O întrebare importantă pentru Natan Mladin

Natan Mladin (8 decembrie 2010): „Teologia cuiva se vădeşte în practica respectivului. Nu am nevoie de o teologie afirmată formal public, dacă am practica unei persoane şi mişcări, ca să emit o judecată asupra lor. Praxisul este oglinda sau, poate mai exact, “carnaţia” teologiei unei persoane, biserici sau mişcări. Practica Străjerilor, surprinsă în multimea de inregistrari audio/video nici nu mai necesita comentarii.”

Natan Mladin (6 decembrie 2010): „Iosif Ţon se identifică cu Străjerii. Până la o delimitare clară de Chris şi ereziile acestuia, cred că suntem îndreptăţiţi să spunem că Iosif Ţon s-a alăturat unei mişcări care promovează erezia. Până acum nu am cunoştinţă ca Iosif Ţon să fi condamnat asocierea cu Chris şi erezia acestuia şi să se fi delimitat (cel puţin) de facţiunea pro-Chris din mişcarea Străjerii.”

Întrebarea pentru Natan Mladin este:

Dacă nu evaluează o mișcare religioasă după „o teologie afirmată formal public”, atunci de ce așteaptă ca Iosif Țon să afirme formal public o anumită poziție – delimitarea față de pastorul Chris?

Din ceea ce scrie Natan Mladin rezultă că și dacă se delimitează de anumite practici extreme, prezența publică a lui Iosif Țon în spațiul confesional evanghelic va fi evaluată de Natan Mladin tot după „practica respectivului”.

Dar de unde știe Natan Mladin sau Marius Cruceru sau Paul Negruț sau Doru Hnatiuc care e… „practica respectivului”?

Aceștia nu au folosit argumente teologice, dar nici nu au semnalat „practica respectivului” Iosif Țon. Nu au indicat filmulețe de pe YouTube cu Iosif Țon, ci cu… altcineva!

Azi, 8 decembrie, Petru Lascău a afișat următorul comentariu:

„Printr-o scrisoare pe care am primit-o azi de la fratele Peia, el îmi comunica această veste:

“In ultimile zile am clarificat cu colegii de lucrare din Miscarea Strajerilor delimitarea noastra fata de lucrarea pastorului Cris din Africa si in general de extremele miscarii carismatice, lucru comunicat liderilor baptisti si unora din prietenii pastori penticostali. Am inceput sa comunic public aceasta pozitie dupa intalnirea de ieri cu toti liderii Miscarii Strajerilor la care s-a adaugat fratele Iosif Ton. Tulburarea si atacurile continua insa si multi au fost si sunt inca intinati de cei ce se opun trezirii spirituale.””

Tot azi, 8 decembrie, sau mîine, 9 decembrie, Marius Cruceru a anunțat, într-un comentariu, o întîlnire a Consiliului Uniunii Baptiste care ia în discuție (și) Mișcarea Străjerilor și Cazul Iosif Țon.

Această aglomerare de evenimente în această săptămînă îmi este suspectă.

În această săptămînă Iosif Țon este la Băile Felix, la întîlnirea cu liderii Mișcării Străjerilor și la întîlnirea publică de post și rugăciune de 3 zile.

DE CE ședința Consiliului are loc în această săptămînă și nu săptămîna viitoare, după întîlnirea publică a Mișcării Străjerilor, unde cei care se simt datori să evalueze Mișcarea și mișcările lui Iosif Țon pot să adune dovezi ale „practici respectivului”.

Cei din Consiliul Uniunii au de gînd să ia decizii privitoare la Iosif Țon FĂRĂ a-i cere precizări?

Natan Mladin (care nu e interesat „unde e carnetul membral, fizic, al lui Iosif Ţon în momentul de faţă”) așteaptă „delimitarea” lui Iosif Țon (de fapt, nu a așteptat-o, ci a sărit la beregata lui Iosif Țon).

Amețitul Otniel Vereș scrie pe blogul lui Natan Mladin:

„spuneti-mi va rog de ce argumente aveti nevoie de ex. cind vedeti un filmulet ca si acela cu profetia celor 20 de fecioare a lui Demeter?
ce facem cu argumentul bunului simt? nu ne spune si firea, vorba aia, ca nu e in regula ceva?
daca la cite filmulete, texte ale acestor oameni, marturii s-au prezentat vom tot cere argumente si motive inseamna ca ceva nu e in regula cu discernamintul nostru.”

De ce argumente avem nevoie? Păi de argumente… TEOLOGICE!

Consiliul Uniunii nu are nevoie de argumente TEOLOGICE? Ce vor face, vor viziona filmulețe?

Am pus un scurt comentariu, dar nu mi-a fost aprobat:

Unii și gîndim, nu ne uităm la filmulețe.

Acum așa se face teologie, cu filmulețe?

A se citi și articolul:

Ar trebui Marius Cruceru să meargă la întîlnirea Străjerilor la Băile Felix din decembrie?

2 răspunsuri to “O întrebare importantă pentru Natan Mladin”

  1. Petru Lascău Says:

    Referitor la întrebarea, cred că şi alţii din conducerea Uniunii ar trebui să meargă la Felix. Ba chiar şi de la penticostali.

  2. Alin Cristea Says:

    Dacă fenomenul a generat atîtea discuții, înseamnă că e de interes major pentru publicul larg.

    Ar trebui să existe măcar cîte un om trimis de instituțiile confesionale ca să observe și să ofere informații despre întîlnire.

    Ar trebui pînă și presa laică din Oradea să scrie măcar un scurt articol.

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile tale sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare /  Schimbă )

Fotografie Google

Comentezi folosind contul tău Google. Dezautentificare /  Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare /  Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare /  Schimbă )

Conectare la %s


%d blogeri au apreciat: