Petru Lascău: „Atitudinea şi cuvintele dure la adresa lui Iosif Țon nu sunt creștinești”

„În materialele mele nu promovez nici o mişcare ci apăr această mişcare a Străjerilor de atacurile pe care le consider nesportive şi neadevărate. O fac pentru că sunt penticostal şi am trecut pe aici. Reacţia uneori lipsită total de orice etică creştină a unor lideri supăraţi pe această mişcare, nu se îndreaptă doar pentrua distruge mişcarea ci pentru a distrige caracterele unor oameni. Nu pot spune mare lucru despre liderii mişcării Străjerilor pentru că nu-i cunosc personal. Singurul pe care-l ştiu din emisiunile de TV este fratele Peia. Dar îl ştiu pe Iosif Ţon. Pot spune că îl cunosc mult mai bine decât cei care scriu despre el şi-l discreditează până la anatemizare. Eu nu-l ştiu pe Iosif Ţon pentru că m-am întâlnit cu el duminica la biserică sau am fost cu el la amvon. Eu am lucrat cu el în acelaşi birou şi l-am cunoscut opt ore pe zi. Atitudinea şi cuvintele dure la adresa lui nu sunt corecte şi nu sunt creştineşti.

Eu nu cred că Iosif Ţon este un eretic şi nici că este gata să îmbrăţişeze o erezie. În viaţa sa şi a familiei sale Dumnezeu a intervenit într-un mod miraculos. Puntul de cotitură în teologia şi mersul vieţii sale de până acum, a fost o întâlnire cu Dumnezeu. Cred că greşeala sa acum este că înceracă să explice teologia sa în loc să-şi prezinte experineţa care l-a determinat să aibă o nouă teologie.”

8 răspunsuri to “Petru Lascău: „Atitudinea şi cuvintele dure la adresa lui Iosif Țon nu sunt creștinești””

  1. DanutM Says:

    Sunt perfect de acord cu Petrica Lascau. Din pacate, Iosif Ton incearca sa faca acum mai degraba un soi de ‘teologie pentru ochisori micuti’, probabil pentru ca mintea lui este inca dominata de prjeudecata baptista ca teologia trebuie sa se nasca din Scriptura, nu (si) din experienta. Aceasta este insa, cred eu, o eroare iluminista, pe care, din fericire, pentecostalismul a depasit-o. Sa ma explic.
    Bisericii i-a luat patru secole pina sa clarifice dogma Sfintei Treimi. Aceasta insa n-a impiedicat Biserica primara sa creada si sa inchine lui Cristos ca Dumnezeu, in ciuda provocarii imense pe care o reprezenta aceasta pentru monoteismul strict al iudaismului. Pe ce baza a facut asta Biserica? Simplu. Pe baza experientei invierii si a intilnirilor cu Isus de dupa aceasta. Clarificarile dogmatice au venit mai tirziu si au fost bazate pe ezperienta invierii si pe incorporarea acesteia in inchinare. Asta este ceea ce Biserica a numit ‘lex orandi, lex credendi’.
    Desigur, a baza teologia exclusiv pe experienta este o eroare extrem de grava, in care au cazut si unii penticostali si carismatici, dar, stiindu-l destul de bine, nu cred ca Iosif Ton risca acest lucru.

  2. Florin Puscas Says:

    Nu ştiu ce înţelege exact domnul DanutM când afirmă că teologia nu trebuie să se nască numai din Scriptură. Mi se pare o afirmaţie cel puţin periculoasă dacă nu e însoţită de nişte lămuriri mai serioase şi actuale. Orice experienţă trebuie trecută prin „filtrul” Scripturii. Deci, în ultimă instanţă, tot pe baza Scripturii se naşte teologia.

  3. David Iach Says:

    Domnule Florin Puscas, nici macar Scriptura nu are pretentia ca TOATA teologia sa fie nascuta din ea, nu stiu de ce aveti dumneavoastra aceasta pretentie.

  4. Florin Pușcaș Says:

    @David Iach
    Atunci să mă scuzați, afirmația mea era valabilă pentru creștinii evanghelici. Dintre care dumneavoastră se pare că nu faceți parte. Îl aceeași direcție, a teologiei făurite după ureche, și bisericile tradiționale ar putea avea dreptate când își formulează doctrinele după tradiție și nu după Scriptură, nu?

  5. David Iach Says:

    Wow Florin, did you actually figure that out by yourself?

    Sincer acum, chiar trebuie sa veniti cu astfel de tactici perfide ca sa va „aparati” punctul de vedere? Pentru ca chiar nu vad rostul unei discutii in acest caz.

  6. Dragos Says:

    Corect Florin!

    Nu ne putem baza teologia pe experienta personala! Faptul ca Biserica primara s-a inchinat lui Isus Cristos aceasta nu era pe baza unei experiente ci pe baza invataturii lui Cristos insusi si pe baza invataturii primite de la Duhul Sfant prin revelatie directa.
    Acum nu mai este cazul sa primim revelatie directa, pentru ca Scriptura este incheiata.

    Totusi domnule Manastireanu, as vrea sa va intreb ce legatura exista intre iluminism si faptul ca noi ne bazam teologia pe biblie.
    A spune ca teologia trebuie bazata pe experiente mi se pare daca nu erezie cel putin foarte periculos. Cred ca trebuie sa ne bazam teologia exclusiv pe biblie si nu pe experiente. Daca o bazez pe experiente atunci ridic intrebarea care este diferenta fata de bisericile traditionale? Ei sustin ca icoana de nu stiu unde a plans, ca luminia la Ierusalim se aprinde asa din cer, ca sfanta paraschiva a facut nu stiu ce minuni, deci experiente senxationale, pe care daca le credem ajungem la concluzia ca trebuie sa veneram sfintii, icoanele statuetele…. daca am inteles gresit implicatia afirmatiei dumnevoastra, va rog sa imi aratati unde gresesc.

  7. Gotcu Ioan Says:

    Sa-mi fie cu iertare dar nu-l inteleg pe Fr.Iosif Ton din citeva motive pentru ca foloseste expresiica:am hranit pe multi cu predicile si teologia mea Spune ca trece de le teologia lui Pavel la teologia lui Isus,apoi spune ca mai inainte il iubea pe Pavel si gindea ca Pavel apoi cind L-a intilnit pe Isus am inceput sa invat si sa gindesc ca Isus.Intrebarea mea este:Cind a fost Iosf Ton puternic si real sincer si pe temelie,un adevarat credincios al Domnului .Inainte de pensionare sau acum?Atunci cind frtii au pus miinile peste el si la ordinat pastor nu iL avea pe Isus Hristos?Atunci cind il iubea pe Pavel nu iL iubea si pe Isus.Doctrina lui Pavel il indrepta in permanenta spre Isus,dar acum nu il mai inteleg deloc pe Iosif Ton Eu stiu ca baptistii cred in minunile lui Dumnezeu dar nu in oricare.Eu sunt penticostal dar sunt si realist in acelasi timp.Sunt credincios dar nu credul.Teologia lui Pavel mi la descoperit pe Isus si nu am putut sa-L despart pe Isus de teologia lui Pavel pentru ca Pavel a spus;Am fost rasticnit impreuna cu Isus si traiesc,dar nu mai traiesc eu ci Hristos traieste in mine…Oricum sa impiedicat putin in propria-i teologie dar as dori sa nu creada ca penticostalii sunt mai slabi cu duhul,si mai mult de atit am neamuri care sunt pastori baptisti si ne intelegem foarte bine.Sunt lucruri pe care Dumnezeu le descopera copiilor Lui,dar acestea trebuiau spuse in primul rind fratilor tari spiritual care sa le poata purta nu predicate intr-o adunare penticostala ca cea din Elim obisnuiti cu semnele si minunile,dar Iosif Ton le-a predicat la Elim pentru ca sa le auda baptistii si tocmai aici a fost problema.Te rog iarta-ma frate Iosif Ton

  8. Alin Cristea Says:

    A republicat asta pe RoEvanghelica.

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile tale sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare /  Schimbă )

Fotografie Google

Comentezi folosind contul tău Google. Dezautentificare /  Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare /  Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare /  Schimbă )

Conectare la %s


%d blogeri au apreciat: