La mulți ani, Daniel Lacătoș

A venit vremea să înregistrez și „Geneză secundă”, piesa instrumentală pe care am compus-o cu ocazia nunții lui Daniel Lacătoș, care mi-a fost coleg în grupa de Teologie baptistă promoția ’99 la Institutul Biblic Emanuel (acum Universitatea Emanuel) și e în prezent pastor la Biserica Baptistă din Bacău.

Cred că e prima înregistrare pe Youtube în care apar, am făcut o singură înregistrare, cu un aparat foto așezat pe scăunelul Andreei, așezat pe un scaun… Am vrut să apară azi pe România Evanghelică, de ziua lui Daniel. Dacă găseam o poză oficială pe contul lui de Facebook, mai trecea un an, cel puțin, pînă făceam și înregistrarea asta.

În vara anului 2000, eram la Tescani, cu o bursă de 2 săptămîni la Școala de vară, cu Andrei Pleșu, H.-R. Patapievici și Sorin Vieru. După o săptămînă, mi-am luat chitara, am chemat-o la București pe soția mea, care ajunsese, împreună cu o prietenă, la mare, și ne-am dus în Oltenia, la nunta lui Daniel, la care am ajuns, după mai multe peripeții, la timp și i-am cîntat această piesă în care am fost inspirat, la început, de singurătatea lui Adam, cel din Eden, și apoi de încîntarea lui cînd a descoperit-o pe Eva… Apoi am făcut drumul înapoi, din Oltenia în Moldova…

De 11 ani, nu-mi amintesc ca Daniel Lacătoș să fi avut ocazia să mai asculte piesa…

Iar eu, deși mi-am dorit să fac o suită „Creația” de 7 piese instrumentale scurte, în afară de Geneză Secundă nu am mai compus decît o piesă, „Păsări”.

Pe cînd eram colegi la Oradea, am fost un grup la Petroșani și am urcat pe Parîng. Îmi place enorm această poză, care e din colecția mea de fotografii „rotunde”…

Nu ne propusesem atunci să mergem pe trasul de creastă, dar după ce am urcat pe primul vîrf și am văzut ce vreme frumoasă era și ce priveliște aveam, cîțiva ne-am încumetat să mergem mai departe. Pînă am urcat pe vîrful dificil Cîrja (eu ajungînd ultimul, literalmente în coate și genunchi) și pînă am coborît, au trecut 7 ore. Fără mîncare și fără apă… :)

Iată vîrful Cîrja din Parîng, într-o fotografie, vara, cu ocazia eclipsei de soare, cred…

La coborîre am făcut o poză cu Dani pe unul din dealurile din jurul blocului meu, unde am locuit pînă la 28 de ani, în spate se văd turnurile de la mina Livezeni din Petroșani.

La mulți ani, Dani!

Pînă la anul, pe vremea asta, pune și tu niște poze pe Facebook, să aleg una de ziua ta…

Uite cît am avut de muncă cu postarea asta, de vreo două ore transpir…

Și telefonul ți-e închis la 22.30, măi pastore?… :)

Un răspuns to “La mulți ani, Daniel Lacătoș”

  1. Alin Cristea Says:

    Reblogged this on RoEvanghelica.

Lasă un răspuns

