„Chestia drăguță” a lui Ciprian Simuț

Ciprian Simuț (pe blogul lui Marius Cruceru, 17 decembrie 2010):

„inca o chestie draguta:

-odata ce a inceput talmes-balmes-ul acesta cu Iosif Ton, am inceput sa intru pe site ale fratilor penticostali. partea trista este ca de cate ori am pus intrebarea:

-care e diferenta intre doctrina carismatica, cea penticostala si cea a strajerilor, raspunsurile au fost evazive, si evident, universalul: citeste in carti ca scrie acolo!

-pai daca nu clarifica nimeni care e diferenta in cateva cuvinte, pe ce ne luptam? pentru ce mai discutam?”

Ciprian Simuț (pe blogul lui Petru Lascău, 15 decembrie 2010):

„sunt curios: poate cineva sa scrie care sunt diferentele doctrinare intre penticostali, carismatici si strajeri?”

Alin Cristea (pe blogul lui Petru Lascău, 16 decembrie 2010):

Această întrebare am pus-o eu în 20 noiembrie, mi-a “furat-o” Ciprian Simuț. :)

Poate rectorul Universității Emanuel din Oradea să spună care sînt diferențele dintre penticostali și carismatici?

Sau decanul Facultății de teologie?

Sau un preparator?

Sau un student? O fi făcut un eseu, cîndva…

Nu de curiozitate întrebăm…

Ci pentru folosul nostru tuturor…

Poate și al Consiliului Uniunii Baptiste… :)

6 răspunsuri to “„Chestia drăguță” a lui Ciprian Simuț”

  1. Declarația zilei – 18 decembrie 2010 « Istorie Evanghelica Says:

    […] Simuț (pe blogul lui Petru Lascău, 15 decembrie 2010) via România Evanghelică (18 decembrie […]

  2. Mich Says:

    Incerc sa dau niste raspunsuri:

    Lasand exceptiile la o parte,

    Pentecostalii nu accepta manifestarile carismaticilor excesive: caderile pe spate, abordarea cu usuratate a practicii ‘vorbirii in limbi’ si profetiilor, chiuiturile, urletele, tendinte spre rock agresiv, luarea in seama peste masura a duhurilor rele si satan + imbracamintea de multe ori indecenta, superficializarea actelor de cult, minimalizarea responsabilitatii personale…. cred ca ar mai fi si altele.

    ATENTIE: Linia (!) oficiala pentecostala nu sustine necesitatea semnului vorbirii in limbi ca si garantie sau dovada a mantuirii. In schimb, roadele Duhului sunt esentiale! In cadrul cultului pentecostal, exista si „latura talibana”. Ei sustin o asemenea erezie plus altele. (La fel de bine cum exista si „latura talibana” baptista care neaga total posibilitatea ca si astazi, Duhul Sfant sa se manifeste prin daruri, plus altele…)

    Strajerii, sunt undeva intre baptisti si carismatici, sau le au pe amandoua: o interesanta impletire dintre ratiune si mistic, dintre echilibru si excese. Probabil sunt un fel de pentecostali fara experienta (cel putin in domeniul deosebirii duhurilor, a ceea ce vine de la Dumnezeu si ce nu, dintre ravna personala si imboldul Duhului).

    Exista si latura (neoficiala) pentecostal – carismatica.

    E greu sa faci o delimitare clara, de aceea mai sus am mentionat mai mult deosebirile. In comun au multe baptistii – pentecostalii – baptistii-carismatici (strajerii).

    … Stiati ca in America si nu numai exista muulte feluri de baptisti si chiar mai multe feluri de pentecostali? Toate oficiale.

    P.S. Inainte de a eticheta baptistii sau pentecostalii, asa „dupa ureche”, folclor sau yutuburi, va rog (pe cei vizati) documenti-va. Am vazut ca in mod special pe un anumit blog, se dau linkuri doar catre tratate de teologie baptista si youtuburi nerelevante cu manifestari asa zise pentecostale. Si aceasta cu scopul de a clarifica doctrina pentecostala! sau, mai grav, de a forma o anumita opinie cu privire la fenomenul pentecostal si/sau baptist-carismatic.

  3. Mich Says:

    Un bun teolog, inainte de a emite judecati de valoare cu privire la orice subiect doctrinar, bineinteles ca trebuie sa citeasca tot ce prinde pe acel subiect. Nu inteleg atunci nedumerirea ta, Ciprian Simut. Ti se pare corect sa dai verdicte cu privire la docrina despre Duhul Sfant, doar citind ceea ce ar conveni ratiunii tale, adica abordari baptiste? Sau vrei sa afli ce cred pentecostalii din comenturi?! Au dreptate. Citeste si teologie pentecostala pe marginea subiectului.

  4. Declarații și reacții în mediului evanghelic față de cazul Iosif Țon-Străjerii (V) « Istorie Evanghelica Says:

    […] “Chestia drăguță” a lui Ciprian Simuț” from România Evanghelică by Alin Cristea. posted on 18 december […]

  5. Cazul Iosif Țon în dezbaterile evanghelicilor români « Istorie Evanghelica Says:

    […] care în unele cazuri nu au nici o substanță aducând  în prim plan întrebarea lui  Ciprian Simuț de pe blogul lui Petru Lascău legată de diferența doctrinară dintre penticostali, carismatici […]

  6. Alin Cristea Says:

    A republicat asta pe RoEvanghelica.

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile cerute sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare /  Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare /  Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare /  Schimbă )

Conectare la %s


%d blogeri au apreciat: