Iar s-a trezit Paul Negruț…

Mă refer la bloggerul Paul Negruț.

După ce a hibernat în toiul verii, ca blogger, din 13 iunie pînă în 19 septembrie (am reluat exact expresia pe care am folosit-o din postarea S-a trezit Paul Negruț. Valsînd cu aparențele), a răspuns unei întrebări a fratelui Marius Cruceru și, după aceea, hop, iar la hibernat.

Pînă în… 30 decembrie!

Hm… Ciudată strategie a bloggerului Paul Negruț…

Scrisoarea deschisă adresată bisericilor baptiste din România (nu și bisericilor baptiste române din străinătate?) e… interesantă.

Deocamdată voi face doar cîteva observații la adresa scrisorii. De va voi Domnul, voi reveni în ianuarie cu un text mai stufos, pînă atunci mai am cel puțin 3 subiecte de abordat, despre centenarul Bisericii Emanuel, despre Concertul de Crăciun de la Universitatea Emanuel și despre „gradul ridicat de încredere” al Universității Emanuel.

1. „Pentru prima data in istoria de peste 150 de ani a credintei baptiste in Romania, Cultul Baptist se indrepta incepand de la liderii ei intr-o directie nebiblica si periculoasa in domeniul relatiei cu Statul”

O fi vrut să spună Paul Negruț că e vorba de relația Cultului Baptist cu Statul… în ceea ce privește chestiuni financiare? Că în ceea ce privește relația cu Statul, „începând de la liderii ei” (a credinței baptiste?), mai fuse și perioada comunistă…

2. „…a ne uni in rugaciune si fapta pentru a opri indepartarea Cultului Baptist de Sfintele Scripturi, de doctrina baptista sanatoasa si de Statutul Cultului Baptist.”

Cultul Baptist nu s-a „îndepărtat” de Sfintele Scripturi în perioada comunistă, cînd unii pastori i-au trădat pe alți pastori? Cam panicard orădeanul, nu?

Doctrina baptistă SĂNĂTOASĂ? Acum s-a găsit să vorbească de… sănătate? Cînd e gripă porcină de-a binelea? Ce a făcut în 8 ani de conducere a Uniunii Baptiste (și nu știu cît timp în fruntea Alianței Evanghelice – fantoma României evanghelice)? Ce-a făcut, înaintea lui, Vasile Taloș, tot 8 ani în fruntea Uniunii Baptiste?

3. „Din pricina faptului ca situatia pe care v-o supun atentiei a fost facuta public pe situl Uniunii Baptiste – stiri baptiste- la sfarsitul lui octombrie si inceputul lui noiebrie 2009, cred ca sunt dator inaintea lui Dumnezeu si a bisericilor sa raspund tot public.”

SERIOS? Dacă cineva face publică o situație, atunci trebuie neapărat tot public să i se răspundă?

Și dacă a fost făcută publică la sfîrșitul lui octombrie și începutul lui noiembrie, de ce Paul Negruț nu a scris scrisoarea deschisă (sic! – asta-i scrisoare deschisă? asta-i mai mult închisă decît deschisă!) la sfîrșitul lui noiembrie sau la începutul lui decembrie?

Tocmai acum, în 30 decembrie? Doamne, un revelion nu pot face și baptiștii liniștiți, după un așa un an de criză (financiară, dar nu numai)?

4. „fr. Ioan Rancu si Paul Negrut au prezentat argumentele biblice si doctrinare…”

Mai jos, Paul Negruț invocă Articolul 5, par. 3 din Statut:

„Autonomia Cultului Crestin Baptist, in sensul Constitutiei Romaniei, se manifesta si prin faptul ca acesta, din motive doctrinare, nu accepta subventii financiare din partea statului pentru activitatea cultica si pentru functionarea sa.”

Așadar, în Statut e vorba de motive DOCTRINARE, Ioan Râncu și Paul Negruț au prezentat argumente biblice și doctrinare.

E o diferență între BIBLICE și DOCTRINARE? Dacă da, atunci de ce nu au prezentat DOAR argumente doctrinare, așa cum solicită Statutul?

Dacă nu, atunci de ce sînt menționați ambii termeni?

5. „Din punct de vedere doctrinar, hotararea Consiliului Uniunii incalca unul dintre principiile fundamentale ale credintei baptiste – separatia Bisericii de Stat – si introduce o invatatura si practica periculoasa care transforma Biserica intr-o anexa a Statului dupa modelul fuzionarii Bisericii cu Statul in vremea Imparatului Constantin cel Mare, model cunoscut in istorie sub denumirea de „cezaro-papism”.”

WOW! Oare Paul Negruț crede că ne dă gata cu astfel de formulări de student de anul I ?!?

Ca să vezi, Paul Negruț susține de-a binelea că o hotărîre (UNA!) a Consiliului Uniunii „introduce o învățătură și practica periculoasă…”. E clar, Paul Negruț nu s-a recuperat de tot… Sau, dacă vreodată a fost recuperat, nu știe, nu vrea să știe una dintre cele 10 porunci ale comunicării: Respectă-ți interlocutorul! Atacă-l, ironizează-l, scuipă-l dacă ai destulă flegmă, dar să nu-ți treacă prin cap că nu gîndește. Poate mai încet, poate e copleșit de alte gînduri, poate vrea să vadă cît ești de vîrtos, poate așteaptă să-ți arăți singur punctele slabe, dar nu fă greșeala să crezi că nu gîndește.

Apropo, Paul Negruț, unul dintre vicepreședinții Uniunii Baptiste, și-a dat demisia? Dacă s-a instaurat… cezaro-papismul?!?

Și acoliții lui ce fac, nu-și dau demisia, dacă-i așa oablă treaba? Sau întîi vor să afle cum primesc baptiștii din România (și din străinătate cumva?) veștile astea nemaiauzite, de parcă alte lucruri mai importante la care să cugete liderii și enoriașii baptiști nu sînt?

6. „Din punct de vedere procedural, este limpede ca membrii Consiliului Uniunii care au votat pentru acceptarea subventiilor de la Stat, sub pretextul ca si baptistii contribuie la bugetul Statului, nu fac altceva decat sa instaureze autoritatea Statului asupra Bisericii. Cine finanteaza acela si dicteaza! In acest fel, sunt calcate in picioare credinta biblica, Statutul si toate hotararile anterioare in aceasta privinta. Banul devine mai important decat doctrina.”

Ăsta-i unul din punctele vulnerabile ale lui Paul Negruț: se avîntă în discurs fără să-l fi pregătit îndeajuns și amestecă concepte. Oare ce ar spune despre această varză prietenii baptiști din Statele Unite?

Păi, să vedem: Paul Negruț discută din punct de vedere PROCEDURAL sau din punct de vedere DOCTRINAR?

Cît despre formula „Cine finanțează acela și dictează!”, o consider total inoportună. Dacă o spunea Gigi Becali sau unul dintre milioanele de români copleșiți de… cotidian (tocmai Paul Negruț a avut de curînd o formulă inspirată: „Oamenii trăiesc îngropați în cotidian.”), atunci da, mai înțelegeam. Dar un pastor de talia lui Paul Negruț să spună așa ceva în public?

Va să zică, conform logicii prezentate, dacă americanii au finanțat (biserici și) Universitatea Emanuel, atunci au și DICTAT? De aceea a ajuns în halul acesta Universitatea Emanuel? Păi cum să uităm vremurile bune din anii 1997-1998? Despre „gradul ridicat de încredere” al Universității Emanuel – într-o altă postare.

7. Paul Negruț a început să dea nume.

Hm…

Păi nu pute, de la distanță, faptul că Oradea e reprezentată de 4 pastori care sînt ȘI profesori la Universitatea Emanuel (unde predau rude și prieteni de-ai lor?)

Și Paul Negruț folosește denumirea Comunitatea Oradea, nu Oradea și Satu Mare, cum face caz Marius Cruceru de altă denumire? Oamenii ăștia nu pot să fie consecvenți în ceea ce privește titlul unei instituții?

8. „Este posibil ca si alti membri ai Consiliului care nu au fost prezenti la sedinta de la Comanesti, dar cu care nu am reusit sa vorbesc personal, sa sustina pozitia de a nu primi subventii de la Stat.”

Da, o fi posibil. Dar de ce nu a fost posibil ca Paul Negruț să vorbească personal cu ei într-o perioadă de circa 60 de zile?

9. Îmi place să cred că scrisoarea lui Paul Negruț este scrisă cam în pripă, avînd în vedere cel puțin 3 greșeli de scriere (indeamana, noiebrie, popzitia). Altfel, dacă a fost pregătită și redactată în felul acesta, nu pot decît să-mi exprim dezamăgirea. E vorba, totuși, totuși, de rectorul unei universități „cu grad ridicat de încredere”! O secretară de încredere care să verifice forma finală a scrisorii publice nu se găsește pe-acolo?

Anunțuri

2 răspunsuri to “Iar s-a trezit Paul Negruț…”

  1. 12 postări în Top 100 WP (01.01.2010) « România Evanghelică Says:

    […] săptămână. (mariuszarnescu) 31. Maximus the Confessor and Georgia – Update (danutm) 40. Iar s-a trezit Paul Negruț… (romaniaevanghelica) 44. Scrisoare deschisa catre Bisericile Crestine Baptiste din Romania – […]

  2. “...Voi zidi BISERICA MEA şi porţile locuinţei morţii nu o vor birui!” Says:

    Fie că se vrea a se recunoaşte sau nu, Biserica a pătruns în toate sectoarele vieţii sociale. În aceeaşi măsură, şi puterea politică s-a amestecat în toate chestiunile vieţii sociale, chiar şi ale Bisericii.

    Demersul meu este acela de a marca amestecul Statului, prin mijloacele sale avute la dispoziţie, în viaţa Bisericii.

    Desigur, nu am făcut o prezentare exhaustivă a elementelor care definesc relaţia Statului cu Biserica în prezent ci am surprins doar unele aspecte ce pot constitui o bază pentru un studiu mai amănunţit care să exprime mai clar modul în care Statul s-a străduit să-şi impună punctul vedere în faţa Bisericii.

    Mai multe, aici http://consultjuridic.blogspot.com/.

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile tale sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s


%d blogeri au apreciat asta: