Iar s-a trezit Paul Negruț, toamna…

Tocmai mă pregăteam să scriu al 21-lea mesaj public cu titlul Paul Negruţ blogger?, cînd ce-mi fu dat să văd? S-a trezit Paul Negruț, de data asta toamna…

Anul trecut s-a trezit iarna, taman în 30 decembrie. Hibernase din 13 iunie pînă în 19 septembrie, a răspuns unei întrebări a fratelui Marius Cruceru și, după aceea, hop, iar la hibernat pînă în 30 decembrie.

De data asta Paul Negruț a hibernat și mai mult: azi se împlinesc exact 8 luni de la ultimul semn pe care l-a dat pe blog…

Și acest ultim semn a fost: „La aceste intrebari voi raspunde in meditatia urmatoare.”

Iată că a venit și… meditația următoare.

După 8 luni! Ce nesimțit!

Dar „meditația următoare” nu are de a face cu ce a promis Paul Negruț că va răspunde.

Postarea din ziua de grație 20 a lunii noiembrie 2010 are de a face cu omul zilei…

Nu, nu e Bodo, pe care l-a drăgălășit alt nesimțit, maestru în „bine-cuvîntare”…

E vorba de… Iosif Țon. Buturuga asta „mică” care tot a răsturnat carul „mare” al Uniunii Baptiste…

Paul Negruț dă un… comunicat! (Deja se poate scrie o istorie a comunicatelor din blogosfera evanghelică, hazlie de tot…)

Și se semnează:

„Pastor Paul Negruţ,

Vicepreşedinte cu educaţia biblică

Uniunea Bisericilor Creştine Baptiste din România.”

Omul ăsta cui se adresează?

Ce, vicepreședinții Uniunii Baptiste dau comunicate după capul lor?

Datoria lui nu e să se adreseze conducerii Uniunii Baptiste, din care face parte, și Uniunea Baptistă să dea un comunicat? DACĂ E CAZUL!

Putea să se semneze ca rector al Universității Emanuel din Oradea și să îi atenționeze, la o întîlnire specială, pe studenții și profesorii instituției de situația creată.

Poate să comunice bisericii Emanuel din Oradea, al cărei pastor (încă) e, chestiunile în discuție pe care le ridică cazul Iosif Țon.

Ce, baptiștilor din Biserica Emanuel li se adresează de pe poziția de Vicepreședinte cu educația biblică?

Atunci de ce se adresează baptiștilor din țară, pe Internet, de pe această poziție de Vicepreședinte?

Primul paragraf al comunicatului negruțian:

„Aderarea lui Iosif Ţon la mişcarea religioasă Străjerii reprezintă o lepădare de învăţătura şi practica baptistă cu privire la Persoana şi lucrarea Duhului Sfânt al lui Dumnezeu. De fapt, Iosif Ţon îmbrăţişează învăţătura şi practicile carismatice şi, prin urmare, nu mai este un credincios baptist.”

Da’ de unde știe Paul Negruț că Iosif Țon îmbrățișează practicile carismatice? Doar dintr-un articol scris de Iosif Țon: De ce nu sunt cesaționist?…?

Domnule pastor rector profesor vicepreședinte Paul Negruț, care sînt… practicile carismatice? Sînteți în stare să le enumerați – 7, 10, 23?

Și apoi să vedem CÎTE dintre aceste practici le-a îmbrățișat Iosif Țon?

Dar mirarea mea cea mai mare e cum de l-ați avansat așa rapid pe baptistul Iosif Țon la gradul de carismatic!

De ce nu l-ați trecut întîi prin gradul de penticostal?

Apropo, domnule profesor de teologie, știți să explicați publicului căruia vă adresați care sînt diferențele între penticostali și carismatici – 3, 7, 10?

Am serioase îndoieli că știți care este teologia Mișcării Străjerii (în cazul că există o astfel de teologie!). Iosif Țon a scris că urmează să explice elementele esențiale ale acestei treziri „și, împreună cu conducătorii acestei mișcări, vom căuta să definim teologia acestei treziri spirituale”.

Comunicatul lui Paul Negruț nu precizează care sînt diferențele de teologie, la baptiști și la Străjeri, în ceea ce privește „învăţătura şi practica baptistă cu privire la Persoana şi lucrarea Duhului Sfânt al lui Dumnezeu”.

În schimb, furnizorul comunicatului consideră ADERAREA lui Iosif Ţon la mişcarea religioasă Străjerii a fi o lepădare în ceea ce privește pneumatologia baptistă.

Paul Negruț folosește cuvîntul „aderare”, Iosif Țon folosește cuvîntul „asociere”.

Paul Negruț, cînd vorbește de „aderare”, se referă, precum se poate vedea în continuarea textului, la o schimbare de religie. Dar „asocierea” nu presupune automat așa ceva. În mișcarea Străjerii sînt baptiști și penticostali, care nu și-au schimbat religia. Ei s-au „asociat” cu mișcarea aceasta, nu au „aderat” în sensul schimbării religiei.

Una dintre întîlnirile Străjerilor a avut loc la Biserica Baptistă din Oradea. Iar Iosif Țon a ținut prelegeri o săptămînă la Biserica Baptistă Providența din Oradea.

Situația e mult mai complexă decît dă de înțeles Paul Negruț, care scrie: „Prin harul lui Dumnezeu, credinţa baptistă nu a început şi nu se sfârşeşte cu Iosif Ţon.”

Iar eu răspund: „Prin harul lui Dumnezeu, Uniunea Baptistă nu a început și nu se sfîrșește cu Vicepreședintele Paul Negruț.”

Mai scrie zăpăcitul Paul Negruț că Iosif Țon „nu reprezintă bisericile baptiste din România sau alte organizaţii baptiste internaţionale din care face parte Uniunea Bisericilor Creştine Baptiste din România şi, prin urmare, nu are calitatea de a vorbi în numele baptiştilor”.

Păi avem o droaie de președinți și vicepreședinți la Comunitățile Regionale din România. Nici dracu’ nu le știe numele la toți… (Și ce mai vorbeau unii mahări baptiști la Securitate, adică… ciripeau.)

Dar de Iosif Țon a auzit toată lumea, că de-aia a și zis unu’ pe blogul lui Marius Cruceru că Iosif Țon a fost președinte de Uniune…

Paul / Pavele, ți-ar fi greu să arunci înapoi cu piciorul într-un țepuș…

P.S. Ar trebui tradus comunicatul în engleză și trimis FRAȚILOR din străinătate, să știe și ei ce se petrece în, cum zicea mahalagioaica Elisa, “țărișoara asta mică și tristă”.

Ori Țon a luat-o razna, ori Negruț. Ori… amîndoi!

Nu e țărișoara asta nici mică, nici tristă: Sînt destui care o fuck de rîs…

13 răspunsuri to “Iar s-a trezit Paul Negruț, toamna…”

  1. Maria Istoc Says:

    Voi incerca sa recitesc articolul pentru un eventula comentariu mai detaliat dar acum vreau doar sa fac o remarca si anume ca mi se pare ca fratii acestia care ne dau lectii nu au invatat lectia cea mai de baza a Chrestinismului, IERTAREA si continua sa se agreseze verbal.

  2. gamaliel Says:

    Apropo de atacul acesta asupra lui Ţon nu asupra ereziei, a rămas ceva nelămurit cu carismaticii încă din 2004.

    • În anul 2004 editura Făclia împreună cu editura Universităţii Emanuel au scos cartea „ Teologie Sistematică” de Wayne Grudem. În introducerea la ediţia în limba română (pag.19), Prof.Univ. Dr. Paul Negruţ face următoarea afirmaţie: „Teologia Sistematică a lui Wayne Grudem reprezintă o încercare reuşită de a formula doctrinele creştine din perspectivă biblică şi sistematică, fără a pierde însă din vedere aspectul doxologic. De fapt, fiecare capitol al cărţii se încheie cu doxologie. Lucrarea lui Grudem este o lucrare de teologie evanghelică conservatoare de sorginte reformată”.

    • Grudem, tratează în capitolele 52 şi 53 „ Darurile Duhului Sfânt” din perspectivă biblică, cu argumente biblice . El aduce argumente biblice atât pentru elementele generale ale daruruilor Duhului Sfânt, dar şi argumente pentru daruri specifice(profeţia, învăţătura, minunile, vindecarea, vorbirea în limbi, deosebirea duhurilor). O afirmaţie de la pag.1105 mi-a atras atenţia : „ Lucrarea de vindecare înfăptuită de apostoli şi de alţi lucrători din biserica primară ne mai arată şi că ea a fost parte din lucrarea erei noului legământ. Astfel ,vindecările intră în planul general al binecuvântărilor din noul legământ, binecuvântări care în totalitate sau în mare parte oferă anticipări parţiale ale binecuvântărilor de care ne vom bucura la întoarcerea lui Cristos.”

    • În Anexa 6: Note editoriale, la pag 1283, editorii au crezut de cuviinţă să facă unele aprecieri cu privire la modul în care Grudem a abordat problema darurilor Duhului Sfânt. Mi-a atras atenţia un paragraf: „ Problema teologică pe care o ridică această temă este legată de modul în care darurile sunt primite, validate şi practicate de către ecclesia. Grudem subliniază că, din punct de vedere teologic, ar fi greu să ne imaginăm viaţa şi misiunea Bisericii în absenţa darurilor Duhului, dar în acelaşi timp se observă faptul că nu este riguros în definirea darurilor şi în clasificarea modului lor de funcţionare şi validare în Biserică….De fapt Grudem preferă un fel de apologetică simplistă în favoarea poziţiei carismatice.”

    • Ne poate lămuri editorul coordonator al acestei lucrări…este sau nu teologia lui Grudem o teologie baptistă? Este Grudem un „ carismatic” pentru că abordează problema darurilor Duhului Sfânt dintr-o perspectivă biblică. E cumva un carismatic..conservator de sorginte reformată? Sau o fi un carismatic baptist? E cumva o legatură între Ţon şi Grudem sau viceversa? O fi şi Grudem un exponent al „ Mişcării Străjerilor”?

  3. Chis Paul Says:

    Paul Negrut e intr-o grava confuzie , Iosif Ton nu a zis ca s-a convertit sau ca a aderat la Strajerii astia ci doar ca s-a asociat cu ei. Asociere care inseamna organizarea unor conferinte la Strajeri. Deci s-a dus sa predice la ei , nu a devenit de al lor.
    E ca si cum s-ar fi dus sa predice la pentiscostali dar fara sa se converteasca la penticostalism.

  4. Alin Cristea Says:

    La gravele confuzii în care e Iosif Țon, ce mai contează încă una, în care e Paul Negruț? :)

  5. oncall4christ Says:

    Frate Alin,

    in primul rand consider ca ar trebui sa va adresati cu respect atunci cand vorbiti de FRATELE Paul Negrut, FRATELE Iosif Ton sau altii. Nu cred ca v-ati tras de sireturi, si Biblia invata sa respectam totusi perii albi.

    Pe de alta parte e INADMISIBIL pt un crestin sa vorbeasca astfel despre fratii sai, mai ales mai mari in credinta si mai vechi. Nu sunt de acord cu asocierea fratelui Ton la miscarea strajerilor dar consuider ca merita respectul unui om in varsta care a lucrat pt Domnul.

    In ceea ce-l priveste pe fratele Paul a vrut sa transmita un mesaj prin care sa anunte ca fr Ton nu mai are dreptul sa reprezinte nici o biserica baptista si i se cere sa vorbeasca in numele lui sau in numele grupului caruia i s- alaturat. In aceasta situatie de ce credeti ca ar fi trebuit sa se semneze pastor al bisericii Emanuel sau rectorul universitati Emanuel??? nu e logic deloc pt ca mesajul dumnealui nu vizeaza nici universitatea nici biserica Emanuel – se adreseaza din pozitia pe care o are in cadrul Uniunii Baptiste.

    Apoi ce sa spun, e pacat mare sa nu scri pe blog 8 luni??? scandalos!! unde scrie Biblia ca asa ceva ar trebui condamnat? Evanghelia trebuie predicata de la amvon, sunteti de acord cu asta? (bineinteles nu numai de la amvon dar in mod special acolo, in mijlocul bisericii) Nu vi se pare ca fr Paul face asta? ca pastoreste o biserica, conduce o universitate crestina, are casa in randuiala … bineinteles ca nu e perfect, e doar un om si are si slabiciuni totodata dar il apreciez pt tot ceea ce face fara sa ma gandesc ca greseste prin faptul ca nu isi exprima parerile pe bloguri, site-uri etc e chemat la o lucrare si se tine de ea.

    Legat de ce ati afirmat ca uniunea baptista nu a inceput si nu se va sfarsi cu Fr Paul Negrut sunt de acord, dar nu credeti ca si dumnealui stie asta? sau a afirmat vreodata ca uniunea nu va continua fara el, sau lucrarea bisericii, a universitati etc?? nu cred ca are rost sa acuzati asa ceva

    Am fost foarte dezamagit sa vad un crestin (pe dumneavoastra) folosind niste cuvinte care nu ar trebui pomenite nici in gluma, as vrea sa va dau citatul dvs de la sfarsit dar cred ca i-ar fi rusine tastaturii mele sa scriu asa ceva. Deci ma voi limita la a va aminti expresii ca „zapacitul de paul negrut” – va credeti superior lui, aveti cumva mai multe studii, mai multi ucenici, mai multa vechime in lucrare decat dumnealui? asta daca aveti vreo lucrare activa in afara de cea a bloggeritului???

    Chiar va lasa inima sa afirmati ca au luat-o razna atat fr Ton cat si fr Paul??? nu comentez caderile nimanui, nu elogiez pe nimeni cu totii suntem doar oameni si oricare putem cadea, dar totusi va rog putin respect pentru niste oameni mai mari ca dvs

  6. andrei Says:

    Nu tin partea nici la Iosif Ton nici Strajeriilor,prin comunicatul lui Negrut vad un traditionalism tipic romanesc „o lepădare de învăţătura şi practica baptistă cu privire la Persoana şi lucrarea Duhului Sfânt al lui Dumnezeu”adica la credinta noastra stramoseasca pe care nu vrem s-o schimbam chiar daca ii pe langa invatatura Biblie ne-am nascut baptisti murim baptisti.

    Cu privire la strajerii multe invataturi indoielnice si texte scoase din context din care au rezultat multe pretexte

  7. Alin Cristea Says:

    Domnule / Doamnă oncall4christ,

    1. Vă asigur că am citit cu atenție mesajul dvs. Dar nu am găsit elemente care să mă convingă de ceva. Parcă aș fi la biserică: se miră oamenii de ce nu vin vecinii la biserică… Păi dacă nu i-ai spus ceva interesant, de ce să vină cu tine la biserică, unde chiar sînt lucruri interesante?

    Cu alte cuvinte, subliniez faptul că un dialog nu se poate realiza prin astfel de intervenții, în care țineți neapărat să vă spuneți punctul de vedere (într-un mod plicticos), iar eu ce ar trebui să fac, să tac?

    2. Este evident că m-a lăsat inima să spun că și Iosif Țon și Paul Negruț au luat-o razna. În ce direcție și în cu ce viteză fiecare, aste sînt alte chestiuni.

    3. Spuneți că Paul Negruț „a vrut sa transmita un mesaj prin care sa anunte ca fr Ton nu mai are dreptul sa reprezinte nici o biserica baptista”.

    Da’ ce, pînă la comunicatul jenant al lui Paul Negruț, Iosif Țon reprezenta vreo biserică baptistă?

    Iar Iosif Țon face parte dintr-o biserică din Uniunea Baptistă din România?

    4. Desigur, lucrurile nu sînt așa simple. Iosif Țon a fost pastor la Biserica Baptistă Emanuel din Oradea, unde e în continuare pastor Paul Negruț.

    Pe de altă parte, Iosif Țon, chiar dacă nu reprezintă o biserică baptistă, este o figură populară între baptiștii români și între evanghelicii români, precum Richard Wurmbrand, pastor luteran, era o figură populară între evanghelicii români (și nu numai).

    5. Ziceți că Paul Negruț știe că Uniunea Baptistă nu începe și nu se sfîrșește cu el?

    Păi și Iosif Țon știe că nu cu el începe sau se termină credința baptistă.

    Atunci de ce a trebuit să o spună Paul Negruț?

    6. În schimb, Paul Negruț nu prezintă nici un fel de informații sau argumente teologice pentru afirmațiile sale.

    Iată ce scrie azi Emanuel Conțac pe blogul lui Marius Cruceru:

    „Mărturisirea de credinţă de aici e oficială?

    http://timisoaraevanghelica.wordpress.com/2009/01/14/marturisirea-de-credinta-a-cultului-crestin-baptist-din-romania/

    Am încercat să-mi dau seama care sunt articolele care îl pot incrimina pe Iosif Ţon, dar n-am reuşit. Mă poate lămuri cineva? Chestiunea mă interesează fiindcă e interesant de văzut cum evoluează dialogul teologic dintre membrii tetradei: baptişti – penticostali – Străjeri – Iosif Ţon.”

    Nu avem destule informații, în schimb avem destule… inflamații.

    Iar Paul Negruț nu s-a referit la aderarea penticostală a lui Iosif Țon, ci la cea… carismatică.

    Știe șmecherul cum să pună fitile… :)

  8. Alin Cristea Says:

    Domnule Andrei,

    Chestiunea cu „lepădarea” e un alt fitil al lui Paul Negruț, cel uns cu toate alifiile… :)

    Spuneți: „Cu privire la strajerii multe invataturi indoielnice si texte scoase din context din care au rezultat multe pretexte”

    UNDE sînt textele?

    Nu le găsim pe niciunde…

    Acum coace Iosif Țon unul…

    Care e… contextul? Că nu găsesc niciunde un articol consistent și coerent despre… context!

    Dar pretexte sînt pe toate gardurile…

  9. România Evanghelică – 1 decembrie 2010 « România Evanghelică Says:

    […] page – 9.247 Iar s-a trezit Paul Negruț, toamna… – 536 Prima victimă a situațiunii create de Cazul Străjerii – 499 Sensul […]

  10. “Chestia drăguță” a lui Ciprian Simuț « România Evanghelică Says:

    […] întrebare am pus-o eu în 20 noiembrie, mi-a “furat-o” Ciprian Simuț. […]

  11. Oradea s-a făcut iar de rîs « România Evanghelică Says:

    […] ce baptiștii din Oradea s-au făcut de rîs, prin comunicatul jenant al “bloggerului” Paul Negruț care s-a trezit după 8 luni, campania josnică a lui Marius Cruceru îndreptată vizibil […]

  12. Daniel Says:

    Am primit un mesaj de la „Marius Lucan” pe care am sa vi-l redau mai jos. Pastrez scrisoarea in email pt eventuale clarificari:

    <Am remarcat ca va preocupa personajul: Paul Negrut. Dar observ in acelasi timp ca sunteti dezinformat in ceea ce priveste veridicitatea acuzelor aduse acestuia in privinta plagierii cursului de etica. Am sa va relatez cateva date pe care nu le-am publicat nicaieri in apararea lui Paul Negrut deoarece sunt convins ca nu era nevoie.

    Am absolvit Institutul Biblic Emanuel din Oradea (actuala universitate Emanuel) in anul 2001. Printre alte cursuri am studiat si cursul de etica cu fratele Paul. Va relatez ce ne spunea el in 1999 despre cursul pe care-l preda: Cursul care va sta in fata este o compilatie de materiale din diverse carti de etica crestina publicate in Statele Unite si Anglia, iar pe unele dintre ele le gasiti in biblioteca noastra. Este cursul pe care-l predau dar pe care va rog sa-l completati cu alte ideil pe care le veti gasi in cartile amintite, idei care din lipsa spatiului nu au fost incluse aici. Cu aproximatie am parafrazat spusele dumnealui din acea vreme. Acesta este adevarul pe care eu l-am trait cu privire la cursul de etica. Din acest motiv, am ajuns sa-l stimez pe pastorul Paul Negrut mai mult, cand am observat ca acesta este defectul cel mai mare care i-a fost impus, pacat care chipurile i-a fost descoperit.

    Ceea ce dumneavoastra, probabil nu stiti, este ca aceasta gaselnita i-a fost imputata lui Paul Negrut inainte de alegerile din cadrul Cultului Baptist din anii trecuti. Pentru ca el era favoritul principal in ochii fratilor baptisti si recomandarea lui avea mare valoare, trebuia denigrat si asezat intr-o lumina nefavorabila, lucru convenabil celor care au venit atunci la conducere.

    Dupa cum spuneam avem si noi destule neajunsuri si niciodata nu ne-am pretins ca si denominatie ca singuri detinatori ai adevarului asa cum o fac adventistii, martorii lui Iehova, Mormonii si de cativa ani Catolicii, prin fostul papă care afirma că orice necatolic este păgân.

    Paul Negrut n-a plagiat pe nimeni si este, daca vreti, modelul cel mai frumos dintre baptisti. V-as indemna sa ascultati predicile sale si sa stati de vorba cu el pentru a vedea ce fel de om este.

    Mi-ar place sa ne intalnim candva si sa vorbim mai multe intrucat prin email dialogul este impersonal si sumbru. Cu respect, Marius Lucan.

    Vreau sa fac un comentariu referitor la afirmatia lui Paul Negrut: "Cursul care va sta in fata este o compilatie de materiale din diverse carti de etica crestina publicate in Statele Unite si Anglia, iar pe unele dintre ele le gasiti in biblioteca noastra". Afirmatia aceasta a lui Paul Negrut vine tocmai sa-l incrimineze. Cum se face ca el spune ca acel curs este o "compilatie de materiale" fara sa pomeneasca numele autorului cartii "Moral Choices"?

  13. Alin Cristea Says:

    A republicat asta pe RoEvanghelica.

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile tale sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare /  Schimbă )

Fotografie Google

Comentezi folosind contul tău Google. Dezautentificare /  Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare /  Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare /  Schimbă )

Conectare la %s


%d blogeri au apreciat: