Lupta fiecărui… (14)

“Mulți dintre noi ajung insensibili față de ceea ce văd sau aud. Am demonstrat acest lucru printr-un experiment pe care l-am făcut într-un grup de tineri cărora le vorbeam despre sexualitate. Am înregistrat odată timp de două ore secvențe din emisiuni cu maximă audiență, precum Friends și Seinfeld. Apoi am editat caseta și am restrâns timpul la doar 12 minute, în care am păstart doar aluziile sexuale (atât imagini, cât și cuvinte care făceau referire la un comportament sexual nepotrivit). Prezentându-le acest montaj, mi-am provocat audiența să numere, în timpul celor 12 minute, câte mesaje cu aluzie sexuală vedeau sau auzeau, făcându-mi un semn (atingerea nasului cu degetul) ca să mi le indice pe cele pe care le recunoșteau.

De fiecare dată când am făcut acest experiment, am fost uimită că s-a întâmplat mereu același lucru. Tinerii prind primele trei-patru aluzii, după care devin atât de prinși de scenele amuzante încât uită să-mi mai facă semn sau să mai numere. La sfârșitul celor 12 minute întreb: ‘Câte aţi reușit să numărați?’ Răspunsul cel mai des întâlnit este 11 sau 12. Dar numărul total de aluzii sexuale, atât verbale cât și vizuale, este de 42. Nici chiar adulții care urmăresc acest montaj nu recunosc mai mult de 50% dintre aluzii, pentru că sunt obișnuiți cu umorul insinuant. Ca societate am devenit atât de insensibili la mesajele sexuale, încât deseori, cu mintea adormită, ne așezăm comod în fotoliu și permitem televizorului să ne umple capul cu scenarii lumești. Odată ce mințile ne sunt pervertite, inimile noastre înregistrează aceste scenarii, care apoi se strecoară în trăirea noastră.”

Lupta fiecărei femei – Shannon Ethridge, Societatea Biblică din România, Oradea, 2009, 216 pag.

Lasă un răspuns

