Măreția creștinismului (10)

Măreția creștinismului – Dinesh D’Souza, Editura Imago Dei, Oradea, 2011, 351 p.

“Putem vedea că religiile nu sunt identice privind la modul diferit în care sunt interpretate conceptele de bază. Martir este un termen comun creștinismului și islamismului, dar este în mare măsură străin iudaismului, hinduismului și budismului. El provinde dintr-un cuvânt grecesc care înseamnă “martor”. În creștinism, martirul preferă să renunțe la viață decât să renunțe la Dumnezeu. Martirul creștin era omul pe care romanii îl aruncau în cușca leilor pentru a fi devorat datorită refuzului său de a renunța la credința lui. În islam, un martir acceptă cauza jihadului și își pierde viața luptând pentru Allah. Acesta este sensul în care Khomeini și bin Laden i-au chemat pe musulmani să fie “martori” adevărați. Un temen, dar două sensuri diferite.

În studiul lui comparativ al religiilor majore, Huston Smith enumeră câteva diferențe cruciale dintre ele. Budismul nu are un concept al vieții după moarte sau un concept al lui Dumnezeu. Există doar o singură religie pe care creștinismul o acceptă în întregime ca fiind relevată divin: iudaismul. Creștinismul consideră că a înlocuit iudaismul, islamul consideră că a înlocuit atât iudaismul, cât și creștinismul. Islamul îi consideră pe Moise și pe Isus profeți, dar nu-L consideră pe Cristos ca fiind Mesia și nu cred că El a fost răstignit sau că a înviat și S-a înălțat la cer.” (p. 204-305)

Anunțuri

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile tale sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s


%d blogeri au apreciat asta: