Tîmpenia la evanghelici (1)

Cît de tîmpit poate fi Vindecătorul? – iată o întrebare pe care nu o pun pentru prima dată în public.

Tîmpenia nu este un concept folosit aici cu sensul de lipsă de inteligență. O, nu!

Dar, din cîte poate observa oricine cît de cît trecut prin viață, rătăcirile raționale (deseori iscate din răutate) ale oamenilor inteligenți nu sînt atît de rare pe cît ne-am aștepta…

Scria Pătrățosul acum aproape un an: „România Evanghelică este printre blogurile moarte.”

Azi scăpă porumbelul și Vindecătorul: „Scandalul este întreţinut şi savurat şi pe alte bloguri pe care ne facem că nu le citim, dar sunt pe locuri fruntaşe în WordPress. Cum ajunge oare acolo România Evanghelică? Pe furiş, la urdiniş…”

Nu pot decît să zîmbesc citind cum îmi pune în cîrcă „savoarea” scandalului, în ultimele săptămîni diverse persoane exprimîndu-și aprecierile pentru modul meu echilibrat în care am prezentat Cazul Iosif Țon.

Nu e pentru prima dată cînd Vindecătorul nu percepe amploarea unor fenomene din spațiul confesional evanghelic. Nu avem de ce să ne mirăm, cînd avem de face cu o mentalitate de mahala, conform căreia oricine nu trece prin noroiul cartierului mărginaș nu există pentru mahalagioaicele scuipătoare de semințe… Primarul, Doctorul, Judecătorul, Preotul, Ciclistul sau Zidarul nu sînt, pentru o astfel de mentalitate de mahala, decît niște personaje care hrănesc imaginația pervertită a noroioșilor

De neexplicat această formulă paranoică: „Cum ajunge oare acolo România Evanghelică? Pe furiş, la urdiniş…”

Ce-i cu „furișul” ăsta? N-am nici o idee…

O fi vreo aluzie la ceva lecturi (cam învechite) ale Vindecătorului? Nu știu…

O fi vreo rimă de-a lui Topîrceanu?

M-am gîndit să gugălesc

Și-am dat de poezia Tâlharul pedepsit a lui Tudor Arghezi…

(Nu de vreo trimitere la… tîlharul mîntuit!)

Cum ar putea fi blogul România Evanghelică / Alin Cristea acuzat de… „furiș”?!?

Păi cine a scris următoarele despre mine: „Cel mai vizibil evanghelic român de pe internet, cu cea mai mare longevitate în mediul virtual.” (7 august 2010)?

Însuși… Vindecătorul!

Atunci de ce se miră, ca vițelul la poarta nouă, că am ajuns pe „locuri fruntaşe în WordPress”?

În ultimele săptămîni am prezentat statistici despre zilele în care blogul România Evanghelică a avut peste 1.000 de vizite.

La începutul fiecărei luni prezint statistici despre blogul România Evanghelică.

Am anunțat că în decembrie 2010 am depășit pragul de 50.000 de vizite pe lună, de 5 ori cît mi-am propus la începutul lunii: 10.000 de vizite pe lună.

În noiembrie am pus 417 postări, iar în decembrie 704!

Nu e normal să ajung pe „locuri fruntaşe în WordPress”?

Despre chestiunile acestea o să mai scriu cu altă ocazie.

Nu o dată am amintit că blogging-ul implică și alte proceduri decît articole și comentarii.

Eu am dezvoltat un tip de blogging bazat în primul rînd pe informație.

Opiniomanii precum Marius Cruceru și Răsvan Cristian Stoica au dezvoltat un blogging – atrăgător, desigur, pentru cititorii români, obișnuiți cu știri de senzație și comentarii de mahala – bazat pe articole de „opinie”. Din păcate cu evidente inexactități și lipsă de coerență ideatică… De cît jeg au adunat blogurile lor, cu aportul comentatorilor, să nu mai vorbim…

În ceea ce privește contexul ultimelor săptămîni, am prezentat materiale unice în blogosfera evanghelică, de sinteză, precum Cazul Iosif Țon – Declarații și Cazul Iosif Țon – Cronologie.

Același Vindecător scria acum aproape un an despre mine: „Analizele le face destul de tăios, rece şi calculat, extrem de concentrat şi cu simţ de răspundere în faţa posterităţii, meticulos şi corect, pînă la virgulă, încît te stafideşti citind stilul lui uscat.”

În ultimele săptămîni, am scris un comentariu (cred că la Dyo) în care afirmam că, dacă aș vrea să îmi crească numărul vizitelor pe blog, aș scrie mai multe comentarii pe blogurile altora – ceea ce Pătrățosul și Vindecătorul nu fac, că nu au timp și chef, ei sînt prea preocupați de mahalaua lor…

Și încă nu am început să pun etichete (tag-uri) la articole, nici nu le-am pus pe categorii, nici nu le-am segmentat, astfel încît cititorii să apese tot timpul pe… Continuare. :)

Există multe mijloace de creștere a vizibilității, numai să vrei… Numai să renunți, măcar din cînd în cînd, la stilul mediocru de viață al românilor și al evanghelicilor din România.

De fapt, EU m-am mirat cum s-a furișat Vindecătorul pe „locuri fruntaşe în WordPress”… :)

A scris ceva semnificativ în ultimele 8 săptămîni?

Decît pamfletele paranoice pentru gură-cască?

Lasă un răspuns

