Bunătate (5)

Haris este un cuvânt mult mai bogat în conținut decât conceptul de “favoare” și “dar”. El înseamnă înainte de toate bunătatea lui Dumnezeu, și dacă pierdem din vedere acest element, am pierdut lucrul cel mai important din lume.

Pentru a clarifica ceea ce vrem să spunem, să privim din nou textul clasic despre mântuirea prin har: “Căci prin har ați fost mântuiți, prin credință; și aceasta nu vine de la voi, ci este darul lui Dumnezeu. Nu prin fapte, ca să nu se laude nimeni” (Efes. 2:8-9). De regulă, textul este citit în afara contextului și, citit în felul acesta, harul este înțeles ca fiind darul gratuit al mântuirii, cu excluderea oricărei idei de fapte bune ale omului pentru a merita sau realiza această mântuire. “Mântuirea prin har” este pusă în contrast cu “mântuirea prin fapte”. Tot ce-i mai rămâne de făcut credinciosului este să se bucure că se numără printre cei care au fost favorizați să li se dea gratis darul mântuirii și să rămână asigurat că va merge în cer. Aceasta nu este o caricatură, ci este credința fundamentală dezvoltată din înțelegerea cuvântului haris ca favoare și ca dar nemeritat și gratuit.” (p. 114)

Bunătate: o teologie bazată pe învățătura Domnului nostru Isus Cristos – Iosif Țon, Editura Cartea Creștină, Oradea, 2010, 399 p.

Un răspuns to “Bunătate (5)”

  1. Alin Cristea Says:

    A republicat asta pe RoEvanghelica.

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile tale sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare /  Schimbă )

Fotografie Google

Comentezi folosind contul tău Google. Dezautentificare /  Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare /  Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare /  Schimbă )

Conectare la %s


%d blogeri au apreciat: