S-a trezit Paul Negruț. Valsînd cu aparențele

1. A hibernat în toiul verii, ca blogger, din 13 iunie pînă în 19 septembrie.

2. Dar dacă fratele Marius Cruceru a întrebat ceva, trebuie să-i răspundă, nu?

3. Marius Cruceru PARE a întreba dacă e adevărat că TOȚI pastorii care au fost ordinați înainte de 1989 au semnat un angajament de colaborare cu Securitatea.

4. Paul Negruț PARE a nu răspunde la această chestiune.

Paul Negruț folosește acest pretext pentru a lansa cîteva chestiuni de politică confesională (se poate înțelege ceva TEOLOGIC din mesajul său?).

a. Paul Negruț: “Dacă din motive care trec dincolo de priceperea omenească s-au împietrit atât de tare încât nu mai pot să se pocăiască, cred că, în conformitate cu Scriptura, bisericile ar trebui să-i pună sub disciplină și să fie eliberați din lucrarea pastorală.”

Acesta PARE a fi punctul culminant al discursului lui Paul Negruț. Pastorul orădean PARE a da un semnal pentru lansarea campaniei de curățătorie Nufărul.

Acest semnal vine la doar cîteva luni după ce Marius Cruceru avea și el un apel patetic:

“Blogări din toate tările, supravegheaţi-ne! Mustraţi-ne, corectaţi-ne! Cenzuraţi-ne deciziile, scoateţi la iveală prostia, dacă nu ne-am pocăit la vreme şi dacă am refuzat confruntarea directă. Frăţietatea, comunităţile în general, au dreptul şi responsabilitatea să îşi cenzureze liderii pe care i-au ales.” (20 martie 2009)

Cu alte cuvinte, cei doi pastori bloggeri recurg la mediul virtual pentru a revigora chestiuni pe care instituțiile confesionale PAR că nu pot să le rezolve.

Vasile Taloș și Paul Negruț au avut mulți ani la dispoziție pentru a aborda, din poziția de președinte al Uniunii Baptiste din România, mai mult sau mai puțin public, chestiunea colaborării pastorilor (ȘI ALTE CHESTIUNI).

Se PARE că doar spațiul virtual a reușit, prin eforturile susținute ale lui Marius Cruceru, acompaniat de urletele haitei pătrățoșilor, să atragă atenția suficient de mult asupra chestiunii colaborării. Se PARE că asta e strategia de criză a perdanților orădeni și astfel distrag atenția de la ce NU a făcut Paul Negruț et co. în mandatele anterioare.

b. În textul său, Paul Negruț amintește de 3 ori cuvîntul Scriptura, dar nu PARE să apeleze la ea pentru a ne convinge de ceva care este susținut de Scriptură.

De exemplu, pastorul orădean spune: “Ca principiu de viață și lucrare am considerat că situațiile particulare trebuiesc rezolvate în particular, iar cazurile publice trebuiesc clarificate public.”

Este acesta un principiu biblic? Dar TEOLOGIC?

Citesc apoi, cu ochii cît cepele: “Colaborarea unor pastori cu securitatea comunistă a devenit o realitate publică și de aceea consider că se pot face anumite observații publice în legătură cu acest subiect.”

CÎND a devenit o realitate publică? ÎNAINTE sau DUPĂ mandatul dublu de președinte al lui Paul Negruț? De ce DOAR acum se PARE că e vorba de o “realitate publică”? Neinspirată formulă! Păi publică era de mult timp, dar acum a devenit… și mai publică!

De ce nu a devenit așa de publică în timpul mandatului lui Paul Negruț?

TÎRZIU s-a trezit Paul Negruț.

Prietenii știu de ce!

c. Lui Paul Negruț i se pare ÎNFIORĂTOR “faptul că, după căderea comunismului, când ar fi putut să se pocăiască de păcatele lor fără teamă de represalii din partea securitații, au continuat să își ascundă păcatele, să trăiască în minciună și să stea în fața turmelor pe care le-au vândut ca și când ar fi adevărați pastori”.

Lui Dănuț Mănăstireanu i se pare ÎNFIORĂTOR altceva (în interviul recent de la Radio Cireșarii):

“Prin faptul că nu oferim șansa recuperării celor vinovați de colaborarea cu regimul comunist, facem de fapt cea mai mare cruzime din lume, punînd în pericol destinul lor veșnic. Pe de altă parte însă, văzînd modul în care tratează unii talibani evanghelici această chestiune, și n-ar trebui să ne mire faptul că de obicei este vorba de cei care n-au plătit niciodată un preț semnificativ pentru credința lor, și mă refer la dorința lor de a vedea sînge cu orice preț, dacă aș fi în locul colaboraționiștilor, aș proceda exact ca ei, preferînd să cad în mîinile îndurării lui Dumnezeu decît în mîinile neîndurătoare ale fraților.”

d. Nu doar că s-a trezit tîrziu Paul Negruț, nu doar că, într-un limbaj de lemn, de fapt nu are un discurs coerent, convingător, nu doar că se înfioară cam de mulți ani, dar pe deasupra dă dovadă, pur și simplu, de ipocrizie.

Apelul de necolaborare a bisericilor cu pastorii lor colaboraționiști nu se aplică și instituțiilor confesionale?

Păi Institutul Biblic Emanuel a beneficiat de serviciile cunoscuților colaboraționiști Ioan Bunaciu și Vasile Talpoș. Iar unii dintre absolvenți ne aducem aminte cu ÎNFIORARE de momentul penibil cînd Doru Hnatiuc ne-a adus exemplare dintr-o carte a lui Vasile Talpoș ca să le cumpărăm.

Și aici apare o altă chestiune neabordată de Paul Negruț: pastorii care își recunosc colaborarea (sau alt păcat, că mai sînt și alte păcate pe lumea asta, nu doar colaborarea cu Securitatea) mai pot sluji ca pastori? Sau doar ca profesori?!? Cum rămîne cu mărturia – concept cheie în gîndirea populară evanghelică? Dacă pastorii colaboraționiști recunosc ce au de recunoscut, atunci NU trebuie disciplinați? Care e TEOLOGIA discursului lui Paul Negruț?

Unde sînt teologii produși de Universitatea Emanuel, unde rector e un psiholog, iar decan la Teologie e un literat, după ce a fost un muzician?

5. Desigur, mai sînt și ale aspecte ale discursului negruțian care pot fi dezbătute, dar prefer mai degrabă să observ alte chestiuni legate de contextul apariției textului trezitului Paul Negruț.

e. Textul lui Paul Negruț apare la cîteva zile după tomul online al altui trezit, Daniel Mitrofan, care și-a dovedit în trecut inabilitatea de a gestiona informații precum și inabilitatea de a conversa cu preopinenți care nu îi împărtășesc TOTAL punctele de vedere.

f. Daniel Brânzei, nu demult degrabă culegătoriu de titlu deformat (în legătură cu chestiunea colaborării lui Beniamin Poplăcean), publică textul lui Marius Cruceru, DAR intervine în textul lui Marius Cruceru! FĂRĂ a preciza că sînt completările lui la textul lui Marius Cruceru! În stil Ioan Pop! În astfel de situații Marius s-a plîns de intervențiile lui Ioan Pop în textul său! Se va plînge și de intervențiile lui Daniel Brânzei în textul său? Mira-m-aș!

g. Pe lîngă trezirile, după 3 luni, ale lui Paul Negruț și Daniel Mitrofan, mai e o trezire, după 1 an (!), a unui cunoscut pătrățos: Vlad L. Acesta își exersează condeiul într-un pamflet intitulat: Fratele meu “pastorul”.

h. Comentariile la ‘întrebarea’ lui Marius Cruceru, pe blogul acestuia, sînt, după cum ne-a obișnuit, despre altceva decît despre subiect. Iar cînd un comentator observă: “Mi se pare mult prea general și echivoc răspunsul dat de pastorul Paul Negruț. Mă așteptam la o atitudine mai fermă!”, răspunsul lui Marius Cruceru devine alambicat.

6. Ar trebui ca unele postări să poarte o bulină de avertizare: Interzis celor sub 40 de ani și fără 4 ore pe zi de lectură pe bloguri. Altfel cum ar putea cineva să priceapă ceva din acest vals al aparențelor exhibat pe blogurile lui Marius Cruceru, Paul Negruț, Daniel Mitrofan și ale altora?

Multă trudă pentru adevăr… Și după aceea și mai multă ca să-l putem înghiți…

Reclame

Un răspuns to “S-a trezit Paul Negruț. Valsînd cu aparențele”

  1. Alin Cristea Says:

    A republicat asta pe RoEvanghelica.

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile tale sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare /  Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare /  Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare /  Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare /  Schimbă )

Conectare la %s


%d blogeri au apreciat asta: