehementa anterior, exista destule probleme de abordat in mediul evanghelic ca sa mai revii la probleme dezbatute pe alte bloguri. Afara numai daca nu cumva doresti sa vezi care a fost cheia succesului: problema dezbatuta sau cel care o prezinta/modereaza. Din experienta mea de blogger, aportul este 50%-50%.
    Da, Patratosu a fost un fenomen, deci merita analizat…

    deci, daca „cum este un blog depimde intr-o (buna) masura de comentariile vizitatorilor” si daca paleta e la mine in mana pe blogul meu, as putea face ca blogul meu sa fie unul mai fancy si stilat daca, de exemplu, l-as ataca murdar acolo pe DanutM si el s-ar apara (cu eleganta si sus-calitativ) pe blogul meu?

    si reversul: cum a reusit Patratosu sa ramana „sus”cu toate comentariile aberante (gen Bastrix, Athos, etc) si atacurile unora impotriva altora?

    deci, e 50-50% sau nu? ce crezi?

  12. Alin Cristea Says:

    Da, ar fi interesant de disecat ce înseamnă om „obişnuit”. Unele romane şi filme abordează chestiunea asta – de reţinut, aici, că o abordare artistică poate fi uneori mult mai eficientă decît una axiologică precum se întîlneşte de obicei pe bloguri. În acest sens este relevantă seria de filme româneşti despre Revoluţie.

    Deocamdată nu mă pronunţ asupra succesului Pătrăţosului, urmează să fac epuizanta muncă de analiză şi sinteză, de preluare de idei şi de dezbatere a lor, de colecţionare de exemple şi de interpretare a rezultatelor investigaţiei. Şi, bineînţeles, de integrare a fenomenului într-o perspectivă mult mai amplă asupra istoriei „oamenilor recenţi” ai evanghelicilor.

  13. Camix Says:

    Da, numai că o astfel de monografie va trebui făcută de un spirit obiectiv, imparţial. Ar fi o idee bună, atâta vreme cât se vor scoate în evidenţă părţi atât bune, cât şi mai puţin bune. Orice prezentare care înclină balanţa doar într-o parte – şi care se doreşte analiză şi sinteză – va revela prea puţin din realitate.

  14. Alin Cristea Says:

    Şi-acum ce să facem, Camix, să discutăm despre ce înseamnă „spirit obiectiv, imparţial” (poate de onest ar fi vorba, nu de… obiectiv)? În timp ce decanul se plimbă în colţurile ţării (iar rectorul în ale lumii)?

    De ce nu discutăm despre decanul plimbăreţ? Sau, mai mult, despre decanii plimbăreţi? Că doară nu numai Marius Cruceru suferă de plimbărită, ceea ce nu ar fi atît de deranjant dacă în discuţie nu ar fi generaţii de studenţii pe spatele cărora s-au făcut şi se fac experimente în ceea ce priveşte programa academică şi modul în care este respectată. Să intru în detalii?

    Păi eu eram cît pe aici să nu-mi predau lucrarea de licenţă, în 1999, cu Paul Negruţ, care era atunci şi preşedintele Uniunii Baptiste, ca să mă pregătesc pentru examene precum cel cu Vasile Taloş, care fusese înainte preşedintele Uniunii Baptiste. A, îmi zice Paul Negruţ, examenul cu Vasile Taloş va fi, citez, „joc şi voie bună”. Să pic pe spate. Ia uite, dom’le, mă gîndesc eu, dacă-s fraier şi vreau să fiu conştiincios, ce bagatelă li se par unor profesori examenele. Din cîte îmi amintesc, nici nu a mai fost examenul respectiv. După cum nu am mai făcut eseu la alt profesor de teologie (eu împrumutasem nişte cărţi de la un profesor american binevoitor, vrînd să fac un eseu despre apologetica dialogală, cam aşa ceva, parcă).

    Iar cînd am dat licenţa, rectorul de la Institutul Baptist de la Bucureşti mi-a dat 9 pentru că nu am ştiut un cuvînt în ebraică din Vechiul Testament, în condiţiile în care licenţa mea era despre… POSTMODERNISM! Iar actualul preşedinte al Uniunii Baptiste, Otniel Bunaciu, scria la laptop în timp ce îmi prezentam lucrarea de licenţă! Mi-a dat însă 10, ca şi tatăl lui, Ioan Bunaciu, care i-a spus că sînt băiatul lui Daniel Cristea, din Petroşani, cu care fusese, cu zeci de ani în urmă, coleg la Seminar în anul întîi.

    Ce să mai spunem de faptul că au fost colegi conşiincioşi, a căror valoare şi seriozitate doară o cunoşteam noi, care am fost împreună 4 ani, care au primit doar 8 la licenţă doar pentru că lucrarea lor fusese coordonată de Emil Bartoş?

    Aşadar, Camix, ÎNAINTE de a-mi da mie lecţii de obiectivitate, mai ai de scris unor astfel de oameni vreo cîteva zeci de reclamaţii la adresa „obiectivităţii” lor. APOI putem discuta şi despre cum mă relaţionez eu la scumpetele (vostru) de Pătrăţosu.

    Altfel, te suspectez că nu eşti onestă (cel puţin faţă de mine).

    Astfel de „cugetări” generaliste, precum cea cu care mi-ai potcovit încă o copită a comentariilor mele, nu prea folosesc cuiva. În primul rînd eu nu mă jenez de astfel de comentarii „comentoase”. În al doilea rînd, tu nu ai obţinut absolut nimic cu un astfel de comentariu. În al treilea rînd, cititorii nu se pot agăţa de ceva concret din comentariu ca să participe la dezbatere.

    Taclale? Hm…

  15. ciprians Says:

    Iti dai seama, Aline, ca numele conteaza si la noi, la evanghelici? ca notele nu reflecta neaparat cunostintele…asta m-a terminat si pe mine la UEO!
    O.B poate-si scria teza de doctorat! :D :D :D ( by the way, chiar sa nu stii un cuvant in ebraica sau te-ai incapatanat sa nu raspumzi, intrebarea fiind pe langa subiect?)

    S-a inceput cu nota 8 la licenta si se termina cu exmatricularea daca discuti cu fr.Emil Bartos!

    Nu stiu daca Camix vrea sa apere UEO sau pe Marius Cruceru cu ceea ce-a scris, dar cred ca ai exagerat. E de bun-simt ce-a scris ea: pt a se putea face o analiza de calitate, trebuie sa iesi din sistem, sa fii impartial. Iar la cate ai „patimit” tu, cred ca e cam greu sa realizezi asta, nu?

  16. Camix Says:

    Aline, ştii de ce am scris ce am scris. Cât obţin eu cu acel comentariu contează, zic eu, mai puţin decât ceea ce obţin cei care citesc (fie că e vorba de destinatar ori alţii care citesc). Dar pentru asta, ar trebui ca cititorii să nu înţeleagă intenţia mea ca fiind una răutăcioasă; că nu ar fi vreun motiv.

    Cauza era interpretarea greşită (şi negativă, că putea fi pozitivă, de exemplu) pe care ai dat-o în acest articol unei observaţii făcute. Eu mă
    exprimasem totuşi respectuos.

    Cât despre ce fac alţi colegi de breaslă, nu cred că poţi pune în cârca unuia ceea ce fac colegii lui. sau să extinzi păcatul unora asupra altora – nici asta nu merge.

  17. andrei Says:

    Aline, daca inca mai am „sonor” (ca ziceai ca imi tai microfonul :) as vrea sa mai spun si eu cate ceva. Da si daca il tai tot spun ce am de spus ca macar stiu ca tu o sa citesti, sau ma insel?
    Vroiam sa spun ca eu nu sunt neaparat impotriva articolelor pe care tu le scrii. Ti-am mai spus ca un lucru care ma deranjreaza la tine este ca nu mergi sa stai de vorba personal cu cei impotriva carora ai ceva de zis. Dar mi-ai explicat intr-un comentariu anterior cum sta treaba in aceasta privinta. Totusi eu cred ca ciondaneala noastra online nu face bine Imparatiei lui Dumnezeu. Tu ce zici? Oare ce au spus „ne-pocaitii” care au citit ROEVanghelica saptamana asta? Oare a fost Dumnezeu glorificat prin postarile tale si comentariile mele? Eu zic ca nu.
    In al doilea rand vroiam sa iti spun inca un lucru pe care eu il gasesc nepotrivit la tine. Mai precis atitudinea ta respingatoare fata de cei care posteaza comentarii la tine pe blog. Lasi in urma ta un „aer” foarte arogant…si din cate observ iti este greu sa iei in calcul si o opinie care este diferita fata de cea sustinuta de tine. Nu cred ca este bine. Doar tu esti bun, doar opiniile tale sunt corecte, tu esti cel mai cel… Inteleg sa ma tratezi asa pe mine fiindca eu am intrat cu „bocancii” plini de noroi pe blogul tau. Dar nu inteleg ce ai cu multi altii care posteaza comentarii de bun simt pe acest blog. Poate ca ai si tu dreptate in anumite privinte dar asta nu cred ca iti da dreptul sa ii impungi pe cei mai multi care inceraca sa isi exprime si ei un umil punct de vedere.

  18. Alin Cristea Says:

    Nu sînt de acord cu următoarea afirmaţie: „pt a se putea face o analiza de calitate, trebuie sa iesi din sistem, sa fii impartial”.

    E o chestiune clasică de filosofie. Putem medita cîţiva zeci de ani la ea.

    Voi vă referiţi la o analiză PERFECTĂ.

    De asemenea, aţi pornit de la presupoziţia că eu aş vrea să fac o „monografie” (!) sau o „analiză”, dar pot fi alte metode de abordare. De exemplu, aş putea face o serie lirică „Balade pătrăţoase” (sau: Baladele Pătrăţosului şi ale Rotundului).

    Cu ocazia unui anumit context recent din istoria României, iată ce am conceput:

    Odă limbricului

    (“Mă, limbricul dracului, mă!”)

    Limbrici au fost, limbrici sînt încă
    Şi-or fi în neamul românesc.
    Sînt înjuraţi cu limbă sfîntă,
    Românii-ndură tot pe şest.

    E viaţa noastră urîţită
    De doi urmaşi de proletari
    Cu judecata obosită
    De-atîţia ani de ros şi-amar.

    Şi unu-i omul cel făţarnic
    Iar celălalt – cu bannerul la piept
    El urlă, urlă, dar zadarnic,
    S-a ridicat limbricul drept.

    Şi din aşa limbrici de samă,
    În veci s-or naşte luptători,
    Ce pentru patria lor mamă
    Vor naşte vrednici următori.

    Au fost limbrici şi-or să mai fie,
    Ce-or frînge oamenii cei răi,
    În loja Daciei şi-a Romei
    Pe veci vor fi limbricii-lei.

  19. Alin Cristea Says:

    Camix, cred că îmi imaginez prea multe ca să ştiu, totuşi, de ce ai scris ce ai scris.

    Întrucît presupun că discuţia va continua, nu voi face precizările de rigoare în această seară.

  20. Alin Cristea Says:

    Andrei, felicitări pentru cel mai moderat comentariu al tău de pînă acum (nu şi destul de echilibrat, întrucît continui să te focalizezi asupra lucrurilor pe care le găseşti nepotrivite la mine; îţi aduc aminte că postarea la care comentăm noi se numeşte „Toamna decanului”).

    Salut formula ta: „Eu nu sunt neapărat împotriva articolelor pe care tu le scrii.”

    Acum chiar că voi fi mai liniştit…

  21. andrei Says:

    Aline, ti-am spus ca „izbucnirea” mea la primul comentariu a avut foarte mult de-a face cu „duduia”… M-a enervat atitudinea ta „superioara” fata de restul lumii. Sincer imi pare rau de expresiile pe care le-am folosit. Intr-adevar nici un om din lumea aceasta nu merita sa fie facut jigodie imputita…. Au fost cuvinte spuse la suparare. Imi cer scuze!

    Revenind la Toamna Decanului, cred ca ai semnalat si lucruri care sunt perfect adevarate (ex. functiile Decanului). Dar din nou repet, desi as avea si eu unele comentarii de facut nu cred ca ii locul potrivit aici.

  22. Alin Cristea Says:

    Andrei, mă uimeşti de-a dreptul… :)

    Iar eu mă felicit, desigur, pentru intuiţia de a continua conversaţia.

    Cred că un astfel de incident ne poate folosi dacă medităm la următoarele chestiuni:

    – după cum atunci cînd exagerăm (sau, în limbaj biblic, păcătuim) am vrea să fim totuşi acceptaţi, tot aşa şi alţii au nevoie, din partea noastră, de îngăduinţă

    – o relaţie dialogală are nevoie în astfel de momente de exprimarea scuzelor (şi de acceptarea lor) pentru continuarea conversaţiei (fără schimbarea poziţiei polemice a celor două părţi)

    – reluarea conversaţiei implică reformulări şi focalizarea pe idei (nu pe persoanele aflate în dispută sau menţionate în cadrul polemicii)

    În ceea ce priveşte „superioritatea” mea, cît de arogant sînt devine, în cadrul polemicii, mult mai puţin important în comparaţie cu faptul că „am semnalat şi lucruri care sînt perfect adevărate”.

  23. CiprianS Says:

    Analiza de calitate, nu inseamna perfecta. Dar daca vrei sa-ti escamotezi subiectivitatea in spatele imperfectiunii care ne caracterizeaza, da, ti-au gasit un paravan perfectibil, nu perfect! :D

    da, n-ai folosit nici notiunea de „analiza”, nici de „monografie”, dara asta s-a subinteles din „Acum chiar că a venit timpul să puric blogul ăsta care v-a / ne-a captivat.”. Poate daca ne-ai prezenta ce intelegi tu prin „a purica” in contextul de mai sus, ne-am limpezi…

    Aline, titul ala e o injuratura pe fata! eu, ca unul care injuram ca un birjar, nu mai agreez laxitatea asta (pe care am mai observat-o la un personagiu celebru ) in ceea ce priveste limbajul.
    Paleta e la tine, e drept, dar , dupa cum sustineai mai sus: „Referitor la cum este un blog: acest lucru depinde într-o (bună) măsură de comentariile vizitatorilor.”, trebuie sa comentez ca nu sunt de-acord! :)

  24. Alin Cristea Says:

    Poate nu vă prezint… Că am alte lucruri mai importante de făcut…

    Poate sînteţi mai atenţi… La ce scriu şi la ce scrieţi…

    De exemplu, confunzi titlul (care era: Odă limbricului).

    Păi comentează cît vrei că nu eşti de-acord. Că şi eu îţi spun, atunci: baţi cîmpii, nu eşti la subiect!

    De ce nu să nu scrii, mai bine, pe blogul tău, încă un articol că ţi-e ruşine că eşti creştin.

    Ia să vedem dacă mă mai blagosloveşti cu zîmbărilă.

    În această… toamnă a decanului.

  25. CiprianS Says:

    aha, era subtitlul! :D anyway, aceeasi opinie o am; iar oda nu era nici ea prea la subiect in toamna…asta a decanului!
    Ca veni vorba de subiect, nu mi-ai raspuns la provocarea cu deplasarile altor decani mai celebrii (vezi mai sus) – si asta denota tot o forma de batut campii, nu crezi?

    pai, am scris doua articole si as mai avea resurse, dar am constientizat ca e tot degeaba: fiecare e responsabil de ce spune si scrie.

    sa ne comentam de bine! :)

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile tale sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare /  Schimbă )

Fotografie Google

Comentezi folosind contul tău Google. Dezautentificare /  Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare /  Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare /  Schimbă )

Conectare la %s


%d blogeri au apreciat asta: