Ce înseamnă nașterea din nou (6)

Ce înseamnă nașterea din nou – David Pawson, Societatea Biblică din România, Oradea, 2011, 374 p.

“Nu există niciun temei în Noul Testament pe baza căruia Cincizecimea să poată fi văzută ca un eveniment colectiv, unic, irepetabil și care să cuprindă împlinirea deplină a profeției lui Ioan despre botezul viitor al Duhului. Întreg limbajul folosit cu privire la experiența “subiectivă” a ucenicilor în ziua respectivă este utilizat în mod liber și cu privire la credincioșii ulteriori, care nu erau prezenți în acel moment. Se poate să fi existat anumite fenomene “obiective”, care au însemnat acea primă ocazie, dar, în esență, aceasta a fost prima dintre multele astfel de “revărsări” ale Duhului.

Conchidem că ziua Cincizecimii a “inaugurat” elementul final al inițierii creștine, permițând botezului Duhului să încheie împătrita succesiune, alături de pocăință, credință și botezul în apă. Experiența celor prezenți atunci reprezintă, prin urmare, o paradigmă ce stabilețte regula pentru următorii credincioși.” (p. 169)

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile tale sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare /  Schimbă )

Fotografie Google

Comentezi folosind contul tău Google. Dezautentificare /  Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare /  Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare /  Schimbă )

Conectare la %s


%d blogeri au apreciat: