Împărăția și Biserica în Evanghelia după Matei (3)

Împărăția și Biserica în Evanghelia după Matei – Adrian C. Mocan, Societatea Biblică din România, Oradea, 2011, 139 p.

“În Vechiul Testament Împărăția, sau domnia lui Dumnezeu, este interpretată în termeni escatologici, expresia fiind aproape sinonimă cu o alta – des întâlnită în paginile Vechiului Testament: “vremea care a re să vină”, timpul pentru neprihănirea și frumusețea desăvârșită. Este necesar să menționăm aici că, deși Vechiul Testament vorbește în general în termeni escatologici despre Împărăția lui Dumnezeu, acest aspect nu exclude faptul că Yahweh este deja și pentru totdeauna rege, domnia Lui în prezent fiind acceptată, iar arătarea Lui finală este așteptată.

După cum a mai fost menționat deja în această lucrare, Matei este cel mai preocupat de iudaism dintre cei patrru evangheliști. Având în vedere acest aspect, întotdeauna când el va vorbi despre “Împărăția cerurilor” va avea o coloratură mesianică. Evreii așteptau o instaurare a Împărăției prin sabie, pentru că au secularizat conceptul de Împărăție a lui Dumnezeu. Așteptările spirituale au fost înlocuite treptat de o așteptare a preluării hegemoniei mondiale de către iudei. Chiar și ucenicii lui Isus aveau la început o viziune aproape seculară despre Împărăție (cf. Mt. 20:20-21 și Fa. 1:6). În acest context, evanghelistul Matei anunță apropierea Împărăției în persoana Domnului Isus.” (p. 30-31)

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile tale sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare /  Schimbă )

Fotografie Google

Comentezi folosind contul tău Google. Dezautentificare /  Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare /  Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare /  Schimbă )

Conectare la %s


%d blogeri au apreciat: