Elucubrațiile lui Daniel Chiu

Daniel Chiu: „Discuţia iscată pe marginea articolului Triteismul lui Iosif Ţon a degenerat lamentabil. Nu pentru că nu avea potenţialul să devină o dezbatere logică şi interesantă şi profundă a problematicii semnalate, ci pentru că cei mai mulţi participanţi s-au lăsat purtaţi de resentimente şi maliţie. Dacă nu poţi face istorie cu ira et studio, tot aşa nu poţi avea dezbatere teologică raţională cu indivizi ce îşi subordonează raţiunea patimilor colerice. În plus, pentru mulţi subiectul abordat s-a dovedit a fi în afara micului câmp cognitiv pe care îl pot gospodări.

Pentru cei care nu au vrut să înţeleagă, voi mai repeta că articolul nu l-a învinuit de triteism pe Iosif Ţon, ci a avertizat că o exprimare defectuoasă de genul celei susţinute de Iosif Ţon (apărută nu o dată, ci în mod repetat), este susceptibilă de o asemenea interpretare. Că aşa este voi demonstra în paragrafele ce urmează.”

Daniel Chiu se referă la comentariile (333) la textul său intitulat: Triteismul lui Iosif Țon

1. Daniel Chiu afirmă că discuția a degenerat lamentabil.

Marius Cruceru, însă, spune: „Scopul meu este tocmai “vulgarizarea” teologiei, aducerea acesteia unde îi este locul, în piaţa publică. Şi cred că în această direcţie facem progrese toţi. Este încurajator pentru mine să văd ce s-a întîmplat în dreptul acestei postări.”

Ba mai mult, Omul Pătrățos joacă tontoroiul: „Aproape că am făcut trei cursuri din cursul de patristică aici. :) CE vrei mai mare cîştig. Nici nu pot să dorm de entuziasm.”

Așadar, Daniel Chiu se lamentează, Marius Cruceru nu mai poate de entuziasm.

2. Daniel Chiu consideră că „cei mai mulţi participanţi s-au lăsat purtaţi de resentimente şi maliţie”.

Atenție… Cineva mănîncă căcat…

Nici nu mai poți folosi, în blogosfera evanghelică, cuvîntul „resentiment”, că uzul lui și-a pierdut semnificația din pricina abuzului… Atît de des și / sau inepțial l-au folosit pastori precum Marius Cruceru și Daniel Chiu (dar și o droaie de comentatori)…

Păi tocmai lui Daniel Chiu i s-a reproșat malițiozitatea… Iar acum tocmai el o amintește!

Tocmai Daniel Chiu a fost învinuit de tonul resentimentar la adresa lui Iosif Țon… Dănuț Mănăstireanu demasca atacul josnic al lui Daniel Chiu încă din noiembrie 2010…

De atunci, Daniel Chiu a mai scris cîteva articole, tot în Mahalaua Pătrățosului, care confirmă avertizarea publică a lui Dănuț Mănăstireanu.

Invit pe oricine să citească aceste epistole ale lui Daniel Chiu, gîndindu-se că le scrie altcineva și la adresa altcuiva decît Iosif Țon. Chiar și numai 10% din acuzațiile aduse pot indica derapajul resentimentar al cuiva care scrie astfel de scrisori.

Este de necrezut că tocmai Daniel Chiu, gură-spurcată a evanghelicilor români, ajunge să își acuze cititorii de… „resentimente și maliție”! Și unde? Taman în Mahalaua Pătrățosului, unde resentimentul evanghelic și maliția pocăiască e la ea acasă, chiar dacă nu atinge cotele jegoase din Mahalaua Vindecătorului.

3. Daniel Chiu afirmă că CEI MAI MULȚI participanţi s-au lăsat purtaţi de resentimente şi maliţie.

Oare așa să fie?

Ce înseamnă „cei mai mulți”?

95%? 85%? 70%?

Din cîți?

În 9 martie, ora 15.00, cînd am numărat comentatorii, cele 333 de comentarii erau făcute de circa 50 de comentatori.

Iată care sînt comentatorii cu cele mai multe comentarii:

Marius Cruceru – 72 comentarii (păi cum să nu-i placă postarea dacă comentează atîta?)
Liviu – 30
Pomisor – 18
l.a. – 18
Agnusstick – 16
Daniel Bulzan – 15
Ioan C. – 14
Emil – 11
Paul Pantea – 10

Circa 40 de comentatori au sub 10 comentarii, dintre care circa 30 de comentatori au cel mult 3 comentarii.

Formula lui Daniel Chiu – „cei mai mulți comentatori” – oare la cîți se referă? Din 50 de participanți, măcar vreo 30-35 ar trebui să fie incriminați de „resentiment și maliție”?

De reținut faptul că Daniel Chiu scrie acel comentariu în 6 martie, cînd numărul comentariilor era semnificativ mai mic.

4. Oare Daniel Chiu își dă seama de ce participanți de soi a avut parte dezbaterea?

Cred că nu.

Dar cred că Marius Cruceru și-a dat seama…

Daniel Bulzan, 46 de ani, a studiat teologia în Anglia la London Bible College unde și-a obținut licența și a mai studiat pentru doctorat la King’s College London (nefinalizat).

Teofil Stanciu, 32 de ani, are licență în litere la Universitatea din Oradea și masterat despre cultura română la aceeași universitate. În 2011 e cel mai în formă blogger din blogosfera evanghelică (1.000 de bloguri).

Florin Lăiu, 59 de ani, Master of Theology in Old Testament la University of South Africa, doctorand, este lector la Institutul Teologic Adventist.

Dionis Bodiu – „evanghelic atipic”, cum îl numea Dănuț Mănăstireanu, pentru că gîndește și pentru că are lecturi diversificate, a fost numit de Cristian Ionescu, ieri, „una dintre cele mai sensibile și echilibrate voci ale blogosferei evanghelice românești”.

Așadar, cînd Daniel Chiu se lamentează că dezbaterea nu a avut cursul pe care și-l dorea, probabil nu își dă seama ce ridicol poate fi cînd spune: „Nu poţi avea dezbatere teologică raţională cu indivizi ce îşi subordonează raţiunea patimilor colerice”.

Despre CARE indivizi e vorba, domnule Daniel Chiu?

Și dacă e… mulți, de ce nu vă orientați spre acei puțini comentatori care pot și știu să participe la o dezbatere?

Sau, de fapt, sînteți interesat să creați cît mai multe valuri? Cît mai mari?

Epistolele româno-americane asta au arătat… Că nu sînteți dispus să purtați dezbaterea ÎN AFARA perimetrului Iosif Țon. Poate nici nu puteți să vă debarasați de obsesia antițonistă… Sînteți dependent de resentiment, de poziționare ideologică prin contrast… Sînteți din aceeași regn ideologic cu Paul Negruț, care, nici el, nu se poate defini decît prin negare, prin delimitare…

Daniel Chiu: „Pentru mulţi subiectul abordat s-a dovedit a fi în afara micului câmp cognitiv pe care îl pot gospodări.”

Seriooooos?

Și care să fi fost subiectul, totuși?

5. Daniel Chiu zice că „articolul nu l-a învinuit de triteism pe Iosif Ţon”!

Va să zică, dragi cititori cu cîmp cognitiv minor, Daniel Chiu zice că articolul cu titlul „Triteismul lui Iosif Țon” nu îl învinuiește pe Iosif Țon de triteism!…

Proști vă mai poate crede Daniel Chiu ăsta, dacă încearcă s-o întoarcă ca la Ploiești…

Dacă în cîmpul vostru cognitiv nu există explicația pentru expresia cu întorsul ca la Ploiești, să știți că într-una dintre ultimele cărți ale lui Iosif Țon iezistă

Dar, pocăiților de generația 1, 2, 3 sau 4, în Sfâta Treime tot trebuie să credeți, chiar dacă nu o înțelegeți pe deplin, că altfel vă ia dracu…

Ăla are cîmp cognitiv ceva mai amplu…

Păi nu a scris clar Daniel Chiu: „Ceea ce face Iosif Ţon este că transformă Trinitatea Divină într-un fel de triteism.”?

Acum vine și spune că de fapt a semnalat „o exprimare defectuoasă”.

Păi Daniel Chiu însuși tot apare, de cîteva luni, cu exprimări defectuoase!

Marius Cruceru încearcă și el să dreagă busuiocul: „Acuzaţia de triteism este mult prea mult, acuzaţia de neglijenţă în vorbirea teologică este mult prea puţin…”

6. Și Daniel Chiu crede că dacă repetă niște idei cititorii le vor îngurgita?

Daniel Chiu: „Limbajul biblic este foarte precis.”

Florin Lăiu: „Autorii Bibliei sunt mult mai neatenţi decât domnul Ţon în ce priveşte ambiguitatea limbajului. Uneori par scandaloşi şi contradictorii.”

Elucubrațiile lui Daniel Chiu nu fac altceva decît să confirme, din nefericire, ceea ce mai spunea Dănuț Mănăstireanu despre pastorul din Chicago: „…trăiește în autoînșelarea tipică celor care cred că îl dețin pe Dumnezeu la degetul cel mic.”

3 răspunsuri to “Elucubrațiile lui Daniel Chiu”

  1. 8 postări în Top 50 WP (10.03.2011) « România Evanghelică Says:

    […] (crestintotal.ro) 15. Criza De La Mijlocul VieȚii (popaspentrusuflet) 20. Satul (lascaupetru) 39. Elucubrațiile lui Daniel Chiu (romaniaevanghelica) 40. Un dialog cu Dan Damian din California (rascumparareamemoriei) 45. MAMA […]

  2. Inventarul stricăciunilor spirituale – ROTUNJIRE: furunculul pătrățos, excrescența ionesciană și buba Lascău « Romania Evanghelica Says:

    […] Elucubrațiile lui Daniel Chiu […]

  3. Alin Cristea Says:

    A republicat asta pe RoEvanghelica.

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile tale sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare /  Schimbă )

Fotografie Google

Comentezi folosind contul tău Google. Dezautentificare /  Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare /  Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare /  Schimbă )

Conectare la %s


%d blogeri au apreciat: