Demonizează Petru Lascău Penielul la fel cum o fac Cristian Ionescu și Paul Dan?

Un comentariu de pe blogul lui Cristian Ionescu conține următoarea înșiruire de nume: „…pastorii Cristian Ionescu, Petrică Lascău, Avram Cornel, Paul Dan și alții care au luat atitudine împotriva faptelor care au aruncat rușinea pe obrazul lui Isus.”

Din această înșiruire de nume, s-ar putea înțelege că Petru Lascău are ACEEAȘI atitudine radicală față de Peniel precum Cristian Ionescu și Paul Dan. Ceea ce, deocamdată, Petru Lascău nu s-a lăsat să se înțeleagă.

Petru Lascău a făcut următoarea precizare în 16 iunie: “Postarea mea, care îndemna vizitatorii să citească articolul pastorului Paul Dan, nu spune că sunt de acord cu el și nici cu celelalte materiale publicate de domnia sa pe blog. Postarea mea era o invitație la o discuție pe tema celor petrecute la Oradea. Atât.”

Un comentator a replicat: „Vă dați seama că un asemenea link înspre blogul pastorului Paul vă asociază cu mentalitatea lui, din moment ce o folosiți? Nu puteți spune că sunteți neutru, din moment ce ați ales-o. Eu, ca simplu cititor, sunt tentat să vă asociez.”

Am discutat această chestiune, undeva, probabil pe blogul lui Cristian Ionescu, și anume: Faptul că cineva folosește un anume citat NU înseamnă neapărat că este de acord cu ideile exprimate acolo. Citarea nu ar trebui să se folosească neapărat în sens ideologic. Cristian Ionescu a refuzat explicațiunea, care, de fapt, nu îmi aparținea, ci fusese propusă acum cîțiva ani de cineva pe lista de discuții Masa Rotundă.

Oare cum se descurcă ACUM Cristian Ionescu cu explicațiunea, referitoare la practica citatului, oferită de Petru Lascău? :)

Același Petru Lascău, într-un comentariu din 17 iunie, scrie că „nu suntem toți la fel de incisivi în demonizarea lor”, a unor astfel de incidente nedorite.

Așadar, deocamdată este nepotrivită alăturarea numelui lui Petru Lascău lîngă cel al lui Cristian Ionescu, care a numit Conferința Peniel Oradea „un festival al Satanei”, și lîngă cel al lui Paul Dan, care a scris că „Peniel trebuie desființat”.

Deocamdată Petru Lascău nu și-a exprimat opinii ATÂT de radicale precum Cristian Ionescu și Paul Dan.

Cazul Cristian Ionescu rămîne un continuare un subiect important de dezbătut, întrucît, precum și în cazul de mai sus, atitudinea pastorului penticostal din Chicago poate fi rapid asociată cu penticostalii români, ceea ce nu este deloc adevărat, întrucît există opinii diferite și ATITUDINI diferite față de mișcări precum Peniel (sau Cireșarii) pe care, după mintea îngustă a lui Cristian Ionescu, CULTUL ar trebui să le înregimenteze, controleze, sau, după mintea și mai îngustă a lui Paul Dan, să le… desființeze.

Cazul Cristian Ionescu poate deveni la fel de important ca și Cazul Iosif Țon. Dar avînd cu totul alte dimensiuni.

Dacă în Cazul Iosif Țon avem de a face cu o personalitate a evanghelicilor români, Cristian Ionescu e de interes public doar pentru o parte din penticostalii români (oricum dezbinați de multiple chestiuni „neconforme cu credința și practica bisericilor penticostale).

Dacă Cazul Iosif Țon a ridicat chestiuni care implică concepte teologice și, NEAPĂRAT, minime cunoșțințe de istorie a Bisericii, Cristian Ionescu a folosit un pretext localist pentru a-și exhiba idiosincrasiile și obsesiile.

Prin superficialitatea cu care se dezbat în public, Cazul Iosif Țon și Cazul Cristian Ionescu indică lipsa culturii dialogului în mediul confesional evanghelic, dar și lipsa spațiilor publice de dezbatere. Nu există reviste, fie și electronice, care să conțină ARTICOLE referitoare la astfel de cazuri. Împărțirea rapidă în două tabere opiniomane, cînd apar astfel de cazuri, indică sindromuri perfide, reflexe primare care nu sînt temperate de reflexe urban-civilizatoare, frustrări impotente care nu conțin potențial pentru viitor.

Nu există cărți care să consemneze, pentru memoria colectivă, astfel de cazuri, astfel încît, atunci cînd o să apară altele peste 10, 20, 30 de ani, să existe material care să arate avantajele și dezavantajele unor proceduri precum cele ale lui Iosif Țon sau Cristian Ionescu.

Spre deosebire de Iosif Țon, ultimul mare mit al baptiștilor, care are în spate o istorie fulminantă, nou convertitul la blogging Cristian Ionescu nu are CEVA de oferit prin care să atragă atenția evanghelicilor români, darămite a concetățenilor noștri din societatea românească și diaspora.

Cu tristețe, trebuie să spun iarăși:

Dracul ne face să pierdem vremea…

Un răspuns to “Demonizează Petru Lascău Penielul la fel cum o fac Cristian Ionescu și Paul Dan?”

  1. dave007 Says:

    Imi cer iertare, dar Petru Lascau nu a venit cu nici o afirmatie clar in privinta asta. Cert este ca a aruncat cu piatra spre Peniel. A facut-o: http://lascaupetru.wordpress.com/2011/06/18/peniel-in-fata-lui-dumnezeu-si-a-tarii/ .

    Atitudinea pastorilor Cristian Ionescu si Paul Dan imi pare una care striga cu disperare dupa rating, imagine…. marketing.

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile tale sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare /  Schimbă )

Fotografie Google

Comentezi folosind contul tău Google. Dezautentificare /  Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare /  Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare /  Schimbă )

Conectare la %s


%d blogeri au apreciat: