Gafele anului 2011 – Top 10 în blogosfera evanghelică

1. Scrisoarea lui Mateaș Zidarul

Scrisoarea pastorului baptist Adrian-Matei Mateaș a fost publicată în 31 decembrie 2010 pe blogul lui Marius Cruceru, care apoi a retras-o și a prezentat în 4 ianuarie 2011 scuze „publice faţă de fraţii penticostali răniţi sau întristaţi”. Mateaș Zidarul ajunsese să scrie: „Penticostalii prin crezul lor sofisticat, în privința Duhului Sfânt, devin eretici față de doctrina biblică a mântuirii.”

2. Cristian Ionescu despre Conferința Peniel Oradea 2011: „Un festival al Satanei”

Cristian Ionescu a devenit notoriu în blogosfera evanghelică, o dată cu postarea sa din 11 iunie 2011, cu această formulă grotescă la adresa Conferinței Peniel la care au participat, de-a lungul anilor, numeroși pastori penticostali (și baptiști). Chestiunea s-a agravat cîteva zile mai tîrziu, cînd Cristian Ionescu a recunoscut că nu a vrut să sancționeze public doar incidentul de la Oradea, ci „predispoziția cronică a ceea ce este Peniel”.

3. Comunicatul Cultului Penticostal referitor la Fundația Peniel

În Comunicat, apărut în revista cultului, Cuvântul Adevărului, era anunțată anularea acordului de colaborare cu Fundația Peniel, afirmîndu-se că respectivul comunicat ar fi fost redactat „în urma ședinței Consiliului Bisericesc din data de 16-17 iunie a.c., care a avut loc la Arad”. Încă din13 august 2011, Vasilică Croitor a făcut precizări importante despre contextul suspect în care a apărut comunicatul:

„Comunicatul acesta nu a fost redactat la Consiliul Bisericesc de la Arad. El a fost elaborat ulterior și nu are votul consilierilor. Consiliul a decis să fie alcătuit un comunicat, dar, în mod normal, versiunea finală trebuia să fie votată de consilieri. Consilierii care au avut obiecții imediat ce au intrat în posesia comunicatului au fost refuzați fiindcă … era deja la tipar.”

Iar în 29 septembrie 2011 același Vasilică Croitor afirmă răspicat: „La ultima sedință a Consiliului Bisericesc s-au clarificat câteva aspecte referitoare la situatia Fundației “Peniel”. S-a constatat faptul că în Comunicatul anterior al Consiliului Bisericesc s-au menționat informații care nu corespundeau cu deciziile Consiliului. De exemplu, nu a existat o decizie a Consiliului Bisericesc de rupere a protocolului, astfel că fraza respectivă din Comunicat este lipsită de acoperire.”

4. Cristian Ionescu îl acuză pe Vladimir Pustan de… erezie

A doua mare gafă a lui Cristian Ionescu, după cea în legătură cu Peniel, este în legătură cu Vladimir Pustan, căruia îi echivalează gestul de a-și face cruce cu… erezia: „Nu mă interesează explicația lui Vladimir Pustan! Oricare ar fi ea, actul a fost repetat, deliberat și incalificabil! ”Cauzele gestului său” pot fi oricare! Gestul rămâne intolerabil! Singurul recurs este a-și cere iertare și a promite că nu mai repetă erezia!”

Pastorul penticostal Laurențiu Balcan i-a atras atenția lui Cristian Ionescu: „Faceți confuzie între “erezie” și greșeală. Erezia este în primul rând o învățătură, nu un gest sau o scăpare ce poate fi motivată (mai bine sau mai puțin) de cel în cauză. Pustan nu învață pe nimeni să-și facă cruce ca să poată fi acuzat ca “eretic”. Exagerați și vă pripiți în a eticheta persoane, ceea ce ce NE face de râs în spațiul public.”

Din păcate, demersul lui Laurențiu Balcan nu l-a clintit deloc pe Cristian Ionescu de pe poziția sa ridicolă și agresivă. Este evident că Cristian Ionescu este lipsit de cultura dialogului, la fel cum este evidentă că este un impostor intelectual, cum am menționat cu alte ocazii.

5. Pe blogul lui Cristian Ionescu, Karl Barth a fost acuzat de… liberalism!

Cristian Ionescu nu doar că are un discurs public agresiv și sforăitor, dar permite pe blogul său afirmații ale unor comentatori care sînt gafe de-a binelea, dezinformări și chiar minciuni. Una dintre acestea este următoarea: „Liberalismul în teologie a început cu Karl Barth.”

Nu este adevărat. DIMPOTRIVĂ! Neo-ortodoxia, al cărei exponent principal este Karl Barth (1886-1968), cel mai important teolog al secolului XX, a apărut (în secolul XX) tocmai ca reacție la liberalism (în sec. al XIX-lea). Am făcut precizarea aceasta în 26 iunie 2011: Atenție la dezinformările din Mahalaua lui Ionescu.

6. Denigrarea lui Iosif Țon de către Daniel Brânzei

Daniel Brânzei și-a încheiat în mod deplorabil mandatul de președinte al baptiștilor români din Statele Unite și Canada prin denigrarea lui Iosif Țon, căruia i-a reproșat „derapajele doctrinare” și a îndemnat „toate bisericile să stea deocamdată departe de fratele Iosif Țon”. Ceea ce nu s-a întîmplat, în iulie 2011 Iosif Țon fiind invitat să predice la Biserica Baptistă Română din Atlanta.

7. Epistolele răutăcioase ale lui Daniel Chiu

Încă din noiembrie 2010, epistolele lui Daniel Chiu au fost primite cu entuziasm de Marius Cruceru pe blogul său, Dănuț Mănăstireanu denunțînd procedura lui Daniel Chiu: „Atacul lui josnic la adresa lui Iosif Țon nu este surprinzător pentru mine. De la astfel de oameni nu ne putem aștepta decît la asemenea fapte. Nu poate ieși apă bună dintr-un izvor otrăvit.”

În 4 martie 2011, blogul lui Marius Cruceru găzduia încă un articol al lui Daniel Chiu, intitulat Triteismul lui Iosif Țon. De ce l-o fi intitulat așa Daniel Chiu, dacă ulterior făcea următoarea precizare: „Articolul nu l-a învinuit de triteism pe Iosif Ţon, ci a avertizat că o exprimare defectuoasă de genul celei susţinute de Iosif Ţon (apărută nu o dată, ci în mod repetat), este susceptibilă de o asemenea interpretare.”?

Iar Marius Cruceru a scris și el: „Acuzaţia de triteism este mult prea mult…”

Cazurile Cristian Ionescu și Daniel Chiu sînt exemple elocvente despre cum se pot face de rîs pastorii penticostalii și baptiști.

8. Retragerea ordinării lui Lucian Ciupe

S-ar putea ca acest abuz al Comunității Baptiste din Oradea, care se bazează pe minciuna pastorului Doru Hnatiuc, să fie incidentul care să ducă cîndva la declanșarea unui protest, avînd în vedere nemulțumirile care s-au adunat, an de an, în rîndul pastorilor bihoreni, mai ales a celor mai tineri. Lucian Ciupe este un nume cunoscut în mediul baptist orădean, ca elev bun la Liceul Baptist Emanuel, ca student sîrguincios la Universitatea Emanuel și ca pastor inimos la Biserica Baptistă Providența.

9. Dezinformările din articolele paranoice ale lui Vindecătorului

La mijlocul anului, Răsvan Cristian Stoica făcea o afirmație cu totul exagerată: „Ruginoasa a fost şi locul unui cumplit măcel, prin anii ’90, cînd peste o sută de baptişti au fost internaţi în spital cu răni grave provocate de bandele de aşa-zişi credincioşi ortodocşi.” De fapt a fost vorba de 9 persoane… Și nu a fost vorba de nici un „cumplit măcel”…

Vindecătoru nu știe multe, dar se bagă ca un găgăuță în discuțiile celor care și-au făcut tema și nu fac gafe în public. Tot el a făcut gafa, anul trecut, să îl amintească pe Beni Fărăgău ca fiind pastor… penticostal!

10. Mahalagismul unor comentatori de pe blogul lui Petru Lascău

Tot la mijlocul anului, Dionis Bodiu îi reproșa lui Petru Lascău mahalagismul unor comentatori de pe blogul pastorului penticostal. Blogul lui Petru Lascău și blogul lui Cristian Ionescu reprezintă marile ratări ale anului 2011 din blogosfera evanghelică. După reușita pastorului penticostal Vasilică Croitor în anul precedent, cînd Răscumpărarea Memoriei a fost Blogul anului 2010, aceste două bloguri ar fi putut fi Blogurile anului 2011 DACĂ cei doi cunoscuți pastori penticostali ar fi folosit notorietatea de care se bucură pe un alt palier decît cel resentimentar.

Discursurile publice ale lui Cristian Ionescu și Petru Lascău sînt orientate spre (RE)SENTIMENTELE cititorilor. Ei folosesc tactici publice de isterizare a cititorilor (vezi stilul lui Marius Cruceru), mai puțin inițiază / întrețin dezbateri de IDEI. Vom întîlni la acești bloggeri-pastori (precum la Marius Cruceru) o sumedenie de întrebări, mai mult sau mai puțin retorice, care deplasează conversațiile de pe făgașul lor normal pe un palier resentimentar-isteric intenționat de bloggeri.

4 răspunsuri to “Gafele anului 2011 – Top 10 în blogosfera evanghelică”

  1. Dyo Says:

    La nr. 7 eu zic ca merita amintita si asta:
    http://popaspentrusuflet.wordpress.com/2011/06/20/peniel-cine-sunt-apologistii-liberali/ in acelasi spirit distructiv …

  2. Dyo Says:

    Mi se pare ca el este si acela care a inventat sintagma Peni-Baal …

  3. Top Posts – 4 septembrie 2012 « Romania Evanghelica Says:

    […] Gafele anului 2011 – Top 10 în blogosfera evanghelică […]

  4. Alin Cristea Says:

    A republicat asta pe RoEvanghelica.

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile tale sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare /  Schimbă )

Fotografie Google

Comentezi folosind contul tău Google. Dezautentificare /  Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare /  Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare /  Schimbă )

Conectare la %s


%d blogeri au apreciat asta: