Tolba cu tîmpenii (000030)

Cristian Ionescu: „Domnul Isus a fost ultra conservator.”

Ca să vezi…

Și ultraconservatorul ăsta din Nazaret stătea la masă cu „o mulțime de vameși și păcătoși” (Matei 9:10)? Stătea de vorbă, în văzul lumii, cu o femeie… samariteancă?

Păi de-aia ziceau fariseii despre el că este… liberal! (Ca să folosim abracadabrantul concept ionescian…)

Cristian Ionescu folosește conceptul „ultraconservator” fără o conotație clară care să dea posibilitatea unui dialog pe tema iscată de comentariile de unde am cules tîmpenia…

Ce vrea să spună pastorul penticostal din Chicago e că Isus proclama standarde SOTERIOLOGICE mai ridicate decît ale fariseilor, care, cel puțin în perioada de glorie, erau cunoscuți ca oameni evlavioși / oameni cu forme de evlavie.

Unul dintre argumentele pe care Cristian Ionescu le aduce pentru afirmația că Isus a fost ultraconservator este faptul că „a zis că dacă neprihănirea noastră nu o va întrece pe a fariseilor nu vom intra în cer! Adică să fim mai înguști decât fariseii!…”

NU ESTE ADEVĂRAT!

Isus nu a a cerut să fim mai înguști decît fariseii! Isus NU era mai îngust decît fariseii, din moment ce nu s-a dat în lături să calce regulile ÎNGUSTE ale fariseilor!

Isus a atras atenția asupra faptului că neprihănirea fariseilor – modul lor de îndreptățire moral-spirituală – NU asigură intrarea în Împărăția Cerurilor!

Isus le spusese: „Împărăția lui Dumnezeu a venit peste voi!” (Matei 12:28) Iar ei tot făceau schițe de predică din Scriptură, din care schițe lipsea tocmai Hristos, Lumina Lumii.

Pavel are rîuri de argumente că nu LEGEA asigură intrarea în Împărăție, ci FINALITATEA Legii – împlinirea ei desăvîrșită, care a fost realizată doar de Al Doilea Adam: „Hristos este sfîrșitul (țelul) Legii, pentru ca oricine crede în El să poată căpăta neprihănirea.” (Romani 10:4)

Și la fel cum „Avraam l-a crezut pe Domnul, și Dumnezeu i-a socotit lucrul acesta ca NEPRIHĂNIRE”, fără respectarea regulilor înguste ale Legii (încă nedată evreilor la vremea aceea), tot la fel cei care ce cred în Numele Lui primesc dreptul de a fi copii ai lui Dumnezeu (Ioan 1:12).

Nu prin fapte, ca să nu se laude nimeni. (Efeseni 1:9)

ORICE care atentează la legitimitatea NEPRHĂNIRII prin credință nu este învățătură creștină.

„Legalismul creștin caută să ajungă, să câștige sau să păstreze acceptarea lui Dumnezeu ori să realizeze creșterea spirituală prin respectarea unui cod sau standard de performanță scris sau nescris.” (Lanțurile legalismului – Neil Anderson, Rich Miller, Paul Travis, Succeed Publishing, Medgidia, 2008)

Dobîndirea, prin voință divină, a neprihănirii care îți deschide raiul nu trebuie echivalată, în nici un fel, cu procesul de sfințire, (ȘI) prin efort uman, a celui care a primit nașterea din nou.

Cristian Ionescu combină cu totul neinspirat (dar nu fără temei – există numeroase semnale din ghetoul evanghelic care trebuie să ne îngrijoreze), într-o impostură intelectuală, chestiunea soteriologică cu doctrina sfințirii credincioșilor.

A fi „îngust” în tonalitatea lui Cristian Ionescu ține de sunetul lanțurilor legalismului. Radical anticalvinist, pastorul penticostal nu are disciplina teologică de a aduce claritate ACOLO unde se poate aduce.

Răspunsurile în doi peri pe care le dă partenerilor de „dialog” indică lașitate din partea unui lider eclesial care ar trebui să fie de partea adevărului, indiferent de cîtă incomoditate îi aduce o astfel de poziționare nobilă.

De fapt, Cristian Ionescu s-a depărtat de standardele creștine în campania sa mizerabilă împotriva Penielului și, cică, împotriva liberalilor. Neprihănirea sa, în ceea ce privește standardele creștine de comportament (nu în ceea ce privește chestiunea mîntuirii!) nu depășește pe cea a fariseilor. De fapt, este cu mult SUB cea a fariseilor.

Dacă vrea să fie îngust, cu el să fie îngust (1)! Adică DREPT credincios!

Dar Cristian Ionescu dovedește, de fapt, că e îngust (2) – adică LIMITAT!

Cum să fi fost Isus ultraconservator?

“Isus Hristos nu este doar Mântuitorul, Mesia, Profetul, Preotul și Împăratul. El este și Revoluționarul. Puțini creștini însă Îl cunosc în această ipostază. […] …o lipsă totală de cunoaștere a unui Hristos învățător revoluționar – profet radical – predicator deranjant – polemist – iconoclast – și un implacabil oponent al sistemului religios consacrat.” (CREȘTINISM PĂGÂN? O explorare a originilor practicilor bisericii – Frank Viola, George Barna, Editura Kerigma, Oradea, 2010)

„Dacă ești un ucenic al Revoluționarului din Nazaret, al radicalului Mesia care își înfige securea la rădăcină, va trebui în cele din urmă să-ți pui o anume întrebare. Este aceeași întrebare care I s-a pus și lui Isus când umbla pe pământ, cu privire cu ucenicii Săi, și anume: ‘Pentru ce calcă ucenicii Tăi datina bătrânilor?’ (Matei 15:2)” (CREȘTINISM PĂGÂN? O explorare a originilor practicilor bisericii – Frank Viola, George Barna, Editura Kerigma, Oradea, 2010)

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile tale sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare /  Schimbă )

Fotografie Google

Comentezi folosind contul tău Google. Dezautentificare /  Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare /  Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare /  Schimbă )

Conectare la %s


%d blogeri au apreciat: