“Referințele din evanghelii, care privesc înainte, și cele din epistole, care privesc în urmă, nu cuprind nicio descriere, și cu atât mai puțin vreo definiție, a ceea ce este de fapt “botezul în Duhul Sfânt”. Evangheliile sunt preocupate de momentul când se va întâmpla, iar epistolele de motivul pentru care s-a întâmplat. Doar cartea Faptele apostolilor ne relatează cum s-a întâmplat. Adevărul este că fără cartea Faptelor apostolilor pur și simplu nu am ști ce este “botezul în Duhul Sfânt”. El este doar anticipat în evanghelii și presupus în epistole, dar este înfățișat ca atare (prin consemnarea diferitelor experiențe) în Faptele apostolilor. Perspectiva anticipativă din evanghelii și cea retrospectivă din epistole nu pot înlocui perspectiva contemporană din Faptele apostolilor. Putem înțelege acum de ce unii au fost nerăbdători să scoată din calcul această carte. Procedând astfel, oricine este liber să furnizeze propria lui opinie cu privire la ce înseamnă acest botez și, mai ales, ar elibertatea de a nega faptul că experiența identificabilă constituie un element esențial. Motivele in spatele acestei atitudini sunt de obicei de natură practică și ne vom ocupa de ele în detaliu mai târziu (în Capitolul 7).
Diferitele accente și perspective din evanghelii, Faptele apostolilor și epistole trebuie luate toate în considerare și reconciliate, dacă vrem să dobândim o înțelegere echilibrată și biblică.” (p. 61-62)
8 iunie 2018 la 22:49
A republicat asta pe RoEvanghelica.