Replică dezorientatului Marinel Blaj

Marinel Blaj a scris un articol amețit, din care vă invit să încercați să pricepeți ceva:

Când te loveşte talerul balanţei…

Dacă ați priceput, anunțați-mă și pe mine…

1. Dacă unii s-ar putea să creadă, citind acel articol, că eu i-am scris vreun comentariu lui Marinel Blaj, precizez următoarele: Nu-mi amintesc să-i fi scris în aceste zile vreun comentariu, ba chiar nici în alte zile…

Comentariile mele în spațiul public sînt semnate de obicei: Alin Cristea.

Acum cîțiva ani a apărut un comentariu la adresa Emanuelului (Universitatea, parcă) pe site-ul unui ziar de scandal din Oradea, dacă bine îmi amintesc, semnat de un grup de baptiști. Într-o discuție față în față, Marius Cruceru mi-a pomenit că le-a zis emanueliștilor că nu e Alin Cristea în spatele acelui comentariu.

Am presupus atunci, ca și acum, că Marius Cruceru se referea la faptul că nu e stilul lui Alin Cristea să nu își afișeze numele. Sau, cel puțin, că din stilul depeșei nu rezulta că ar fi vorba de stilul Rotundului…

2. Din expresia „…lăsaţi în pace „pătrăţoşii”, „vindecătorii” şi vedeţi-vă de clasamente” înțeleg că de mine e vorba.

Marinel Blaj e dezorientat rău…

Eu nu mă ocup de clasamente, cum pare a crede el. Nu mă ocup nici de gramatică, cum par a crede alții. Nu mă ocup nici de filme, cum s-a găsit cineva să creadă, sau mai mulți…

Și lista poate continua, pentru fiecare grup de cetățeni DEZORIENTAȚI, ignoranți și fuduli, că nici nu se informează ÎNAINTE de a-și da cu părerea, nici nu dau dovadă de respect minim pentru chestiuni publice EVIDENTE.

Zilele trecute menționam ceea ce au scris DEJA Vindecătoru și Pătrățosu despre munca mea, care este AMPLĂ.

Marinel Blaj nu este decît unul dintr-un lung șir de nesimțiți (care stau la rînd să intre în Lista rușinii) care pervertesc REALITATEA, fiind însuflețiți de resentimente vizibile la adresa mea, care am avut „tupeul” să indic REALITATEA şi astfel le-am dat peste nas în public.

Iată cele două mențiuni despre activitatea mea în spațiul public:

Vindecătoru (14 martie 2013): “Volumul de muncă la care s-a angajat este enorm. De rezultatele lui ne folosim destui. Eu sunt unul dintre cei care-i accesează foarte des blogul şi multe din trimiterile sale mi-au fost de folos. Mi-a sezizat lucruri interesante, nu neapărat din lumea evanghelică. Un amănunt esenţial pe care nu vreau să-l uit este că nu am observat să fi cenzurat informaţia, indiferent dacă ea a provenit din medii ce-i sunt, presupus, ostile. El nu gîndeşte blogosfera ca un diletant cum sunt eu, ci ca un profesionist…”

Marius Cruceru (14 iulie 2009):“Ba am să te moderez, Andrei, pentru că puteai să te opreşti la aprecieri. Pe blogurile lui Alin Cristea, cu toate că nu sînt de acord cu multe dintre postările lui şi cu un anumit stil de blogging, aşa cum nici el nu este de acord cu stilul meu, nu găseşti numai ce spui tu, apreciez seria RAvi ZAcharias, anumite cugetări, citate, anunţuri. unel chestii le-am aflat dela el de pe blog.”

3. Sînt cu totul uimit de cît TIMP şi ENERGIE a pierdut Marinel Blaj cu un articol ameţit, căruia nu îi văd rostul.

Iată cum se adresează (cui? mie?): „uitaţi că exist”…

Oricui se adresează, doar nu crede cumva că cel căruia i se adresează astfel exact asta o să facă…

Iar să creadă cumva că Mogulitatea mea o să lase în pace pătrățoșii și vindecătorii e semn de mare prostie…

Doar Vindecătoru a lăsat scris că sînt un profesionist într-ale blogosferei, și nici nu știu dacă are habar de activitatea mea uriașă de pe Facebook…

Oricum, a ratat ideea centrală – în constituția persoanei publice Alin Cristea curge sîngele relaționărilor, nu blogurile și Facebook contează în primul rînd, care sînt chestiuni TEHNICE, ci modul în care eu cultiv relații și inițiez altele noi. Competența unui jurnalist nu are de a face în primul rînd cu articolele sale, ci cu calitatea SURSELOR sale.

Cum menționam cu alte ocazii, Alin Cristea era un nume (re)cunoscut în anumite medii evanghelice ÎNAINTE de bloguri și Facebook. Necazurile prin care am trecut și trec doar au clătinat ferestrele, nu au și subminat FUNDAȚIA. Nu am finanțele necesare pentru a vorbi la telefon nici măcar cu a 10-a parte din pastorii și liderii evanghelici cu care aș putea lua legătura în mod amical sau, cel puțin, în mod semioficial.

Dacă cu ani în urmă mi-am făcut blogul La Rotundu – aluzie evidentă la blogul La Pătrățosu, dar nu care mă definea doar ca preopinent onest al lui Marius Cruceru în spațiul public – și dacă am arătat de-a lungul anilor apetență pentru detectarea pătrățoșilor, oare cum își închipuie Marinel Blaj că voi renunța la unul dintre vectorii identitari ai activității mele?

3. Cică mai dă și un sfat…

Ce autoritate are să dea un sfat?

Mai bine să doarmă puțin, să se odihească, și APOI să încerce să formuleze IDEI concepute pe românește, nu pe păsăreasca de baltă a celor doi bătrînei, Vindecătoru și Marinel Blaj, care mi-au amintit de rolul moșnegilor din Muppets, de la lojă…

Dar rolul ălora, într-o piesă construită pe un anumit tipar al absurdului, avea rost…

Să-mi spună și mie cineva care e rostul replicilor publice ale Vindecătorului în tandem cu Marinel Blaj?

Sînt jalnici!…

Lasă un răspuns

