Viața Bisericii… (2)

Viața Bisericii conform metaforelor pauline – Ciprian-Flavius Terinte, Societatea Biblică din România, Oradea, 2010

“… momentul înființării Bisericii. Părerile emise pe această temă sunt tot mai numeroase, în funcție de condițiile pe care le stabilește fiecare cercetător pentru a putea vorbi despre Biserică. De pildă, dacă legăm apariția Bisericii doar de recunoașterea lui Mesia de către ucenici în persoana lui Isus, atunci se poate spune că începutul Bisericii îl reprezintă episodul din Cezareea, când Petru, în numele tuturor celor doisprezece, a declarat convingerea lor că Isus este Trimisul lui Dumnezeu (Mt. 16.16). Însă în cazul în care considerăm că elementul central al noii comunități este legământul, atunci vom stabili originea Bisericii în mometul instituirii Euharistiei, când Mântuitorul a spus că rodul viței este ‘sângele legământului celui nou’ (Mt. 26.28). Dar ce valoare ar avea toate acestea fără realitatea învierii lui Cristos? În acest caz începutul Bisericii trebuie stabilit după învierea Mântuitorului, iar aici părerile se ramifică din nou, plasând începutul Bisericii nou-testamentare fie în momentul în care Mântuitorul a suflat peste ucenici din Duhul Său, fie la Cincizecime, când Duhul Sfânt S-a coborât peste apostoli.

Înțelegem de aici că cele mai ample dispute se desfășoară în jurul întrebării dacă putem sau nu vorbi despre Biserică în evanghelii.” (p. 99-100)

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile despre tine sau dă clic pe un icon pentru autentificare:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s


%d blogeri au apreciat asta: