Concursul Baptiști 400 (25-28)

25calvinismul

În această carte sunt explicate pe scurt cele 5 puncte ale calvinismului, fiind puse în paralel cu corespondentele lor arminiene, care au determinat formularea din Dort. Duane Edward Spencer, fost arminian, adaugă câteva informații din istoria bisericii și, de asemenea, extrase din Confesiunea de Credință de la Westminster (1648).

26doctrinaalegere

C.D. Cole: „Să predici această doctrină demodată a credinței noastre așa cum a făcut Bunyan, Fuller, Gill, Spurgeon, Boyce, Broadus, Pendleton, Graves, Jarrell, Carroll, Jeter, Boyce Taylor și mulți alți reprezentanți ai donominației noastre, înseamnă să te opui celei mai putenice opoziții. Nici John Wesley însuși n-a spus cuvinte mai grele împotriva acestei învățături fundamentale a credinței noastre decât o fac ala numiții baptiști ai zilelor noastre. Arminianismul, acel vlăstar al papalității, a avut de-a lungul ultimilor douăzeci de ani o creștere nefirească de copil adoptiv a unui grup din ce în ce mai mare de baptiști.”

27stradaazusa

Cartea conține relatările unui martor adunate de Frank Bartleman, lider al anilor 1907 din timpul trezirii spirituale de pe strada Azusa, cu o introducere de Vinson Synan. Ceea ce a început în Los Angeles într-un hambar a devenit o casă plină de putere care s-a răspândit ca focul în toată America.

28iertare

Mircea Păduraru: “Cu volumul Iertare pentru ghimpi, se realizează o schimbare radicală de atitudine. Aproape nimic din demonstraţiile de virtuozitate din Ferestrele Împărăției nu găsim aici. Tonul este calm, liniştit, echilibrat. Ironiei, deseori muşcatoare din volumul anteror, i-au luat locul o anume linişte, o simplitate clasică, o transparenţă aproape derutantă. E limpede că miza s-a schimbat şi că Piroşca ne invită la un alt tip de experienţă / experiere poetică. Absenţa jocurilor de limbaj spectaculoase, de ‘acreditare’, semnalează atingerea unui stadiu de maturitate al poetului. Suntem invitaţi să rezonăm, să vibrăm la un alt tip de seducţie, nu la o plăcere a textului, epidermică, ci la o realitate proiectată de text, la meditaţie asupra structurilor de adâncime ale textului.”

Reclame

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile tale sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare /  Schimbă )

Fotografie Google

Comentezi folosind contul tău Google. Dezautentificare /  Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare /  Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare /  Schimbă )

Conectare la %s


%d blogeri au apreciat asta: