Să-i arătăm lui Marius Cruceru diferențe (3)

Dacă Știri Creștine și Creștin Total se aseamănă într-o oarecare măsură, și ambele se suprapun în zona unor informații între ele și cu blogul România Evanghelică, REȚEAUA România Evanghelică s-a dezvoltat pe un model – Clujul Evanghelic, inițiat de Vasile Tomoiagă, la sugestia lui Alin Cristea, din nevoia, semnalată de Dănuț Mănăstireanu, de imagini cu biserici evanghelice din marile orașe pentru eseul lui Augustin Ioan despre arhitectura bisericilor evanghelice din cadrul proiectului Omul evanghelic, coordonat de Dănuț Mănăstireanu și Dorin Dobrincu.

La 1 octombrie 2007, cînd a fost lansat acest prim blog din cele 40 care formează în prezent Rețeaua România Evanghelică, nu erau lansate Știri Creștine și Creștin Total, acestea apărînd la 17 aprilie 2008, respectiv în 4 octombrie 2008. Cele două bloguri au căpătat consistență și vizibilitate în 2009.

În iulie 2008 erau deja 13 bloguri în Rețeaua România Evanghelică.

Pe blogul Clujul Evanghelic sînt prezentate zeci de biserici, organizații și instituții evanghelice din orașul Cluj, model ce poate fi aplicat pe alte bloguri. Dar nu pe Știri Creștine și Creștin Total.

Există diverse tipuri de informații. Despre diferențele dintre tipurile de informație Marius Cruceru pare a fi uitat. Nu-i nimic, i le arătăm, dacă trebuie.

În cadrul Rețelei au apărut bloguri cu informații din diaspora evanghelică: Spania Evanghelică, Austria Evanghelică, Belgia Evanghelică și altele.

Modelul pe care l-a inițiat Vasile Tomoiagă e în continuare multiplicat, la nivel de oraș (Oradea), de regiune (Bihor), de stat federal (California), stat (Austria), continent (America).

Trebuie reținut și faptul că modelul nu este rigid, fiecare blogger avînd stilul lui de a-l pune în practică.

Marea greșeală pe care o face Marius Cruceru este să confunde două concepte: BLOGUL România Evanghelică și REȚEAUA România Evanghelică.

Iată două referințe pătrățoase:

„România Evanghelică este un brand confiscat şi batjocorit.”

„Imaginea evanghelicului român nu se face pe România Evanghelică.”

Dacă în primul caz, referința e categorică la BLOGUL România Evanghelică, în cel de-al doilea caz, referința poate să fie la BLOGUL România Evanghelică, dar și la REȚEAUA România Evanghelică.

Comentariile scrise de Xfinger sînt interesante, consistente și generatoare de dezbatere.

Dar deocamdată accentuez aici faptul că Marius Cruceru trece de la un concept la altul cu superficialitate.

Mai mult, exagerările sale sînt… mitice:

„Reţeaua România Evanghelică A AVUT, acum spun AR FI AVUT un impact deosebit, dacă n-ar fi fost compromisă nava amiral a acestei reţele.”

Cînd i-am semnalat, pe Messenger, lui Vasile Tomoiagă, această formulă, reacția sa a fost:

„Păi eu nu consider Ro Ev nava amiral. Că nu suntem o flotă, în primul rând.”

Pătrățosu a preluat mitul generalului Matrix, cum sînt numit în folclorul Mahalalei Vindecătorului, mit căruia acesta i-a dedicat vreo 30 de episoade.

Eu am prevăzut încă de acum 2 ani această strategie pătrățoasă de a lega BLOGUL România Evanghelică de REȚEAUA România Evanghelică cu scopul evident de a discredita proiectele mele. În acești ani nu am inițiat nimic în legătură cu organizarea REȚELEI România Evanghelică. Și nici nu i-am salutat entuziast pe noii veniți, cum au făcut-o alții, tocmai pentru a nu exista o legătură strînsă între activitatea mea și activitatea altor bloguri din această rețea.

Nu există o formă de organizare a REȚELEI România Evanghelică. Este o rețea descentralizată, fără indicații prețioase și coordonare națională sau (inter)confesională.

Unul dintre dezavantajele faptului că nu există o formă de organizare a Rețelei România Evanghelică constă în faptul că editurilor evanghelice le-ar fi fost la îndemînă să discute, pentru promovarea cărților, cu un reprezentant al rețelei, cu atît mai mult dacă acel reprezentant eram eu, care am colindat, de ani buni, pe la zeci de edituri și am organizat zeci de concursuri, astfel încît toate părțile au avut de cîștigat, mai ales cititorii.

Este BLOGUL România Evanghelică „nava amiral” a REȚELEI România Evanghelică?

În mod formal, după cum am arătat, nu.

În mod simbolic, probabil.

Să-i arătăm lui Marius Cruceru diferențele de brand dintre România Evanghelică și cele două bloguri de știri creștine în episodul următor.

Un răspuns to “Să-i arătăm lui Marius Cruceru diferențe (3)”

  1. calatorru Says:

    Eu am cautat informatii despre pocaitii din Hunedoara, despre evanghelicii hunedoreni si nu am gasit nimic. Nici scrieri despre ei, nici site-urile bisericilor (care nu/s chiar asa de mici), nici articole scrise de sau despre pocaitii hunedoreni (pro sau contra), iar treaba asta m/a intaratat, m/a facut sa constientizez lipsa, iar Clujul si Brasovul evanghelic mi/au aratat alternativa.
    N/a fost si nu este complicat – e mai mult o chestiune de perseverenta si corectare constanta a aspectelor ce au nevoie de imbunatatire, de schimbare.

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile tale sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare /  Schimbă )

Fotografie Google

Comentezi folosind contul tău Google. Dezautentificare /  Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare /  Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare /  Schimbă )

Conectare la %s


%d blogeri au apreciat: