Billy Graham: Duhul Sfînt (3)

„Mi-am dat seama că sînt credincioși care înțeleg botezul cu Duhul Sfînt într-un mod diferit. Nu trebuie să ne sfiim să afirmăm diferențele specifice ale opiniilor noastre. Dar în același timp, trebuie să încercăm să-i înțelegem pe ceilalți, să ne rugăm unii pentru alții și să vrem să învățăm unii de la alții pe măsură ce căutăm să cunoaștem ceea ce ne învață Biblia. Diferențele de opinii în acest domeniu se aseamănă pe undeva cu diferențele de opinii cu privire la botezul cu apă sau conducerea bisericii. Unii botează copiii, alții nu. Unii stropesc sau toarnă, alții cufundă. Unii au o organizare congregațională a bisericii; alții au o democrație prezbiteriană sau reprezentativă; pe cînd alții au forma episcopală. Aceste diferențe nu trebuie să ducă la divizări în nici un fel. Personal, pot să am o minunată părtășie creștină cu cei ce au puncte de vedere diferite, în special în lucrarea de evanghelizare.

Pe de altă parte, în concepția mea, problema botezului cu Duhul Sfînt este mult mai importantă decît celelalte, în mod deosebit atunci cînd doctrina botezului cu Duhului Sfînt este distorsionată. De exemplu, unii creștini susțin că botezul Duhului vine de la o dată ulterioară convertirii. Alții spun că acest botez de după convertire este necesar pentru ca cineva să poată fi folosit deplin de Dumnezeu. Iar alții afirmă că botezul cu Duhul Sfînt este însoțit întotdeauna de un semn sau de un dar vizibil și că, dacă acest semn lipsește, persoana n-a primit botezul Duhului.

Trebuie să recunosc că a fost o vreme în care aș fi dorit să cred această învățătură din urmă. Și eu am dorit „o experiență”. Dar doresc ca toate experiențele să fie biblic fundamentate. În ceea ce mă privește, cred că adevărul biblic este că noi sîntem botezați în trupul lui Cristos prin Duhul la convertire. Acesta este singurul botez al Duhului. În momentul respectiv noi putem și trebuie să fim umpluți de Duhul Sfînt, iar după aceea, să fim reumpluți și chiar umpluți pe deplin. Așa cum de multe ori s-a spus: „un botez dar multe umpleri”. Din Scripturi nu văd ca această umplere să fie un al doilea botez și nu văd nici că umplerea cu Duhul Sfînt trebuie să fie neapărat însoțită de vorbirea în limbi.

Cîteodată aceste diferențe de opinii sînt de fapt probleme de semantică. Așa cum vom vedea în capitolul următor, ceea ce unii oameni numesc botezul cu Duhul Sfînt de fapt poate fi ceea ce Scriptura numește umplere cu Duhul Sfînt, lucru care se întîmplă după convertire, de multe ori în viață.

Există de fapt numai șapte texte în Noul Testament care vorbesc în mod direct despre botezul cu Duhul Sfînt. Cinci din texte se referă la botezul Duhului ca la un eveniment viitor; patru au fost rostite de Ioan Botezătorul (Matei 3:11; Marcu 1:7-8; Luca 3:16; Ioan 1:33), și unul a fost rostit de Isus după înviere (Fapte 1:4-5). Al șaselea text vorbește de experiența Rusaliilor (Fapte 11:15-17) ca fiind împlinirea promisiunilor rostite prin Ioan Botezătorul și prin Isus. Numai un text, 1 Corinteni 12:13, vorbește despre experiența mai largă a tuturor creștinilor.” (p. 71-73)

Duhul Sfînt – Billy Graham, Societatea Misionară Română, Wheaton, Ill., SUA, 318 p.

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile tale sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare /  Schimbă )

Fotografie Google

Comentezi folosind contul tău Google. Dezautentificare /  Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare /  Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare /  Schimbă )

Conectare la %s


%d blogeri au apreciat: