Ioan Pop Reloaded (2)

Iată ce mesaj ciudat mai apăru pe lista de discuţii Free_Press_Romania (Moderator Vasile Bouleanu):

Uniunea Bisericilor Baptiste din Romania
Comunitatea Regionala Baptista Oradea
Oficiul de Relatii Publice
27 Octombrie 2008

Confirmam retragerea calitatii de membru al Cultului Baptist din Romania, U.B.R., domnului Alin Cristea, pentru conduita sa imorala si dezordinile repetate create.

Confirmam de asemenea masurile punitive luate impotriva sa de catre Rectoratul Universitatii EMANUEL Oradea privind ingradirea accesului domnului Alin Cristea la facilitatile oferite de univesitate si de campusul universitar.

Numitul Alin Cristea traieste din expediente si din veniturile pe care le realizeaza sotia dansului. intr-o firma de contabilitate.

Comunitatea Regionala Baptista Oradea

WOW… Ce tare e kestia asta… :)

Pe care iar o vîntură acelaşi dezinformator Ioan Pop sub numele de News Linck.

Au… :) Credeam că mă doare burta de la ciupercile pe care le-am mîncat azi… Nu, mă doare burta de rîs… :)

1. Nu există o instituţie cu numele „Comunitatea Regională Baptistă Oradea” (penticostalii folosesc denumirea de Regională). Instituţia la care se referă Newslinck-ul Ioan Pop nu are o astfel de denumire şi nu se semnează astfel în acte.

O discuţie despre variantele denumirii instituţiei regionale în discuţie se găseşte într-o postare din 19 aprilie 2008, în partea a doua, pe blogul La Rotundu:

http://rotundu.wordpress.com/2008/04/19/dl-inexactitate-7-subiectiv-aproximativ-inexact

De asemenea, într-o altă postare din 12 martie 2008 de pe acelaşi blog sînt imagini cu sigla instituţiei de pe clădirea de pe malul Crişului din Oradea şi cu ştampila instituţiei.

http://rotundu.wordpress.com/2008/03/12/dl-inexactitate-2

2. Ioan Pop scrie: “Oficiul de Relatii Publice” :)

E pentru prima oară cînd aud de aşa ceva la baptiştii din România sau la instituţia respectivă din Oradea (unde locuiesc de 13 ani).

Bine-ar fi de ar exista aşa ceva.

3. De unde oare să ştie Comunitatea (asta regională) care sînt veniturile mele? Sau altcineva?

Sînt angajat de 1 an la firma soţiei mele, acest lucru avînd de a face în primul rînd cu intenţia de a lua un credit pentru apartamentul (în blocul aproape finalizat) de lîngă campusul Universităţii Emanuel (pentru care am dat în februarie acont de 25%).

Nu e jenant să vorbim despre chestiuni private?

Vă interesează şi ce număr port la pantofi? 42-43 :)

4. Nu am fost exclus de Comunitatea (Regională?!) Baptistă sau de către Cultul Baptist. Conform Statutului Cultului Baptist, precum am mai menţionat, primirea, excluderea şi reprimirea de membri se face de către biserica locală, conf. Art. 13 si Art. 14, ultimul făcînd precizarea:

“Disciplinarea se aplică, de regulă, gradual, potrivit procedurii stabilite de adunarea generală a bisericii.”

Nu am fost exclus de adunarea generală a Bisericii Baptiste Providenţa din Oradea (sau “conform procedurii stabilite de adunarea generală”), în care sînt membru fondator din 1996.

Mai menţionez, cu ocazia aceasta, şi afirmaţia lui Alexa Popovici din “Istoria baptiştilor din România 1859-1989”, pag. 826:

“Potrivit învăţăturii nou-testamentale, numai biserica are dreptul de a exclude şi de a primi pe cineva în cult.”

Această afirmaţie capătă semnificaţie mai ales în contextul din carte, autorul menţionînd cu cîteva rînduri mai sus: “Comunitatea din Bucureşti dorea să-l excludă pe Aurelian Popescu pentru că a calomniat conducerea cultului şi autorităţile de stat.” E vorba de contextul anului 1978. Am afişat astăzi textul deciziei de excludere pe blogul România Evanghelică.

5. Desigur, se poate observa lesne că nu există nici un element (email, adresa, telefon), în mesajul postat de Ioan Pop, care să confirme autenticitatea mesajului.

Nu exclud însă nici posibilitatea emiterii unui astfel de mesaj de către instituţia în discuţie. (Dar cu o probabilitate de doar 1% cel mult, întrucît nu văd pe nici unul dintre cei de la Comunitate să folosească cuvîntul “expediente”. Şi eu l-am căutat pe DEX on line.)

6. De unde, atunci, totuşi, această chestiune exhibată cu atîta răutate?

E vorba de un incident de acum aproape 3 ani, cînd, conform prevederilor Statutului Cultului Baptist, am strîns semnăturile a cel puţin o treime din membrii bisericii pentru convocarea unei adunări generale în vederea alegerii unui nou comitet de conducere al bisericii.

Comunitatea (regională) a intervenit şi a cerut comitetului (care îi ceruse ajutor), în scris (conform copiei actului pe care o posed), să fiu exclus (eu cerînd, cu vehemenţă, ca biserica să fie lăsată să îşi aleagă conducerea, ceea ce s-a întîmplat abia în vara anului respectiv, 2005, după cîteva adunări generale controlate de Comunitate, respectiv, Uniune).

Fără consimţămîntul adunării generale, care este, conform statutului, “organul suprem de conducere şi control al bisericii locale” (Art. 29), cei cîţiva care mai formau comitetul bisericii au hotărît (înainte de a fi schimbaţi cîteva luni mai tîrziu), în ianuarie 2005, excluderea mea, apoi după o lună au înregistrat hotărîrea în actele bisericii şi după încă o lună am fost înştiinţat PRIN POŞTĂ.

Sînt membru sau nu în biserica baptistă (locală)? Răspunsul pozitiv la această întrebare ar putea clarifica apartenenţa mea oficială la Cultul Baptist din România (conform Art. 11 care prevede înscrierea în registrul de membri al bisericii locale). Răspunsul negativ mi-ar da şansa de a acţiona în consecinţă.

Iată că sînt 3 ani de cînd nu există un astfel de răspuns oficial la această întrebare. Iar eu nu am făcut nici un demers în acest sens (încă).

Dacă sînt exclus (potrivit actului care poartă semnătura pastorului “girant” impus atunci pentru cîteva luni de către Comunitate şi semnătura secretarului de atunci şi ştampila instituţiei eclesiale), să reţinem atunci o menţiune din Art. 14: “Membrii excluşi sau retraşi pot fi consideraţi aparţinători.” Aşadar, dacă aş fi întrebat la un recensămînt în legătură cu religia mea, foarte relaxat aş spune: baptist. Membru sau aparţinător. :)

Eu pretind în continuare că nu am fost exclus (statutar sau creştineşte), deoarece e vorba de un abuz al intervenţiei Comunităţii (regionale) şi un act de incompetenţă al unor oameni (intimidaţi), bisericii nu i s-a comunicat decizia comitetului la momentul respectiv, iar decizia nu a fost a adunării generale, conform statutului şi practicii eclesiale baptiste.

Sănătoşi să fim!

Că burta oricum ne doare… Dar nu de la ciuperci…

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile tale sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare /  Schimbă )

Fotografie Google

Comentezi folosind contul tău Google. Dezautentificare /  Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare /  Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare /  Schimbă )

Conectare la %s


%d blogeri au apreciat: