Punctele slabe ale emanueliștilor (1)

Cel mai important lucru pentru o persoană care încearcă să domine este imaginea pe care o afișează față de ceilalți.

Formula am preluat-o de aici: smartwoman.hotnews.ro

Nu doar pastorii (și familiile lor), dar pînă și pocăiții de rînd au deseori un mod schizofrenic de existență: duminica își dedublează identitatea publică cu IMAGINEA de om evlavios, dedicat adevărului și călăuzit de Duhul Sfînt, iar în timpul săptămînii își trăiesc viața la alte standarde.

La nivelul public la care se afișează grupul emanueliștilor din Oradea, imaginea constituie un parametru important pentru ei. De fapt, prin exagerare, acesta devine unul din punctele slabe ale emanueliștilor.

Persoana, de la cel mai înalt nivel, care încearcă să domine este, evident, Paul Negruț. Dar șefi și șefuți există și la alte niveluri în cadrul holdingului emanuelist.

Dacă cineva va face cîndva un studiu comparativ, va putea observa relativ ușor diferența între Paul Negruț cel dinainte de 1995 și cel de după 1995. Va observa cum imaginea publică a lui Paul Negruț pînă în 1995 rezulta, natural, din lucrarea sa de pastor baptist. După 1995, Paul Negruț își va construi imaginea pe baza unor funcții publice pe care le-a deținut, mult prea multe pentru un om care nu a mai evoluat intelectual, pastoral sau relațional. Dimpotrivă, jocurile de culise la care s-a dedat în ultimii 15 ani au început să iasă la lumină tot mai mult, indicînd o piticanie care nu face față vremurilor.

Personalitate controversată, din mai multe motive, Paul Negruț și-a exercitat influența în mod nedemn asupra celor din jurul său, cu ajutorul rudeniilor și impunînd la Universitatea Emanuel o structură organizatorică în care domnesc nepotismul și mercenariatul, cu consecințe negative pe termen lung , în rîndul promoțiilor de absolvenți, care încă nu pot fi evaluate, ci doar intuite.

IMAGINEA de apărător al credinței baptiste (în fața „ereticului” Iosif Țon) este una amplu deformată, care nu are de a face cu Paul Negruț cel dinainte de 1995, ci se alimentează din manipulările lui Paul Negruț cel de după 1995.

La ora actuală, Paul Negruț a devenit cea mai anacronică figură a ghetoului confesional baptist. Spre deosebire de cealaltă mare figură anacronică, Iosif Țon, care a produs un fenomen de marcă în istoria baptiștilor români – și nu numai în istoria baptiștilor, ci chiar în istoria evanghelicilor, mă refer la Toamna Străjerilor, și care, de la distanță, este Omul Anului 2010 la evanghelicii din România -, Paul Negruț face în continuare greșeala de a încerca să domine prin imaginea pe care o are ca rector, pastor la Biserica Emanuel, vicepreședinte în conducerea Uniunii Baptiste.

Ce o să rămînă din această imagine după ce nu va mai avea nici o funcție?

Ce a rămas din imaginea lui Iosif Țon după ce nu a mai avut nici o funcție? Iosif Țon a rămas egal cu sine însuși!

Asta îi lipsește lui Paul Negruț (și celor din grupul său de influență): ajustarea imaginii astfel încît să rămînă egal cu sine însuși și după ce i se termină mandatele.

Paul Negruț ar fi putut fi un scriitor evanghelic citit de către public. Chiar și un blogger citit, cu puțin efort. Ar fi putut fi un profesor apreciat. Ar fi putut fi un pastor remarcabil.

Mă tem că atît o să rămînă din imaginea lui Paul Negrut: Ar fi putut fi…

Oamenii o să-l țină minte mai degrabă ca rector, ca președinte și vicepreședinte, căci o astfel de imagine a fost promovată pe piață.

Cel mai important lucru pentru o persoană care încearcă să domine este imaginea pe care o afișează față de ceilalți.

16 răspunsuri to “Punctele slabe ale emanueliștilor (1)”

  1. DanutM Says:

    Trist, dar, din pacate, adevarat.

  2. Alin Cristea Says:

    Pentru poeți, pictori, regizori, istorici, tristețea e o sursă de inspirație…

  3. ungandbun Says:

    Alin, încă mai faci parte din Cultul Baptist din România? :)

  4. Maria Istoc Says:

    Chiar asa sa fie? Pentru poeti scriitori, depinde de curentul literar din care fac parte, pentru pictori exista si acolo curente cit despre istorici cred ca acolo chiar exageram. Fara sa abordez domeniul literaturii care e atit de vast daca luam doar pictura exista pictori care in tablourile lor au o expresie foarte puternica a bucuriei, a frumosului, a seninatatii ca sa luam doar pe cel mai comercializat, care este Claude Monet, dar mai sunt si altii si inainte, si dupa.

  5. stefan Says:

    Domnule Alin articolul poate continua si poate raminea sub moto”ar fi putut fi dupa ceea ce a fost…”

    Poate vei fi curios sa vezi care din „conducatorii spirituali ” au primit ordine „cavaleresti” si aprecieri din partea dictatorului Ceausescu si poate se va schimba moto-ul „nu a fost dar ar fi putut fi…..”

  6. Alin Cristea Says:

    Fie-ți gîndul bun, dar… nu știu!

    Nimeni nu are curajul să spună dacă DA sau BA!

    Oricum ar zice, iese prost pentru cel ce zice… :)

    Ipocriții de la Biserica Providența îmi zic fratele Alin. Cina nu mi-o dau, dar bănuțul vin de fiecare dată să mi-l ia.

    Așa mi-a zis în decembrie, la cantina Universității Emanuel, unde am degustat ciocolata studenților, și ipocritul Paul Negruț.

    Să-l fi văzut și pe ipocritul Doru Hnatiuc, în vară, cînd a venit din SUA corul Laudă Mielului, cum făcea glume în curtea Bisericii Emanuel, cu mine și cu un fost coleg de-al meu, venit cu corul. Nu mi-am revenit vreo 2 săptămîni, mă simțeam murdărit (cum se simte probabil o femeie violată).

    Ce să mai zic de ipocritul Marius Cruceru, care a tras minciuna că am fi fost prieteni… CÎND? UNDE? PE CE PLANETĂ?

    Cît despre ipocriții din conducerea Cultului Baptist (nici penticostalii nu par a fi mai puțin ipocriți), ce să mai spunem?

    De ce aș vrea să fac parte dintr-un cult cu atîția ipocriți? Mă refer la ipocriții la vedere… Că mai sînt o droaie în masele de enoriași.

    Nu spun lucrurile de pe balconul de la etajul 87.

    Doar am răspuns la întrebare.

    Desigur, va trebui să-mi cumpăr vreo 13 kg de lămîii.

    La cîtă greață mi se face…

  7. Alin Cristea Says:

    Ba eu cred că istoricii sînt printre cei mai sensibili receptori de tristețe…

    Genocidul armenilor…

    Katyn…

    Auschwitz…

    Gulag…

    Apartheid…

    Tiananmen…

    Khmerii roșii…

    Rwanda…

    Și toate acestea doar din secolul XX…

    Sigur nu am ajuns deja în iad?

  8. Maria Istoc Says:

    Astea se mai pot numi realitati dar oricum tristetea de care vorbiti dumneavoastra nu pare sa creeze ci mai degraba….Trist e putin spus. Dar ce stiu eu…? Doar ce citesc pe aici si pe alte bloguri si nu sunt responsabila.

  9. 13 postări în Top 100 WP (19.01.2011) « România Evanghelică Says:

    […] (lascaupetru) 4. La ce avem nevoie de “părinţii” Bisericii? (mariuscruceru.ro) 15. Punctele slabe ale emanueliștilor (1) (romaniaevanghelica) 19. Billy Graham, Robert Schuller, Joel Osteen, Rick Warren și lista […]

  10. vinicius Says:

    Domnule Alin,

    eu cred ca tristetea dvs este mult prea mare in raport cu lucruri atit de mici. Nu vreau sa fiu ironic!

    Nu sint de acord cu exprimarea dvs, mult prea cruda, devoalata, lipsita de politete, pentru ca unui frate al nostru nu avem voie sa-i spunem ‘piticanie’, in nici un caz. Chiar daca, uneori, o fi astfel…

  11. Alin Cristea Says:

    Doar nu aveți de gînd să mă convingeți cu „argumente” de tipul: Nu avem voie să…

    Chiar că mă faceți să rîd… :)

  12. vinicius Says:

    Sinteti prea dur, desi mai aveti si dreptate.

  13. Alin Cristea Says:

    Unul dintre semnele decăderii spirituale a evanghelicilor din România e că sînt mult prea puțin interesați de ADEVĂR (nu fac efort consistent în a fi informați și a submina bîrfa) și mult prea interesați de MODUL în care este spus adevărul.

    Adică Imaginea contează, mai puțin Realitatea.

    Adică… IPOCRIZIE!

    Faptul că am dreptate ar trebui să fie mult mai important decît faptul că sînt dur.

  14. ungandbun Says:

    Alin, mă rog Domnului să nu te îmbolnăveşti de inimă, pentru că văd că te consumi foarte mult pentru adevăr.
    Dumnezeu să te binecuvinteze şi să te ţină tare!

    Ps. Chiar dacă alţii au fost ironici atunci când te-au propus pentru o funcţie, sincer eu cred că ai fi bun într-o funcţie de conducere. Numai bine!

  15. Alin Cristea Says:

    Stau bine cu inima. Nu-ți fă griji! Mă refer la chestia asta care pompează sînge.

    Dar mă doare, într-adevăr, sufletul.

    Mi se trage încă de pe cînd eram adolescent. Mama îmi spunea că mă așezam tăcut într-un colț și mă întreba: Iar te doare sufletul, Aline?

    Poți să îți imaginezi? Să stau… TĂCUT?

  16. Alin Cristea Says:

    Hai să reflectez puțin și la chestiunea asta cu funcția de conducere…

    Cred că mi-a cam trecut vremea pentru așa ceva…

    Mă refer la faptul că avem doar o viață și nu de puține ori cel care ajunge pe o poziție de conducere trebuie să treacă mai întîi printr-o perioadă nu scurtă de adaptare, ca subaltern, și contează și relațiile din cadrul colectivului, modul în care avansezi de la un departament la altul etc.

    Eu mă apropii de 44 de ani. Sînt la jumătatea drumului de 13 ani, pînă la 50 de ani, pe care mi l-am propus, pe care să mă implic în a lua atitudine, astfel încît, uitîndu-mă înapoi, mai bine să îmi pară rău că am făcut ceva decît să-mi pară rău că nu am făcut.

    La 50 de ani mi-aș dori să mă apuc de teologie. :)

    Mi-am adunat cîteva cărți, m-am orientat asupra cîtorva subiecte, să vedem ce o să îngăduie Dumnezeu.

    S-ar putea să încep anumite proiecte chiar mai repede.

    Eu nu am obsesia marilor realizări. :)

    Eu mă simt bine cu mine așa cum sînt… :)

    Anii trecuți îi spuneam lui Vasile Tomoiagă (Clujul Evanghelic) că eu nu cred că generația noastră va avea parte de trezire spirituală în România.

    Dar ce putem face e să pregătim cărămizile pentru viitor.

    Poate se îndură Dumnezeu de generația următoare.

Lasă un răspuns

