Tânjirea după Dumnezeu (15)

“Schleiermacher a inversat felul în care ‘cunoaștem’. Calvin, de exemplu, a plecat de la cunoașterea lui Dumnezeu spre înțelegerea naturii umane. În schimb, Schleiermacher pleacă de la natura umană, mai ales de la experiențele noastre cu Dumnezeu, și încearcă să se îndrepte spre o teologie robustă a lui Dumnezeu. Este unul dintre meritele lui Schleiermacher faptul că a luat în serios scepticismul zilelor lui, confruntându-i pe criticii creștinismuluin pe propriul lor teren, și că a încercat să ofere o bază rațională pentru credința creștină prin apelul la experiența religioasă ca mijloc valod al cunoașterii morale.

Ceea ce a încercat să facă pentru sceptici în Despre religie, a încercat să facă și pentru credincioși în Credința creștină. Mulți au considerat că acest efort sistematic a făcut din el unul dintre adevărații clasici ai teologiei creștine. În acest sens, el ar trebui să fie considerat reprezentantul clasic al încercării moderne de a reconcilia știința, filosofia, religia și teologia. El a încercat să adapteze credința creștină la modernism.”

Richard J. Foster și Gayle D. Beebe – Tânjirea după Dumnezeu. Șapte căi ale devoțiunii creștine, Editura Casa Cărții, Oradea, 2009, 354 pag.

Un răspuns to “Tânjirea după Dumnezeu (15)”

  1. Alin Cristea Says:

    A republicat asta pe RoEvanghelica.

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile tale sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare /  Schimbă )

Fotografie Google

Comentezi folosind contul tău Google. Dezautentificare /  Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare /  Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare /  Schimbă )

Conectare la %s


%d blogeri au apreciat: