Pași cu Daniel Mitrofan (1)

Cum se scrie Istoria baptiştilor în România? Semiurban, discontinuu şi patetic.

Astfel îmi începeam articolul Cum se scrie Istoria baptiştilor în România din revista electronică confesional@ – mai 2007. Autorii la care mă refeream în articol erau Alexa Popovici, Ioan Bunaciu și Daniel Mitrofan.

În 7 septembrie 2009, Daniel Mitrofan a pus la dispoziție, pe blogul său, Centrul de istorie și apologetică (neinspirat titlu pompos, cum am mai spus și în alte ocazii), lucrarea sa de 652 de pagini despre Cultul Baptist în comunism, împărțiță în secțiuni de cîte 25 de pagini.

Cele 652 de pagini sînt oferite, de data aceasta pe capitole (6 părți), și pe blogul Cartea Paşi ©.

Nu am observat ca Daniel Mitrofan să facă eforturi pentru ca acest din urmă blog să fie un spațiu de dezbatere a chestiunilor pe care le tratează în lucrarea sa.

Prima întrebare pe care o ridic este, deci, aceasta: dorește Daniel Mitrofan să ȘI discute despre lucrarea lui sau dorește DOAR să o facă cunoscută? Cu alte cuvinte, avem voie să o citim, dar avem voie ȘI să o comentăm? Unde? Pe primul blog sau pe al doilea?

Titlul lucrării lui Daniel Mitrofan a fost comunicat a fi: Pași. Cultul Crestin Baptist din România în perioada comunistă.

Va rămîne memorabil, cel puțin pentru mine, subtitlul celui de-al doilea blog: o istorie poate stângace dar necesară a Cultului Creştin Baptist în perioada Comunistă.

Așadar, nu doar o istorie lungă, ci și una… stîngace. Hm…

Conceptul cheie pare să fie însă: NECESARĂ.

Necesară pentru cine? Pentru cultura română? Pentru disciplina de studiu predată studenților la teologie baptistă? Pentru recuperarea memoriei colective? Pentru dezbateri confesionale? Pentru generațiile postdecembriste? Pentru clarificarea unor chestiuni polemice apărute în blogosfera evanghelică? Pentru rescrierea istoriei baptiștilor din România?

Cartea Pași nu e, de fapt, carte, nu a apărut la o editură. E o lucrare scrisă de Daniel Mitrofan. (Cum își va apăra copyrightul cînd de fapt el nu există?)

Voi face pași prin lucrarea lui Daniel Mitrofan, neavînd alte așteptări decît cele de acum 2 ani:

Cum se scrie Istoria baptiştilor în România? Semiurban, discontinuu şi patetic.

Mi-ar plăcea ca această lucrare să-mi demonstreze contrariul.

Dar după cum a pornit cu stîngul Daniel Mitrofan…

Reclame

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile tale sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare /  Schimbă )

Fotografie Google

Comentezi folosind contul tău Google. Dezautentificare /  Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare /  Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare /  Schimbă )

Conectare la %s


%d blogeri au apreciat asta: