Odată mântuit, pentru totdeauna mântuit? (2)

Odată mântuit, pentru totdeauna mântuit? – David Pawson, Societatea Biblică din România, Oradea, 2011, 199 p.

““Odată mântuit, pentru totdeauna mântuit” are semnificații diferite pentru oameni diferiți. Există un întreg spectru de interpretări și trebuie să tratăm corect toate punctele de vedere, altfel critica noastră va fi respinsă, fiind considerată o caricatură.

Două întrebări fundamentale pun în lumină marea varietate a definițiilor.

Prima: Cât de gravă este prezența păcatului în viața credinciosului? Atitudinile față de această problemă variază mult, de la o extremă la cealaltă. Pentru unii păcatul în viața credinciosului este doar un aspect dezamăgitor. Pentru alții este debilitant din punct de vedere spiritual, sau chiar dăunător. Niciunul dintre cei care susțin viziunea “odată mântuit, pentru totdeauna mântuit” nu consideră că păcatul le pune în pericol veșnicia.

A doua întrebare: Cât de importantă este prezența sfințeniei în viața credinciosului? Din nou, există o întreagă gamă de răspunsuri – de la opțională până la obligatorie. Cei care spun că este obligatorie oscilează între “ar trebui” și “trebuie” să fiu sfânt, dar puțini vorbesc despre pedeapsa pentru lipsa sfințeniei. Niciunul dintre cei care susțin viziunea “o dată mântuit, pentru totdeauna mântuit” nu ar spune că absența sfințeniei determină pierderea mântuirii.

Evident, este imposibil să acoperim toată gama, dar putem obține o imagine de ansamblu descriind cele două extreme, din moment ce tot ce este între ele este un amestec al celor două, în proporții variabile. La o extremă păcatul și sfințenia sunt luate foarte ușor, iar la cealaltă sunt luate foarte în serios. La o extremă viziunea “o dată mântuit, pentru totdeauna mântuit” este înțeleasă într-un mod foarte simplu; la cealaltă într-un mod foarte subtil.” (p. 27-28)

2 răspunsuri to “Odată mântuit, pentru totdeauna mântuit? (2)”

  1. Betuel Vararu Says:

    Cartea asta este o dezamăgire! Pe lângă faptul că selectează textele pentru susținerea tezei reușește să facă o exegeză îngrozitoare și deformează istoria și teologia combătută de el într-un mod jenant. Perspectiva teologică a cărții este „open theism”, dar, părerea mea este că îi face o defavoare prin argumentarea construită plină de carențe. Nicio notă de subsol, nicio posibilitate de a verifica acuratețea informațiilor. Este teologie după ureche.

  2. Alin Cristea Says:

    La cîte dezamăgiri scot editurile evanghelice, ce mai contează încă una?… :)

    După două zile pline pentru mine, ca blogger, nu mai am energie să mă concentrez și asupra acestui subiect… :)

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile tale sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare /  Schimbă )

Fotografie Google

Comentezi folosind contul tău Google. Dezautentificare /  Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare /  Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare /  Schimbă )

Conectare la %s


%d blogeri au apreciat: