Cîntările evanghelicilor români – Top 10

Care sînt cele mai cunoscute melodii compuse de evanghelicii români?

Dar cele mai valoroase?

Care sînt cîntările cele mai îndrăgite de pocăiții din România (și din diaspora)?

Dar acele piese care conțin, în mod reprezentativ, ethosul neo-protestant al românilor?

Entuziasmați de apropiatele concerte în România ale lui Michael W. Smith (la Brașov) și Graham Kendrick (la București), ne putem întreba, de data asta mai cu insistență, care sînt acele compoziții românești care au strabătut anii și îi vor străbate, în care compozitorii din mediul evanghelic, amatori sau profesioniști, au exprimat credința creștină într-un mod de neuitat.

Așa cum nu avem un album cu cîteva biserici evanghelice din orașele mari, cu o scurtă istorie a lor, nu avem nici o antologie de cîntări evanghelice românești, nici un album cu măcar 10 înregistrări ale unor compoziții românești de marcă, pe care să-l oferim lui Michael și lui Graham.

Iată preferințele mele:

1. Astăzi vin să-mi plec genunchii – Nicolae Moldoveanu
2. Ce-ar fi făptura-mi fără Tine? – Nicolae Moldoveanu
3. Facă-mi-se totdeauna – Nicolae Moldoveanu
4. Eu nu sunt mai mult decât fulgul de nea – Nicolae Moldoveanu
5. Isuse, bucuria mea – Melodie tradițională românească
6. Tu ești iubirea din etern – Melodie tradițională românească
7. Dumnezeul creator – Iulian Teodorescu
8. Când Isus Hristos m-a mântuit – Ionel Mureșan
9. O, Doamne-așterne slava Ta – Anca Ciora
10. Cartea Legii – Ovi Păluț

Dar, dincolo de preferințe, nu-i așa că ar fi interesant să avem un Top 10 al celor mai populare piese?

Dar un Top 10 al celor mai valoroase piese?

Dar un Top 10 al celor mai bune aranjamente / clipuri?

Dar un Top 10 al celor mai bune albume? Aici am staționa în perimetrul ultimilor 20 de ani.

Așadar, aștept orice fel de sugestii, fie sub formă de preferințe, fie sub formă de comentarii la propuneri.

Orice informații despre compozitorii români sînt binevenite.

Să nu uităm că aceștia au nevoie și de versuri bune și de aranjamente muzicale competente.

Iată și o listă cu 40 de piese, în care am încercat să adun diverse nume de compozitori (și versificatori / poeți). Sînt convins că există multe alte nume pe care le putem adăuga.

Împreună. :)

Adi Gliga – Colind
Alexandru Groza – Pe-oceanul infinit
Alin Cristea – Odaia de sus a învierii
Alin Cristea – Dunamis – La moartea Poetului
Anca Ciora – O, Doamne-așterne slava Ta
Chris (Cristian Muraru) – Și-mi las inima să-Ți cînte
Corin Neiconi – Căci iată că El a întocmit munții
Cristian Ungur – Azi mă înalț spre Tine
Daniel Hossu Longyne – Dacă este cineva în Hristos
Daniel Stăuceanu – Într-un staul mic
Gabriel Gorcea – Domn al domnilor
Gabriel Gorcea – Mi-am pus nădejdea-n Tine
Ionel Mureșan – Când Isus Hristos m-a mântuit
Iovan Miclea – Slava Ta o cânt, Isuse!
Iovan Miclea – Viață tinerească
Iovan Miclea – Două suflete unite
Iulian Teodorescu – Dumnezeul Creator
Iulian Teodorescu – Te iubesc și-Ți cânt
Jean Staneschi – Doamne, ascultă rugăciunea noastră!
Melodie tradițională românească – Tu ești iubirea din etern
Melodie tradițională românească – Isuse, bucuria mea
Meri Corlan – Te-am găsit
Mircea Ciugudean – N-ai asemănare
Mircea Ciugudean – Încă e har
Monica Farcaș – E-o minune
N. Mureșan – Sub mâna Lui
Nicolae Moldoveanu – Eu nu sunt mai mult decât fulgul de nea
Nicolae Moldoveanu – Eu nu sunt mai mult decât fulgul de nea
Nicolae Moldoveanu – În umblarea mea prin lume / Numai harul
Nicolae Moldoveanu – Astăzi vin să-mi plec genunchii
Nicolae Moldoveanu – Golgota, Golgota
Nicolae Moldoveanu – Te-am aflat pe Tine
Nicolae Moldoveanu – Ce-ar fi făptura-mi fără Tine?
Nicolae Moldoveanu – Isuse-al meu prieten scump!
Nicolae Moldoveanu – Crucea-i ascultarea
Nicolae Moldoveanu – Sunt un bulgăr de nimic
Nicolae Moldoveanu – Sunt străin și călător
Ovi Păluț – Cartea Legii
Teofil Pintilie – Unde-o să se-ascundă rîsul din secundă?
Titus C. Adorian – Isuse, culme minunată!

Surse:

Antologie de cântări corale creștine (1998)
Cântările Evangheliei (2003)
Cîntările Evangheliei (1978)
Încă e har! (2009)
Jubilate (2003)

Și, desigur, Youtube. :)

Nicidecum cel mai bun loc pentru a asculta muzică…

Un răspuns to “Cîntările evanghelicilor români – Top 10”

  1. La mulți ani, Iulian Teodorescu « România Evanghelică Says:

    […] top al preferințelor mele – Cîntările evanghelicilor români – Top 10, după ce am acordat primele 4 poziții lui Nicolae Moldoveanu și încă două poziții unor […]

Lasă un răspuns

