Marți – 24 septembrie 2013, Digi Film, 21.45
Nu există țară pentru bătrîni / No Country for Old Men – Oscar, nom. Globul de Aur, nom, BAFTA
Thriller, SUA, 2007
Regia: Ethan și Joel Coen – Oscar, nom. Globul de Aur și nom. BAFTA pt. regie, Oscar, Globul de Aur și nom. BAFTA pt. scenariu adaptat
Cu:
Tommy Lee Jones
Javier Bardem – Oscar, Globul de Aur și nom. BAFTA pt. rol secundar
Woody Harrelson
4 premii Oscar [8]
[2] nom. Globul de Aur
[8] nom. BAFTA
”No Country for Old Men este una dintre cele mai bune pelicule ale fraţilor Coen, sintetizînd multe dintre temele exploatate de ei pînă acum şi fiind mai multe filme într-unul singur. Coen-ii ecranizează romanul de succes al lui Cormac McCarthy, găsind în el subiectul potrivit pentru a fi infuzat cu propria lor viziune. No Country for Old Men e un film despre răul care, odată eliberat din sticluţa lui, devine un duh malefic, demonic, pe care nu-l poţi opri nici cu o mie de piepteni aruncaţi în urmă.” (Iulia Blaga, Suplimentul de cultură, iulie 2007)
“Cineaştii mei favoriţi s-au întors în forţă, cu o adaptare după Cormac McCarthy realizată cu un ochi la Peckinpah şi cu celălalt la debutul propriu, adică Blood Simple, un western aşadar modern şi clasic deopotrivă, o elegie neagră şi o cronică a unui sfîrşit anunţat, bref un film cu care sperau (şi eu deodată cu ei) să mai şteargă impresia de lîncezeală lăsată de anterioarele opusuri, relativ mediocre. Nimic din ce ştiam însă nu m-a pregătit suficient – pe un story relativ bătătorit (un mănunchi de destine încrucişate la graniţă, un asasin/terminator filosof, coborât parcă din The Night of the Hunter, o geantă plină de bani, drumuri pline de moarte), Joel&Ethan (de)construiesc nu doar un gen, ci însuşi cinematograful american modern – o fac cu răceală, dar o fac la (în?) sînge.” (Andrei Crețulescu, Esquire, 2008)
“Nu doar că Academia americană le recunoaşte fraţilor, în fine, statutul de „clasici” (pînă acum, ei erau mai mult independenţii excentrici care luau – cînd luau! – premii secundare), dar valoarea acestor premii creşte exponenţial dacă ne gîndim că nu s-a premiat doar un film, ci o tendinţă – aceea a unui cinema, în fond, destul de non (sau chiar anti) hollywoodian.” (Alex. Leo Șerban, Libertatea, martie 2008)
Roger Ebert: „This movie is a masterful evocation of time, place, character, moral choices, immoral certainties, human nature and fate. […] Many of the scenes in „No Country for Old Men” are so flawlessly constructed that you want them to simply continue, and yet they create an emotional suction drawing you to the next scene. Another movie that made me feel that way was „Fargo.” To make one such film is a miracle. Here is another.”
Din seria CULTURĂ CINEMATOGRAFICĂ
Truman Show
Păsărarul din Alcatraz
Patimile lui Hristos
Avatar
Cădere liberă
Concertul
Lista lui Schindler
Trandafirul roșu din Cairo
Înscenarea
Pulp Fiction
Frost/Nixon
Misiunea
Contact
Culoarea purpurie
Erin Brockovich
Poveste din Cartierul de Vest
Hotel Rwanda
Neînfrînt
Insider
Închisoarea îngerilor
Iisus din Nazaret
Billy Elliot
Marty
Zbor deasupra unui cuib de cuci
21 de grame
Matrix
Cele 400 de lovituri
În mintea lui John Malkovich
Mai bine nu se poate
Noaptea vînătorului
Regele Leu
Moromeţii
American Beauty
California Dreamin’ (nesfîrșit)
4 luni, 3 săptămîni şi 2 zile
Viața lui Iisus
Amintiri din Epoca de Aur
Traducătoarea
Şapte ani în Tibet
Strălucirea eternă a minţii neprihănite
Piesă neterminată pentru pianină mecanică
Ben-Hur
Mecanicul “Generalei”
Raport special
Dezacord în şase puncte
Pianistul
Persona
Un tramvai numit dorință
Farmecul discret al burgheziei
Forrest Gump
Terminalul
Poziția copilului
Vieți încrucișate
Shrek
Fahrenheit 451
Lasă un răspuns