Cartea „Cazul Iosif Țon (2010-2011)” – Strategii fatale: Internet, mon amour

Din manuscrisul cărții „Cazul Iosif Țon (2010-2011)”:

Cărturarii şi fariseii I-au adus o femeie prinsă în preacurvie. Au pus-o în mijlocul norodului şi au zis lui Isus: „Învăţătorule, femeia aceasta a fost prinsă chiar când săvârşea preacurvia. Moise, în Lege, ne-a poruncit să ucidem cu pietre pe astfel de femei: Tu, dar, ce zici?” Spuneau lucrul acesta ca să-L ispitească şi să-L poată învinui. Dar Isus S-a plecat în jos şi scria cu degetul pe pământ. Fiindcă ei nu încetau să-L întrebe, El S-a ridicat în sus şi le-a zis: „Cine dintre voi este fără păcat să arunce cel dintâi cu piatra în ea.” Apoi S-a plecat iarăşi şi scria cu degetul pe pământ. Când au auzit ei cuvintele acestea, s-au simţit mustraţi de cugetul lor şi au ieşit afară, unul câte unul, începând de la cei mai bătrâni, până la cei din urmă. Şi Isus a rămas singur cu femeia, care stătea în mijloc. Atunci S-a ridicat în sus; şi, când n-a mai văzut pe nimeni decât pe femeie, Isus i-a zis: „Femeie, unde sunt pârâşii tăi? Nimeni nu te-a osândit?” „Nimeni, Doamne”, I-a răspuns ea. Şi Isus i-a zis: „Nici Eu nu te osândesc. Du-te, şi să nu mai păcătuieşti.” (Ioan 8:3-11)

În ultimii ani, numeroși bărbătuși din mediul confesional evanghelic au curvit în brațele senzuale ale Internetului – și-au lipit sufletul de minciuni, au strecurat vorbe rele despre alții la urechile celor mai mari și ale celor mai neînsemnați frați ai lui Isus, s-au dedat la furăciuni smulgând cu voluptate resentimentară hălci din carnea reputației unora, s-au închinat la idolii bârfei și au ucis cu vorba.

Dar în fața judecății publice a fost adus doar Internetul prins în curvie, precum, altă dată, cărturarii și fariseii au adus în fața lui Isus doar pe femeie, nu și pe bărbat. Și au invocat Legea lui Moise! Însă Legea lui Moise stipula că “dacă se va găsi un bărbat culcat cu o femeie măritată, să moară amândoi” (Deuteronom 22:22) .

În vremurile pe care le trăim auzim o droaie de evanghelici, de la Iosif Țon până la Beniamin Fărăgău, acuzând blogurile de curvia minciunii, a limbuției și a răutății. Dar oare așa să fie? Doar blogurile sunt de vină? Dar unde sunt bărbătușii care s-au dedat la plăcerile acestei curvii cu blogurile?

Dar toate blogurile evanghelice s-au dedat la această curvie? Sau doar unele? Și, dintre acestea, nu au fost unele care au curvit și ziua și noaptea, și săptămână după săptămână?

Fie judecata lui Dumnezeu peste noi acum, aici, decât cândva, acolo!

Fie ca degetul lui Isus să scrie cât mai mult pe nisip, până ne pleacă toți pârâșii, iar cel care răcnește ca un leu să rămână de rușine în fața Mielului care și-a jertfit sângele și pentru păcatele pe care le facem pe bloguri. Dacă ne mărturisim păcatele, Dumnezeu este credincios și drept ca să ni le ierte.

Încă de acum câțiva ani făceam următoarele remarci: A devenit evident că pe Internet se discută lucruri importante (chiar dacă nu de puţine ori în mod dizgraţios). Iar fenomenul blogurilor evanghelice a căpătat amploare mult mai mare decât au intenţionat iniţiatorii lor.

Așadar, nu este pentru prima dată când evanghelicii apelează la Internet pentru mișcări de gherilă ale politicilor confesionale, dar Cazul Iosif Țon este cel mai elocvent exemplu de până acum care demonstrează că pe eșichierul mișcărilor confesionale politicianiste, Internetul joacă deja un rol important.

Ceea ce se pare că iau mai puțin în seamă evanghelicii români este faptul că aceste strategii fatale au tăiș dublu. Oricând ele se pot întoarce împotriva celor care le-au declanșat. Lucrul acesta este evident fie și numai din numeroasele citate pe care le-am folosit în această carte. Declarațiile, mai mult sau mai puțin pripite și răutăcioase, mai mult sau mai puțin conforme cu realitatea, ale actanților în Cazul Iosif Țon (și în alte cazuri) rămân scrise undeva pe Internet. Oricând ele pot fi chemate ca martori în judecata publică a intențiilor și consecințelor acțiunilor evanghelicilor pe Internet. Trăim, deci, într-o epocă în care cuvintele, expresiile, ideile trebuie folosite cu mare grijă.

Postări cu subiect asemănător

Cartea “Cazul Iosif Țon (2010-2011)” – Tolba cu intenții
Cartea “Cazul Iosif Țon (2010-2011)” – prima variantă a manuscrisului
Cine este Iosif Țon?
Iosif Țon și Străjerii
Cazul Iosif Țon – Cronologie
Cazul Iosif Țon – Declarații
După Atlanta: Daniel Brânzei versus Iosif Țon
Bă, pocăiților, care sînteți carismatici?

Un răspuns to “Cartea „Cazul Iosif Țon (2010-2011)” – Strategii fatale: Internet, mon amour”

  1. Alin Cristea Says:

    A republicat asta pe RoEvanghelica.

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile tale sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare /  Schimbă )

Fotografie Google

Comentezi folosind contul tău Google. Dezautentificare /  Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare /  Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare /  Schimbă )

Conectare la %s


%d blogeri au apreciat: