Iar e luat în vizor Iosif Țon – Tinereii și bătrînelul Daniel Brânzei

În al 80-lea an al vieții, Iosif Țon rămîne cel mai fierbinte subiect în mediul evanghelic din România și din diaspora…

Un tinerel, cum ar zice Iosif Țon, de data aceasta nu de la Oradea, dar „școlit” la Emanuel, postează, la sfîrșitul lunii ianuarie, articolul cu titlul Atenţie la Iosif Ţon şi clica lui de eretici.

Imediat, Daniel Brânzei, foarte activ în ultimele 6 luni (nu și dinamic), semnalează „contribuția” tinerelului.

„Alt scandal, cui ii place asa ceva!?”, întreabă un comentator (anonim)…

Nu! E ACELAȘI scandal.

Iar Andrei Croitoru și Daniel Brânzei nu oferă nimic nou față de nivelul anilor 2010-2011, cînd a fost „mazilit” Iosif Țon…

Dacă poate fi mazilit Iosif Țon, după cum lesne se poate vedea, e o chestiune deschisă… :)

Daniel Brânzei, însă, la comentarii, scrie cîteva chestiuni nostalgice (în legătură cu relația sa din trecut cu Iosif Țon):

– „Fratele Iosif a luptat alături de tatăl meu și cei din generația lui pentru libertate religioasă și pentru trezirea care a fost atunci.”

– „Pentru că am fost un fel de copil al familiei Țon am luat de două ori nota șapte la purtare în anii de Seminar…”

– „Sunt în situația unui fiu care își vede tatăl cuprins de febra unei boli incurabile și foarte molipsitoare. Nu pot să nu strig: ,,Stați departe de tatăl meu!“ oricât de nenaturală și nerecunoascătoare ar părea de la distanță atitudinea mea.”

– „Omul Iosif Țon îmi este azi la fel de drag ca și altădată.”

– „…am multe motive să-i fiu recunoscător fratelui Iosif…”

Se stinge pe picioare de durere Daniel Brânzei, ca să vezi….

Tinerelul Andrei Croitoru nu doar că e un (sub)produs al clicii emanueliste, ci e și un epigon al tarabei cu pătrățele marca Marius Cruceru. Sub masca „În cea mai mare parte acest blog va conține articole cu citate din cărți.” (Ce etică CREȘTINĂ permite „preluarea” masivă de citate din cărți? La ultima postare din 1 februarie, nici nu este menționată editura, nici anul), bloggerul fălticenean, însurățel de nici un an (însurățeii evrei erau scutiți un an de treburi obștești, ca să își veselească nevasta – Deuteronom 24:5), dă atacuri la baionetă, în cruciade precum Beckianada (200 de comentarii) sau Țoniada (62 de comentarii pînă acum la articolul din 29 ianuarie 2014).

La fel ca și Marius Cruceru acum cîțiva ani, Andrei Croitoru nu prezintă un eseu teologic sau o analiză cronologică din care să rezulte „ereziile” lui Iosif Țon.

Maestrul velocipedist al manipulării și epigonul sînt adepții youtube-izării…

Am arătat, acum cîțiva ani, că Marius Cruceru folosește tehnica asocierii pentru a-l incrimina public pe Iosif Țon (care devenea cîndva pastor la Ploieşti în tatălui lui Marius Cruceru).

Tactica lui Marius Cruceru nu a fost să indice înregistrări de pe YouTube cu Iosif Țon sau cu Străjerii, ci a apelat la înregistrări cu pastorul Chris.

De data asta, urmașul său (într-ale youtube-izării) apelează la alte nume…

Pentru a ne amuza (dacă e posibil într-o așa situație ridicolă, într-un mediu evanghelic caracterizat de subnutriție informațională), să ne aducem aminte și de chiuiturile din Mahalaua lui Cristian Ionescu, unde avem un exemplu în savuroasa formulă a lui Daniel Chiu (3 decembrie 2011): “Iosif Ţon a tradus şi diseminat cărţi ale teologului John R. Stott, care este evoluţionist, feminist, leftist, ecumenist, anihilaţionist, etc.”

A fost evident, în cruciada împotriva lui Iosif Țon din 2010-2011, că nu există, din punct de vedere teologic, un punct de vedere comun al detractorilor săi.

Revigorarea pe care se pare că o cunoaște, fizic și mediatic, Iosif Țon în ultimii 5 ani, se datorează probabil în mare parte campaniei denigratoare declanșată pe Internet de Marius Cruceru și Paul Negruț, astfel cel mai celebru evanghelic român (din lume) exprimîndu-se în registrul favorit, cel polemic (alături de cel pedagogic) și avînd toate motivele să fie focalizat asupra misiunii sale publice, spre deosebire de detractorii săi, care au acționat dezordonat, fără să ne convingă că a intrat legiunea de draci în Iosif Țon.

Pe rînd, sau chiar deodată, Iosif Țon a fost acuzat pe Internet de: pelagianism, misticism, triteism, noncesaționism, penticostalism, carismatism, neocarismatism, străjerism, la finalul anului 2010 Consiliul Uniunii Baptiste retrăgîndu-i ordinarea de pastor baptist, urmînd apoi sancțiunile „conexe” din partea Societății Misionare Române și Radio Vocea Evangheliei.

Comunicatul Consiliului nu conține referiri la Mărturisirea de credință, nu conține precizări doctrinare, nu menționează nici un articol din Statutul Cultului Baptist, nu conține cuvîntul carismatic, nu conține cuvîntul eretic / eretice.

Cu alte cuvinte, COMUNICATUL ESTE NUL, deoarece nu are la bază documentele de organizare ale Uniunii Baptiste.

Dar dacă ar fi fost vorba de erezie, CINE stabilește erezia?

Articolul 106 m) Conferința națională “decide retragerea autorizației de funcționare a bisericii locale care s-a abătut grav de la Mărturisirea de credință a cultului sau a cărei mărturie a fost compromisă deosebit de grav.”

Un articol ambiguu este următorul:

Articolul 93. – (2) s) Consiliul Uniunii “analizează concluziile Comisiei pastorale și decide măsurile ce se impun în situațiile cercetate de Comisia pastorală, la propunerea acesteia”

Acest articol nu pare a legitima retragerea ordinării unui slujitor duhovnicesc.

Dar dacă îl luăm, totuși, în considerare, atunci Comunicatul Consiliului Uniunii ar fi trebuit să menționeze că Consiliul Uniunii a analizat concluziile Comisiei pastorale.

Comunicatul Consiliului Uniunii nu menționează Comisia pastorală, deci nu e vorba nici de concluziile Comisiei pastorale, nici de o analiză a concluziilor Comisiei pastorale de către Consiliul Uniunii.

Cele de mai sus au fost necesare a fi menționate DIN NOU, deoarece problema EREZIEI nu este așa de simplă precum dau de înțeles Andrei Croitoru, Daniel Brânzei și clica lor de comentatori dezorientați, dar guralivi.

Cînd cineva îl întreabă pe Andrei Croitroru: „Lăsând la o parte persoana fr. Iosif Ţon, care din afirmaţiile sale trebuie respinse pentru că sunt eretice?”, acesta procedează în binecunoscutul stil crucerian: „Citește articolul frate. Tocmai de asta l-am pus acolo – ca să vedeți despre ce e vorba.”, adică nu răspunde la întrebare.

Articolul e în… limba engleză!

Nu există articole în limba română? În ultimii 5 ani nici un teolog evanghelic român, îngrijorat de „ereziile” lui Iosif Țon, sau măcar din alte motive, nu a scris un articol despre „Iosif Țon și clica lui de eretici”?

Slobod la gură e Andrei Croitoru, la fel ca și Marius Cruceru…

Teologii de la Oradea și București sînt ocupați cu altele…

Corneliu Simuț, „rectorul” de la Emanuel (păpușarul-șef a rămas tot Paul Negruț, zilele astea e la Chicago, la frații ultraconservatori), are două doctorate… Sînt și alții cu doctorate, dar nu știu vreun teolog evanghelic îngrijorat de ereziile lui Iosif Țon să abordeze chestiunea…

În lipsa articolelor teologice, apar pe Internet postări ridicole (și comentarii așijderea) ale celor care, din diverse motive, îi poartă sîmbetele lui Iosif Țon: Marius Cruceru, Daniel Brânzei, Daniel Chiu, Paul Dan, Andrei Croitoru, Nicolae Rădoi.

Andrei Croitoru își începe „articolul” cu următorul avertisment: „Pentru cei care gândesc extrem de simplist şi reducţionist îi rog să se abţină de la comentarii siropoase de două parale dacă nu cunosc bine banda de eretici pe care Iosif Ţon îi promovează.”

Păi tocmai Andrei Croitoru e cel care gândeşte „extrem de simplist şi reducţionist”, e un greenhorn care ar trebui să poarte un jug în tinereţea lui… Pînă se coace puţin…

Cînd un alt comentator (anonim, care se semnează cu numele lui Bach) întreabă: „Ce dovezi ai că Iosif Ţon a îmbrăţişat noua doctrină şi învăţătură din articolul găsit pe net”, Andrei Croitoru se dezlănțuie: „puteţi căuta şi ALTE articole, clipuri şi predici chiar de-ale făptaşilor în care toate aceste lucruri vor deveni evidente pentru tot orbul. Scuza dumneavoastră este penibilă, în cel mai bun caz. Iosif Ţon nu este ignorant – ştie ce promovează. Deodată ce a îmbrăţişat mişcarea carismatică … a îmbrăţişat şi învăţătura ei că doar nu o fi schizofrenic să spună că mari guru carismatici sunt oamenii lui Dumnezeu şi apoi să nege că învăţătura lor e de la Dumnezeu.”

Abia AICI găsim acuzația TEOLOGICĂ pe care i-o aduce Andrei Croitoru (ca şi Paul Negruţ) lui Iosif Țon: CARISMATISMUL.

Dar am mari îndoieli că Andrei Croitoru, la fel ca și Paul Negruț, ar ști care e diferența dintre Carismatici (neopenticostali) și Neocarismatici (Al treilea val).

Oare nu la Neocarismatici a vrut să se refere Andrei Croitoru? (Dar Paul Negruț?)

În cadrul comentariilor, unde Andrei Croitoru nu pare a avea vreun preopinent cît de cît consistent (probabil Andrei Croitoru nici nu ar fi în stare să dialogheze cu cineva care are alte opinii decît el, nu pare a avea cultura dialogului, care, de altfel, lipsește pe foarte multe bloguri evanghelice), apare în discuție Tricolorul lui Țon – cele trei cărțulii.

Iată ce zice Andrei Croitoru: „Ţon Iosif şi-a scris linia sa teologică acolo.”

Ce necopt la minte mai e şi Croitoru Andrei!… Sau o fi copt, dar nu reuşeşte să se exprime?!…

Iosif Țon a scris o droaie de cărți. Cele trei cărțulii sînt cele mai subțiri dintre zecile de cărți ale lui Iosif Ţon. Tocmai acolo şi-a găsit Andrei Croitoru (și nu doar el) să găsească TEOLOGIA lui Iosif Țon?

DE CE nu e citat Iosif Țon din cărțile sale?

Nu e ciudat că, după mai bine de 20 de ani de existență a Universității Emanuel, nu există o lucrare de licență (la care să aibă acces publicul) despre TEOLOGIA celui mai cunoscut evanghelic român din lume?

La fel de ciudat e că nici despre TEOLOGIA lui Beniamin Fărăgău nu există o lucrare de licență…

Și nu știu nici să existe vreo lucrare de licență despre TEOLOGIA din poezia lui Iontan Piroșca…

În schimb există o droaie de tinerei și bătrînei care pălăvrăgesc palavre pe Internet…

Nu există o mică, cît de micuță, istorie a evanghelicilor români… Măcar a celor din Oradea!…

Să mai caște ochii omul evanghelic ceva mai amplu…

Revenind la tinerelul nostru, dacă în Tricolorul lui Țon se găsește TEOLOGIA lui Țon, de ce Andrei Croitoru nu dă citate din cele trei cărțulii? :)

Să clarificăm totuși: Andrei Croitoru zice că acolo e teologia lui Iosif Țon, nu Iosif Țon zice… :)

Tinerelul s-a prezentat în public cu temele nefăcute…. :)

Pe vremuri, Pătrățosu nu pierdea prilejul să zică: ÎNAPOI LA ȘCOALĂ!… Acum s-a blegit de-a binelea… La spirit, că la trup e numai bun de Modelul Masculin al Evanghelicilor pe anul 2014!…

Un alt tinerel, Stoica Timotei, scrie despre Iosif Țon: „Nu este prima dată când își schimbă învățătura în proporții atât de mari. Și marea tragedie este că pentru mulți din creștinii din bisericile noastre, fr. Țon este un om de referință.”

WOW! Ăsta e un clișeu lansat de alții, pe care îl cultivă acum tinereii… :)

Cum am spus, încă NIMENI nu a arătat în ce constă schimbarea teologiei lui Iosif Țon „în proporții atât de mari”.

Nu e de ajuns ca doi-trei tinerei (și încă vreo doi-trei bătrînei) să se joace cu cuvintele în spațiul public.

Teologia s-a făcut întotdeauna cu propoziții, cu IDEI, argumente, dezbateri.

Nu e cazul lui Andrei Croitoru (sau al lui Stoica Timotei).

Cît despre faptul că Iosif Țon este „un om de referință” pentru creştinii din bisericile noastre (va’s’zică Iosif Ţon n-a fost mazilit de-a binelea, ci transformat, prin victimizare, mai degrabă în personaj eroic în mentalul colectiv evanghelic), ar fi culmea să nu fie… UN OM DE REFERINȚĂ.

Iată ce se scrie despre el în Broşura Centenarului Bisericii Emanuel (13 decembrie 2009):

„În anul 1990, după revoluţie, pastorul Iosif Ţon s-a reîntors în ţară din Statele Unite. A revenit la Oradea în echipa pastorală a bisericii. A fost implicat în propovăduirea Cuvântului aducând învăţătură după darul specific cu care l-a înzestrat Dumnezeu. Dedicarea pentru ridicarea clădirii Societății Misionare de pe strada Cuza Vodă a dat roade. Radio Vocea Evangheliei din Oradea a funcționat ani de zile în cadrul acestei clădiri. Tot acolo s-a aflat pentru o perioadă biblioteca Institutului Biblic Emanuel din Oradea. Din anul 1991 până 1994 fratele Iosif Țon a fost rector al Institutului Biblic Emanuel.”

Cum să nu fie atunci „un om de referință”?…

Din cîte știu, e singurul evanghelic prezent în Dicționarul panoramic al personalităților din România. Sec. XX.

Același Andrei Croitoru: „Ţon nu e deloc teologul bisericilor Evanghelice.”

Întrebare întrebăcioasă: Dacă Ţon nu, atunci CINE e teologul bisericilor evanghelice?

Menționez din nou ceea ce am reiterat an de an: ADMINISTRATORUL unui blog este responsabil nu doar de postări, ci MAI ALES pentru comentarii. Din punctul ăsta de vedere, Andrei Croitoru este la grădiniță…

În astfel de discuţii aprinse, de obicei apar exprimări frivole (cu intenția vădită de discreditare) și… MINCIUNI.

Iată un comentariu al cuiva, cu totul GREȚOS, pe care Andrei Croitoru l-a afișat:

„Țon s-a lepădat de Domnul când a vrut și a trăit cum a vrut, că a revenit în cult și a fost informator, a învrăjit frățietatea și că în finalul vârstei s-a abătut de la Evanghelie pentru asta a fost exclus din cultul baptist, Farul nostru este Isus Hristos nu Țon.”

Ce dezamăgire pentru cei care credeau că farul este… Paul Negruț. :)

Dintr-un condei, comentariul minimalizează viața și activitatea unui om pe care, vrem-nu vrem, trebuie să-l considerăm „un om de referință”… Păi asta învaţă „frăţietatea”? Cînd nu-ți (mai) place cineva, dă-i cu condeiul!… (H.-R. Patapievici are un eseu interesant despre mitocani)

Cum rămîne cu… ADEVĂRUL?

Nu este reesponsabil administratorul blogului să nu permită frivolități și MINCIUNI pe blogul lui?

Iată și MINCIUNA: Nu este adevărat că Iosif Țon ar fi fost „exclus din cultul baptist”. Nu făcea parte din cultul baptist din ROMÂNIA!… Lui Iosif Ţon i s-a retras ordinarea de pastor baptist. În mod abuziv, nestatutar, după cum am arătat.

Că Andrei Croitoru se ocupă cu lucruri slabe e un lucru, dar că Daniel Brânzei se ocupă cu lucruri slabe e un alt lucru.

Iată ce scrie Daniel Brânzei: „În privința fratelui Iosif Țon există un consens al tutror cultelor evanghelice: baptiști, pentecostali și creștini după evanghelie.”

Aceasta este jumătate de minciună. Comentariul este la postarea (lui Andrei Croitoru) semnalată cu același titlu: Atenţie la Iosif Ţon şi clica lui de eretici.

CONSENSUL la care se referă Daniel Brânzei nu are de a face cu vreo EREZIE (cum am arătat, Comunicatul Consiliului Uniunii Baptiste nu menționează cuvîntul erezie / erezii, nu conține referiri la Mărturisirea de credință, nu conține precizări doctrinare, nu menționează nici un articol din Statutul Cultului Baptist), ci este vorba de DECIZIA AGA (Adunarea Generală a Acționarilor) al RVE de a interzice difuzarea lui Iosif Țon pe posturile Radio Vocea Evangheliei.

Comitetul local RVE Suceava şi-a exprimat „îngrijorarea cu privire la modul în care a fost luată acestă decizie ce a fost impusă tuturor stațiilor locale radio, fără o consultare prealabilă a comitetelor locale radio” într-o scrisoare adresată comitetului AGA al RVE, făcînd următoarea precizare:

„Deoarece această hotărâre poate afecta relația dintre reprezentanții cultelor evanghelice din comitetul local radio Suceava, Comitetul local radio Suceava îsi rezervă libertatea de a decide asupra grilei de programe a acestei stații.”

Ar fi de menţionat şi comentariile lui Emanuel Conţac, din care citez următoarele:

„În vară am fost invitat la RVE Bucureşti şi am vorbit despre o carte a anglicanului C.S. Lewis şi despre o carte a luteranului Dietrich Bonhoeffer. C.S. Lewis sau Bonhoeffer n-au fost baptişti, creştini după evanghelie sau penticostali. Trebuie deci puşi la index, fiindcă teologia lor nu cadrează perfect cu ce spune establishmentu-ul reprezentat de AGA RVE? Dacă RVE ar fi avut o cartă la care să ne raportăm, aş fi spus: poftim, Iosif Ţon nu mai cadrează cu principiile respective, nu va mai apărea pe unde.

Bun, admit că nu ai un document la mână. Dar măcar explici atitudinea printr-un document public. Poate că AGA RVE, vrând să fie neprihănită ca dreptul Iosif, s-a gândit să-l mazilească pe Iosif Ţon pe ascuns. Numai că în acest caz menajamentele sunt inutile. Afacerea vuieşte în blogosferă şi pe internet de prea mult timp ca să ne mai prefacem că nu ştim nimic.

Marius Cruceru spune că nu e Iosif Ţon primul pus la index la RVE. Cu atât mai rău. Înseamnă că problema e de fapt mult mai gravă şi abia în cazul Iosif Ţon a ieşit la lumină. Nu te poţi scuza spunând: „Nu e nimic că băiatul primarului a fost bătut la şcoală. Avem câte două-trei cazuri de băieţi bătuţi în fiecare zi”. Cred că astfel de scoateri din grilă, în lipsa unor explicaţii clare, sunt abuzive şi trebuie semnalate ca atare.

„Radioul are o identitate confesională şi teologică clară”. Cât e de clară dacă nu există o mărturisire de credinţă care să-i adune pe oameni în jurul ei? Ca membru al bordului organizaţiei Wycliffe România, ştiu că organizaţia are un crez, un statut, nişte valori, o viziune etc. Orice organizaţie parabisericească interconfesională are nevoie de aceste documente prin raportare la care se iau decizii de excludere etc. N-am văzut asta la RVE. Poate există şi nu sunt afişate. Ar fi bine să fie, pentru că mai multă transparenţă în relaţia cu publicul RVE nu strică.”

Nu ştiu să existe o INSTITUŢIE confesională care să fi emis un document în care Iosif Ţon să fie incriminat pentru… erezii!

Cum nu există, cum am mai arătat, nici o lucrare care să pună în discuție TEOLOGIA lui Iosif Țon.

În asemenea condiții, prestația lui Daniel Brânzei pe Internet cu privire la Cazul Iosif Țon este cu totul jalnică, penibilă, impotentă, dar agresivă și arogantă.

Folosirea cuvîntului „erezii” în legătură cu Iosif Ţon este o tactică josnică care indică incompetenţa teologică a lui Daniel Brânzei în chestiunea în discuție, ceea ce e mult mai grav decît frăgezimea teologică a tinerelului Andrei Croitoru.

Așa cum, acum cîțiva ani, l-am bănuit pe Marius Cruceru că, mai mult sau mai puțin conștient, a folosit, în mod superficial, astfel de subiecte de scandal pentru a distrage atenția de la chestiuni IMPORTANTE legate de evanghelicii români, precum sistemul emanuelist pervertit (și bănuielile mi s-au adeverit în mare parte), exact la fel îl bănuiesc pe Daniel Brânzei că folosește, în mod superficial, astfel de subiecte de scandal, pentru a distrage atenția de la chestiuni IMPORTANTE legate de istoria recentă a evanghelicilor români din SUA, din eșalonul superior, dar nu numai.

În 2011 Daniel Brânzei a făcut afirmații dure la adresa lui Iosif Țon, dar nu a folosit cuvîntul erezie / erezii.

Iată că acum Daniel Brânzei se afundă mai mult în fotoliul comodității teologice, preferînd să dea tonul la cîntec pentru regiment, fără să verifice dacă versurile au de a face cu realitatea, cu ADEVĂRUL.

Putem să tot SIMȚIM cu inima sau să ne folosim experiența / intuiția, tot degeaba dacă nu putem produce propoziții, IDEI, argumente, dezbateri, care să indice TEOLOGIA noastră.

Tabloidizarea Cazului Iosif Țon e, de fapt, o autoincriminare a mediocrității mediului evanghelic, mare amator de cîntece și rugăciuni, dar prea puțin interesat de REALITATE și ADEVĂR, mare amator de evenimente ample, probabil încurajatoare, dar cu totul inutile în astfel de dezbateri teologice, absolut necesare atunci cînd e vorba de, zis-a și tinerelul Andrei Croitoru, doctrinele fundamentale ale creştinismului.

Cea mai fundamentală dintre doctrinele fundamentale ale fundamentalismului creștin este… ADEVĂRUL.

În numele adevărului, conjur pe oricine să îl caute ÎNAINTE de a vorbi din auzite, care, de multe ori, înseamnă: IGNORANȚĂ. BÎRFĂ. IMATURITATE.

Îi conjur pe Andrei Croitoru și pe Daniel Brânzei să caute adevărul despre Iosif Țon! Și bine ar fi să nu ne creadă pe toți proști sau neinformați. Adevărul nu se confecționeză, adevărul se descoperă.

Conjur instituțiile de învățămînt superior confesional, de la Oradea și de la București, să caute adevărul despre (teologia lui) Iosif Ţon. În al 80-lea an al vieții sale, nu ar fi nimic neobișnuit ca trei studenți de la București și trei studenți de la Oradea să facă un eseu (sau lucrare de licență / masterat / doctorat) despre viața și teologia lui Iosif Țon.

Desigur, bine ar fi și ca baptiștii români să-și reformuleze Mărturisirea de credință, care e cam subțire…

Reclame

5 răspunsuri to “Iar e luat în vizor Iosif Țon – Tinereii și bătrînelul Daniel Brânzei”

  1. CA Says:

    Sincere aprecieri. În alte situații nu v-aş fi dat dreptate, mai ales când folosiți un limbaj pe care eu îl consider neadecvat pentru un creștin evanghelic deşi într-o măsură vă înţeleg, dar de această dată mi-a plăcut mult felul cum aţi pus problema. Personal nu sunt de acord cu unele asocieri ale fr. Iosif Ţon (Bill Johnson, Randy. Clark, etc), însă cred că multe din aberațiile care se scriu pe net despre el sunt de-a dreptul jignitoare, umilitoare şi lipsite de dovezi teologice clare așa cum semnalați şi d-voastră. Continuați să-l apărați pe fr. Iosif Ţon. După moartea sa (când o să fie), mulți din criticii săi de astăzi, ca Andrei Croitoru vor trebui să plece capul în faţa personajului Iosif Ţon şi a muncii sale neobosite pe parcursul anilor grei ai comunismului şi pe perioada post-decembristă. Chiar dacă nu mă semnez cu numele meu personal, probabil că ar trebui, scriu cu multă recunoștință fratelui Iosif Ţon.

  2. alincristea Says:

    O singură precizare:

    Eu îmi apăr sărăcia și nevoile și neamul…

  3. paul morar Says:

    Domnule Alin Cristea,

    Sunt de acord cu multe din afirmatiile facute in acest articol. Am si eu cateva intrebari:
    – Pana cand sa asteptam pe batraneii cu doctorate teologice si mai plini de experienta sa ne explice daca si de ce este Iosif Ton un eretic? In tot acest timp multi cad in plasa teologiei carismatice sau neo-carismatice (eu ii numesc pe toti carismatici, dar o sa incerc sa fiu mai precis pe viitor). Referitor la youtubizare, poate nu va inteleg, dar care este diferenta intre un eseu video sau unul in scris? Sau de ce tehnica asocierii nu este o unealta folositoare pentru a-i identifica pe cei care promoveaza erezii? Adica daca te asociezi cu niste eretici si promovezi aceste erezii mi se pare corect sa fi numit eretic.

    Prin urmare ne folosim deocamdata de ce avem, adica youtube in engleza, eseuri in engleza, tehnica asocierii si invatam sa gandim singuri ca sa nu fim pacaliti.

    PS: pana una alta neo-carismaticii au comfiscat marsul Invierii la Arad si lumea evanghelica doarme…

  4. paul morar Says:

    PS: in ultimul comentariu ma refeream la „Drumul crucii”, si nu la „Marsul Invierii”. Mea culpa.

  5. Alin Cristea Says:

    A republicat asta pe RoEvanghelica.

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile tale sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare /  Schimbă )

Fotografie Google

Comentezi folosind contul tău Google. Dezautentificare /  Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare /  Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare /  Schimbă )

Conectare la %s


%d blogeri au apreciat asta: