Exemplul cel mai convingător de ce Daniel Brânzei nu este teolog

Articolul Logica ilogicului – întrebări pentru familia fratelui Iosif Țon este cel mai convingător exemplu de ce Daniel Brânzei nu este teolog.

Cică: „Fac apel doar la oamenii care gândesc și mai au parte de … logică.”

Dar tocmai logica (și retorica) lui Daniel Brânzei lasă de dorit.

1.

În primul rînd, Daniel Brânzei nu a formulat o chestiune TEOLOGICĂ.

Deși a pornit-o cu avînt – „De ce nu face Dumnezeu mai multe minuni astăzi?” -, raționamentul lui Brânzei este, cică, logic. Dar nu este… teologic!

La ce folos să fie logic dacă nu e… teologic?

Cică: „Pentru anumite adevăruri nu trebuie să mergi la școală.”

Şi asta o spune Brânzei tocmai în legătură cu chestiunea minunilor!… Care este un subiect atît de delicat!…

La sfîrșitul articolului, Brânzei scrie: „M-aș bucura dacă rândurile de mai sus nu vor fi luate drept o pledoarie împotriva minunilor. Eu însumi le-am trăit și le mai aștept.”

Aşadar, chestiunea TEOLOGICĂ nu este una care să pună în discuţie existenţa minunilor. Sau, în limbaj consacrat, Daniel Brânzei nu este cesaționist.

Și Vasile Taloș scria în 2010: „Da, există păstori baptişti cesaţionişti, dar şi mai mulţi păstori şi mai ales credincioşi care cred că Dumnezeu vorbeşte în multe feluri şi astăzi; că Duhul Sfânt lucrează şi împarte daruri aşa cum voieşte; că rugăciunea pentru vindecarea celor bolnavi este valabilă şi astăzi şi că Dumnezeu răspunde la rugăciuni.”

Atunci care e problema lui Brânzei? (De fapt sînt mai multe!)

Brânzei se exprimă, de la bun început, asupra NUMĂRULUI de minuni: „De ce nu face Dumnezeu mai multe minuni astăzi?”

CÎTE?

UNDE? În bisericile baptiste cenușii, colorate doar de pălăriile femeilor așa-zis emancipate și de arpegiile pianiștilor / pianistelor? Unde enoriașii nu stau pe primele rînduri, ba chiar stau unii la depărtare de alții? Sînt o droaie de poze pe Internet și cu biserici baptiste ale românilor din SUA și cu biserici baptiste din România.

CÎTE minuni ar trebui înregistrate pentru ca presupoziția lui Brânzei să fie confirmată sau infirmată?

De unde știe CÎTE minuni face Dumnezeu pe planeta asta?

Nu ne oferă nici o referință, sau măcar opinii ale unor creștini (evanghelici) umblați prin lume, care scot capul din ghetoul lor de cartier sau din YouTube-ulconfesional-ideologizat.

Ia să facem apel la rațiune, precum vrea Brânzei.

Chestiunea martirilor: Dacă te uiți în România și în SUA, zici că pe lumea asta nu prea sînt creștini martiri. O, s-au auzit ceva cazuri prin alte țări, dar cum să fie mai mulți decît în primele secole? Biserica primară, epoca de aur a martirilor…

Dacă însă te informezi puțin, rămîi stupefiat: În secolul trecut au murit mai mulţi martiri decât în toate secolele anterioare la un loc.

La fel, Brânzei poate să afirme că nu mai sînt atîtea minuni în zilele noastre, dar care este baza afirmației sale?

Nu e vorba doar de… ignoranță?

Și de aroganță, avînd în vedere tonul isteric și retorica articolului dezlînat…

Pe de altă parte, Iosif Țon a prezentat titlul unei cărți:

Min. 45:48 – „… două volume mari, intitulate simplu Miracles, în care-s documentate minunile din ultimii 30 de ani, din diferite părţi ale lumii, şi-s două capitole acolo cu vindecări atestate medical.”

Așadar, există un punct de pornire pentru cei care doresc să afle CANTITATEA de minuni din zilele noastre…

Dar Brânzei nu pare a fi omul care să caute… adevărul.

Ca să nu mai vorbim despre mărturia fiicei lui Iosif Țon.

Anul trecut a fost în România Fratele Yun. Într-una dintre cărțile sale, scrie despre o perioadă din detenţia sa: „Dumnezeul cel Atotoputernic a hotărât să mă păstreze în viață. El m-a ținut viu timp de șaptezeci și patru de zile fără mâncare sau apă.”

Pe unii Dumnezeu îi taie cu fierăstrăul, pe alții îi ține în viață în ciuda tuturor circumstanțelor potrivnice…

Unora Dumnezeu le ia 7.000 de oi, 3.000 de cămile, 500 de perechi de boi, 500 de măgărițe și în anii din urmă ai vieții le dă 14.000 de oi, 6.000 de cămile, 1.000 de perechi de boi, 1.000 de măgărițe…

Și asta ÎNAINTE să existe… Biserica!

Orbita de patima antițonistă, Brânzei scrie un articol din care lipsește… Dumnezeu.

Opintindu-se să impună imposibilitatea unui număr MARE de minuni în zilele noastre, Brânzei omite să proclame POSIBILITATEA infită a Dumnezeirii de a face minuni, după buna plăcere a voii Ei!…

Este un eseu de teologie? NU!

Este un exemplu de… isterie! A unui solipsist pentru care lumea (creștină / evanghelică) se învîrte în jurul său (și în jurul lui Iosif Țon)…

2.

Dar un astfel de articol, adresat creștinilor (evanghelici), are nevoie de suport… biblic, nu?

Așa că Brânzei, care a trîntit de la început axioma numărului mic de minuni în vremurile noastre, varsă versete după versete.

Primul verset, Col. 2:18, apare după mai bine de 10 paragrafe…

Apoi Iuda 9-15…

Și Brânzei introduce, văleu!, subiectul… gnosticismului!

Cum dracu să știe cineva, fie el și Brânzei, ceva despre gnostisicm FĂRĂ să mergi la școală? Fără să ÎNȚELEGI ce înseamnă acest concept complex?

DE CE introduce Brânzei subiectul gnosticismului, cînd „Pentru anumite adevăruri nu trebuie să mergi la școală”?…

Păi ASTA e acuzația pe care o aduce lui Iosif Țon: Supraspiritualitatea.

S-ar putea ca nici măcar cei care au făcut destulă școală (teologică) să nu înțeleagă păsărească lui Brânzei…

Nene Brânzei, eu ți-oi spune pe șleau: Rîd și curcile! Vezi să nu pățești precum Ionescu, cel cu liberalismul, numai că nu prea știe cum să folosească un asemenea concept complex…

Și să n-o pățești precum Chiu, cel cu triteismul lui Țon (de pînă și Pătrățosu a zis că e prea mult),și după aceea cică: Articolul [Triteismul lui Iosif Ţon] nu l-a învinuit de triteism pe Iosif Ţon, ci a avertizat că o exprimare defectuoasă de genul celei susţinute de Iosif Ţon (apărută nu o dată, ci în mod repetat), este susceptibilă de o asemenea interpretare.

Iosif Țon a fost acuzat în ultimii ani de mai multe: de (semi)pelagianism, misticism, triteism, noncesaționism, penticostalism, carismatism, neocarismatism…

Vezi:

Cartea “Cazul Iosif Țon (2010-2011)” – prima variantă a manuscrisului

Păi o chestiune precum (semi)pelagianismul nu implică… teologie? Nu doar versete din Biblie!

S-a trezit acum Brânzei cu… gnosticismul!

Chestiuni de-astea precum (semi)pelagianismul sau gnosticismul nu necesită școală… După mintea (odihnită) a loui Brânzei!…

Brânzei e un fel de copil de mingi, care nu intră pe terenul de polemică teologică, ci doar menționează cît de verzui sau galbene sînt… mingile! Cu care joacă ALȚII! Sau ar trebui să joace!…

Urmează alte și alte versete, aliniate după (i)logica brânzeiană, cu atîtea și atîtea… găuri!

3.

DE CE scrie Brânzei un astfel de articol?

„Scriu pentru că respir și pentru că aerul a devenit iar irespirabil în jurul ,,lucrării“ pe care o face Iosif Țon în România și în alte părți. Chem la logică și la bun simț. Chem la părăsirea ipocriziei, a prefăcătoriei și încercării de a păcăli și duce în eroare pe acei ,,micuți“ pentru care a murit Domnul Isus și pe care ni i-a dat în păstorire.”

Cu nădejdea că mai pot fi ajunși de glasul rațiunii sănătoase, strig către Iosif Țon și către cei ce-l urmează, cu glasul profetului: ,,La lege şi la mărturie!“ Căci dacă nu vor vorbi aşa, nu vor mai răsări zorile pentru poporul acesta“ (Isaia 8:20).”

Puneţi-i masca cu oxigen bătrînelului Daniel Brânzei, nu mai poate respira de… Iosif Țon.

Mai cunoaștem și pe alții care au înghițit în sec din pricina lui Iosif Țon…

Paul Negruț, bunăoară… Mai știe cineva ceva despre „teologul” ăsta?

Sau Marius Cruceru?… De i s-ar învîrti mintea măcar pe jumătate cît i se învîrt picioarele la bicicletă!…

Daniel Brânzei a zis, anul acesta, încă din 1 februarie: Învățătorul Iosif Țon a ajuns astăzi un pericol.

Ca să nu mai amintesc de atîtea ziceri de toată brînza din ultimii 4 ani.

DE CE încă un articol care să repete același și același lucru: Nu putem respira de Iosif Țon?

Tocmai luna asta, cînd Iosif Țon împlinește 80 de ani…

Şi cine se crede Brânzei de se bagă în astfel de chestiuni… TEOLOGICE?

De cîți „micuți” i s-a dat să aibă grijă?

Are și el slujbă pe Internet, precum zicea Ionescu?

Luptătorul Luminii a lipsit anul ăsta peste 170 de zile de la slujba lui de pe Internet

Sau Brânzei se dă mare sculă pe basculă?

4.

În ultimii 5 ani nici un teolog evanghelic român, îngrijorat de “ereziile” lui Iosif Țon, sau măcar din alte motive, nu a scris un articol despre Iosif Țon și clica lui de eretici.

ASTA ar trebui să îl îngrijoreze pe Brânzei și pe oricare pastor evanghelic care înțelege rostul TEOLOGIEI în istoria Bisericii.

Iosif Țon a fost ținta batjocurilor pe Internet în ultimii ani, campania de denigrare fiind inițiată în 2010 și întreținută de către Marius Cruceru.

Asocierea lui Iosif Țon cu Mișcarea Străjerilor le-a oferit detractorilor lui Iosfi Țon un pretext pentru a-l calomnia și a-i plăti polițe vechi. Folosirea Internetul pentru astfel de campanii denigratoare este o rușine pentru evanghelicii români, INDIFERENT ce persoană este ținta defăimărilor.

Daniel Cojiță, unul dintre pastorii Bisericii Baptiste Maranata din Arad, a scris singurul material despre Străjeri despre care pot spune spune că merită citit: “Mișcarea Străjerilor” (probabil eseu la Masterat Teologie baptistă pastorală).

În întreg eseul său, Daniel Cojiță arată asemănările dintre Străjeri și carismatici, ca, la sfârșit, să concluzioneze că, de fapt, Străjerii nu sunt carismatici, ci… neocarismatici.

Aceasta constituie o distincție foarte importantă pentru dezbaterea despre Străjeri. Şi despre Iosif Ţon.

Dar, iarăşi, precum (semi)pelagianismul sau gnosticismul, carismatismul și neocarismatismul (Valul al treilea) sînt concepte complexe care necesită ceva școală, efort intelectual, dialog CULTURAL, nu retorică isterică precum cea a lui Brânzei.

5

Cei care sînt familiarizați cu tehnicile mogulilor blogosferei evanghelice nu au fost uimiți de un astfel de atac la adresa lui Țon, dacă au observat pregătirile:

13 septembrie – Frații străjerilor vând bilete dus-întors pentru călătorii în cer !
13 septembrie – IHOP – International House of Pancakes
10 septembrie – Stânjeneala ,,străjerilor“ din România

Toate celelalte articole, cu diverse subiecte, nu fac parte din agenda lui Brânzei, care este un blogger dezordonat.

Ceea ce îi ia respirația lui Brânzei este… Iosif Țon.

După cum am arătat în ultimi 4 ani, tehnica confruntării pe Internet cu (personalitatea lui) Iosif Țon nu are de a face cu precizarea unei anumite erezii. Nu au fost scrise articole teologice, ci se lucrează cu YouTube-uri („Am văzut din România pe Youtube niște adunări în care se juca țonțoroiul, cu brațele pe sus, de parcă toți cei prezenți se pregăteau să zboare”) și se aplică tehnica asocierii denigratoare: Iosif Țon – Străjerii – Pastorul Chris.

Problema pe care o tratează denigratorii lui Iosif Țon nu este în primul rînd asocierea lui Iosif Țon cu Străjerii, ci asocierea Străjerilor cu Pastorul Chris. Dar oare există o astfel de asociere?

Avem aici o mare problemă a mediului evanghelic românesc: lipsa de încredere în declarațiile oficiale.

Sau: SUSPICIUNEA.

Sau: Infernul sînt ceilalți!

Cică: „Nu este acesta pastorul cu adepți în România ? Parcă era ceva cu niște ,,străjeri“ …”

Dar încă de acum 4 ani, Străjerii au dat un comunicat în care au precizat: “Declarăm că Mișcarea Străjerilor din România este independentă de orice alte mișcări spirituale din Africa sau America.”

Brânzei pur și simplu își bate joc de un comunicat în care s-a făcut această precizare importantă.

Anul acesta a existat încă o situație asemănătoare. Institutul Teologic Penticostal a dat un comunicat în care a menționat foarte clar: „ITP nu este implicat în niciun fel, instituțional sau prin corpul său profesoral, în dialogul dintre creștini și musulmani. Conducerea ITPB condamnă atât orice formă de sincretism între creștinism și islam („crislam”).”

Cu toate acestea, calomniile au continuat pe Internet. În România evanghelică nu există aşa ceva – crislam!

Pocăiții fac din țînțar armăsar. Din păcat, fac și din armăsar țînțar…

Degeaba produce mediul evanghelic românesc niscaiva armăsari de soi, dacă moguli bădărani precum Daniel Brânzei și Marius Cruceru le contestă pedigree-ul prin campanii denigratoare lipsite de onestitate intelectuală și care put, de la distanță, a răutate.

Ca să nu mai vorbim de pitici precum Cristian Ionescu și Paul Dan, acompaniați cu rîvnă idioată de guguștiuci gata întotdeauna să guste scenarii paranoice.

6.

În decembrie 2010 Consiliul Uniunii Baptiste din România i-a retras ordinarea de pastor lui Iosif Țon.

Dar a făcut-o într-un mod abuziv, nestatutar, fără nici o referință la vreun articol din Mărturisirea de credință baptistă sau Statutul Cultului Baptist.

Vezi:

De ce Comunicatul Consiliului Uniunii Baptiste este nul

Iosif Țon nu a fost acuzat de erezie.

Iată ce scrie în comunicat: “Consiliul Uniunii consideră că fratele Iosif Ţon a părăsit din proprie inițiativă învățătura și practica bisericilor noastre.”

Consiliul Uniunii nu ar trebui să-și permită să considere ceva decît pe baza documentelor de organizare Cultului Baptist: Mărturisirea de credință și Statutul.

Brânzei folosește expresia „fost baptist” cu referire la Iosif Țon.

Dar DE CE să fie Iosif Țon un „fost baptist”?

Dimpotrivă, Iosif Ţon a declarat: „Am ajuns să mă definesc ca ”baptist carismatic.”

A, că îi pică greu așa ceva lui Brânzei, Negruț, Cruceru, Chiu și alții, asta e cu totul altceva.

Sau lui Ionescu: „Treaba cu baptist carismatic nu este o categorie. Ce doctrină are un baptist carismatic?”

Oamenii ăştia pur şi simplu au rămas în urmă faţă de ritmul mediului confesional evanghelic (românesc). Nu doar că nu au scris articole TEOLOGICE în legătură cu Mișcarea Străjerilor, dar practică un exclusivism foarte suspect – cine nu e cu NOI e împotriva noastră.

Consecințele ramolirii acestor lideri evanghelici pentru mediul evanghelic românesc sînt ample, dar acest articol nu are acest subiect.

Şi de ce să luăm în considerare DOAR părerea lor, şi nu şi a altora, precum Petru Lascău: „Iosif Ţon înţelege ceea ce face Dumnezeu acum în ţara noastră şi vrea să fie părtaş acestei lucrări.” Şi: „Am un mare respect pentru Mişcarea Străjerilor pentru că este o mişcare dornică să înveţe şi să experimenteze ceea ce n-a ştiut şi experimentat.”

Cînd un pastor evanghelic ridică chestiunea DOCTRINEI, unde se află depozitată doctrina la care se referă? În Biblie? NU! În documentele de organizare a unui cult: Mărturisirea de credință și Statutul.

De aceea, cînd Brânzei (sau altcineva) apelează DOAR la Biblie (și YouTube-uri), este evidentă lipsa de onestitate. Întrucît doctrinele sînt exprimate în mod asociativ și regional. Baptiștii nu reprezintă o Biserică, precum cea Catolică sau Ortodoxă. Baptiștii sînt o mișcare. Sînt de multe feluri. Mai ales în Statele Unite.

7.

Brânzei îi reproșează lui Iosif Țon… influența personalității puternice.

Dar tocmai Brânzei face acest lucru: se folosește de influența personalității sale puternice pentru a eluda chestiunea TEOLOGICĂ.

Este un reflex al multor pastori ajunși în astfel de poziții de unde își pot exercita influența, în detrimentul exercițiului TEOLOGIC.

Daniel Brânzei: „Chem la logică și la bun simț. Chem la părăsirea ipocriziei, a prefăcătoriei.”

Dar tocmai Brâzei are un reflex ‘logic’ FĂRĂ argument TEOLOGIC şi dă dovadă de ipocrizie în mai multe rînduri.

La Lege și la mărturie!

De acord, nene Brânzei.

Ai încurcat-o. Cel puțin cu mine, care gîndesc și nu sînt țonist sau vreun altfel de …ist.

8.

În articolul de peste 2.400 de cuvinte, cuvîntul „adevăr” apare doar în 2 locuri:

„Pentru anumite adevăruri nu trebuie să mergi la școală.”

„Aud că […] a fost ordinat de fratele Titi Cocian de la Atlanta ca păstor al unui grup din Portland. Dacă este adevărat, îl rog să urmărească logica acestui raționament teologic…”

9.

Daniel Brânzei scria vara asta, în legătură cu Biserica Saddleback: „Vă rog frumos, nu mai vorbiți despre ce nu cunoașteți. De la Botoșani, voi știți mai bine decât noi, care suntem vecini cu Rick Warren?”

Păi exact la fel putem să îi cerem lui Daniel Brânze să nu mai vorbească despre ce nu cunoaște: De la Los Angeles, voi știți mai bine decât noi (Oradea), care sîntem vecini cu Străjerii?

Dar există o diferență MAJORĂ: Noi avem acces la o droaie de informații despre Saddleback, pe cînd voi nu aveți acces la informații despre Străjeri. Nu există o revistă a evanghelicilor din România, care să dezbată astfel de fenomene din mediul confesional evanghelic. Iar retorica isterică din blogosfera evanghelică nu contribuie la clarificarea chestiunilor, ci, dimpotrivă, cum face și Brânzei, le complică.

10.

Articolul varză al lui Brânzei a primit 15 Like-uri:

Marius Cruecru
Florin Stoica
Laurențiu Balcan
ratzone
Val
ioan17
George Danciu (Editor)
Sergiu Brădean
Gheorghe Boantă
Radu
Elisei Cosuta
Ciprian Ioan Bârsan
yonnitoiu
Raul Pintilie
Paul Morar

Cel puțin doi dintre aceștia, Marius Cruceru și Sergiu Brădean, știu ce înseamnă o chestiune TEOLOGICĂ, cum ar trebui aboradată, nicidecum în stilul lui Brânzei.

De-a lungul anilor, Marius Cruceru a menționat de mai multe ori pe Internet că teologia implică termeni de specialitate și că „prima sarcină a teologiei este să folosească corect cuvintele”. Adică… IDEILE! Conceptele!

Şi: „Corectăm doctrina nu omul.”

Brânzei nu folosește corect cuvintele / ideile/ conceptele, nu corectează vreo… doctrină.

Bânzei vrea să respire!…. A găsit vinovatul pentru încălzirea globală: Iosif Țon!

Brânzei atacă omul, nu corectează doctrina!

Cică: „Frații pentecostali m-au rugat acum să scriu ceva despre ,,aiurelile“ propovăduite de un fost baptist care le strică frumosul nume pe care-l poartă cu demnitate sute de mii de români pentecostali de pretutindeni.”

Păi cîţi penticostali l-au rugat? 2-3?

În Oradea, Iosif Țon a predicat la cea mai mare biserică penticostală și în 2012 și anul ăsta!

Cît despre penticostali şi demnitate, să fim serioşi!… Nu haina face pe om, nici clădirea biserica!

Anunțuri

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile tale sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s


%d blogeri au apreciat asta: