Archive for 24 septembrie 2014

Discuție pe Facebook – 24 septembrie 2014

24 septembrie 2014

O persoană feminină a postat următorul mesaj pe Facebook:

Completati va rog fraza:

Fiecare barbat crestin care nu stie sa isi sustina ideile intr-o maniera argumentata si simte nevoia sa ii zica unei femei: „Tu, ca femeie (căsătorită) ar trebui să îți cunosti locul”, in ideea de a-i inchide acesteia gura este…

Iată discuția care a urmat:

C.S: a. ignorant; b. legalist; c. misogin; d. a+b+c
T.S.: în pană de argumente :))))
A.G.: Eu oscilez intre ignorant si misogin, dar nici legalist nu e departe de adevar.
T., evident!
T.S.: poate fi vorba de IQ, nu doar ignoranță :)
A.G.: Eu vreau sa vad parerea voastra, ca daca vine de la mine e „nesupunere”. :|
V.T.: Exasperat; Dominat (de sotie); Nesigur
Alin Cristea: IQ-ul nu discrediteaza sau nu legitimeaza CALITATEA de sot.
Alin Cristea: TREBUIE sotul sa-si sustina ideile „intr-o maniera argumentata”?
A.G.: Pai in CALITATE de sot, ai grija de sotia TA, nu de a altuia. Ma insel?
A.G.: Alin, revezi te rog comentariul meu. Nu ma refer la discutii IN FAMILIE. :)
Alin Cristea: Un barbat necasatorit care are argumente trebuie luat in seama mai mult decit un barbat casatorit care nu are argumente?
Alin Cristea: DE CIND argumentul este punctul forte? De la Iluminism incoace?
A.G.: Te mai rog o data sa revezi comentariul meu initial. Dupa ce raspunzi, poate divagam.
Pana nu raspunzi la subiect, nu sunt de acord sa iti raspund eu tie. :)
Alin Cristea: Comentariul tau este tendentios… :)
Alin Cristea: Ai vrut parerea altora? Nu prea…
A.G.: Da. Vreau sa stiu parerea altora asupra acestui mod de comportament/discutie.
R.G.: un legalist nepoliticos. e trist ca exista inca astfel de mentalitati.
Alin Cristea: Atunci tine-te bine. Vreo 3 ore… :)
Alin Cristea: Situatia prezentata e in pana de… context.
Alin Cristea: Uneori, eu reactionez ASTFEL nu doar fata de femei, ci si fata de barbati!
Alin Cristea: Fata de tineri… A.G.: Alin, chiar ma intereseaza. Am intalnit nu o data discutii, inclusiv pe facebook (si mai ales pe facebook), cand sunt (eu personal) data la o parte din conversatie, pe motiv ca sunt femeie. Si maritata, culmea.
Alin Cristea: Abia acum ai pus un parametru al contextului.
Alin Cristea: Ar conta si CE subiect se discuta?
A.G.: Politica. :)
Alin Cristea: Valeu…
Alin Cristea: Pai si barbatii sint dati la o parte, daramite femeile…
Alin Cristea: Asadar, tu acorzi ARGUMENTULUI intiietate intr-o discutie.
Alin Cristea: (De parca am avea argumente finale pentru toate chestiunile existentei.)
Alin Cristea: Pe mine ma intereseaza si CINE zice, CIND zice, CUM zice, si, daca se poate, DE CE zice.
Alin Cristea: DISCERNAMINT
Alin Cristea: De exemplu, de vreo trei ori anul asta nu am apreciat faptul ca Teofil Stanciu a intins degetul acuzator la adresa pastorilor / predicatorilor, luati asa, toti intr-o oala, si nu a explorat aspecte sensibile ale subiectelor abordate.
Alin Cristea: C.S. Lewis are o abordare interesanta, in Crestinismul redus la esente: Daca copiluil dvs. a spart geamul vecinilor, cu cine preferati sa discutati chestiunea, cu mama copilului sau cu tatal?
Alin Cristea: Lewis afirma ca femeia (casatorita) are tendinta de a-si apara caminul, pe cind barbatul casatorit TREBUIE sa apere lumea de… sotia lui. :)
Alin Cristea: A., chestiunea pe care o ridici apare in contextul secolului XXI, cind feminismul a facut DEJA atita rau. Ce sa mai vorbim de ce se intimpla in biserici?
Alin Cristea: Cu ani in urma, la inceputul bisericii unde am fost membru fondator (si, ca secretar, am pus actele bisericii in ordine, autorizatia de functionare era la alta biserica!), am atras atentia unei femei (necasatorite), care avea influenta asupra grupului din jurul pastorului, ca formeaza un grup nelegitim de influenta.
Alin Cristea: Eu nu ma raportez la chestiunea pe care ai ridicat-o in mod ingust, vad lucrurile mai amplu.
Alin Cristea: Oricine citeste in Biblie si aude ce se rosteste la casatoriile crestine, se poate intreba: DE CE ii intreaba pe amindoi daca din dragoste? Ca in Biblie scrie ca barbatul TREBUIE sa-si iubeasca sotia (nu e vorba de un sentiment trecator, ci de spirit de sacrificiu), iar sotia TREBUIE sa se supuna (nu e vorba de exploatarea femeii, ci de acceptarea ROLULUI).
Alin Cristea: Hristos a avut puta…
Alin Cristea: Dumnezeu se semna (cu evreii) in barbat, nu in femeie.
Alin Cristea: Nu ARGUMNETUL omului, ci ACTIUNEA lui Dumnezeu conteaza.
Alin Cristea: A., comentariul tau se refera la barbat CRESTIN, atunci trebuie sa avem un fundament CRESTIN pentru discutie.
Alin Cristea: Fundament crestin nu inseamna cultura contemporana, nici macar Noul Testament luat separat de Vechiul Testament.
Alin Cristea: Teologia Noului Testament are ca fundament teologia Vechiului Testament. Si, daca ne trebuie si un paradox, teologia Vechiului Testament se explica prin Isus cel crucificat, inviat si inaltat, din… Noul Testament.
Alin Cristea: Ce are de a face cu… Facebook?
Alin Cristea: Pai are, cum are de a face cu orice aspect al vietii. DISCERNAMINTUL ni se formeaza de-a lungul anilor, uneori prin procese dureroase, prin Scriptura si prin Comunitatea Duhului.
Alin Cristea: Daca ascultam si cum creste iarba, si mai bine.
Alin Cristea: Supunerea femii fata de sot este o treaba la fel de dificila ca si supunerea sotului fata de Hristos.
Alin Cristea: In discutie nu sint ARGUMENTE logice, ci AXIOME teologice.
Alin Cristea: Desi convingerea noastra are loc si cu ajutorul ratiunii, ea are loc… in ciuda ratiunii. Sau, mai exact, in ciuda gindirii mersului lumii acesteia.
Alin Cristea: E, cumva, ca atunci cind ne indragostim…
Alin Cristea: Daca L-as defini pe Dumnezeu (Duhul), as zice ca e Cel care ne face sa ne indragostim (de El)… Un tip misto!
Alin Cristea: Ignorant, misogin, legalist – astea sint clisee. Daca ASA puneti problema, o sa dati de multi de-astia in Biblie…
Alin Cristea: Si, bineinteles, o sa traiti cu frustrare multi ani, ca nu o sa gasiti biserici care sa nu aiba ignoranti, misogini, legalisti.
Alin Cristea: Ce va ramine atunci? Facebook? Vreti sa cistigati vreo polemica pe Facebook? CINE v-a pus?
A.G.: Si totusi, in toate comentariile tale, nu ai atins problema pusa de mine, cea de fond. De ce?
Alin Cristea: Ba EXACT problema de fond am atins-o (care nu e cea pusa de tine)… :)
Alin Cristea: Oricum nu obisnuiesc sa raspund, direct, brut, la intrebari, doar stii asta, A. :)
A.G.: Stiu. Dar uneori e util. Nu cred ca poti nega asta.
Alin Cristea: De acord. Dar eu nu sint un utilitarist de felul meu… :)
Alin Cristea: Am afirmat public ca o voi vota pe Monica Macovei, inainte de apelurile si sustinerile publice ale lui Liiceanu si ale altora. Se pare ca nu sint indeajuns de ignorant, misogin, legalist… :)
A.G.: O componenta utilitarista este si ea necesara. Na. Definitie circulara. :)
Alin, eu nu cred ca un barbat (baiat) credincios are ce cauta sa inchida gura unei femei in felul asta.
Mi se pare o greseala in atat de multe feluri incat nu stiu de unde sa incep.
Discutia la care fac referire era chiar despre alegerile viitoare. :)
Insa exista o distinctie intre functiile spirituale in care s-ar putea gasi o femeie si o discutie intre oameni din afara spatiului eclesial.
Alin Cristea: A,, AICI nu conteaza ce crezi tu, ci daca poti sa ne convingi de legitimitatea convingerilor tale. Unii au argumente… utilitariste. :)
Alin Cristea: Una dintre IDEILE care plutesc intre rindurile comentariilor mele este ca existenta unui crestin nu se desfasoara pe clivajul secular / sacru.
Alin Cristea: In interiorul spatiului eclesial sint, totusi, reguli izvorite din organizarea eclesiala. Pe Facebook e anarhie! Fiecare spune ce vrea… O uniformizare (despre care au scris analistii fenomenelor postmoderne) care e in detrimentul vechilor teorii care ierarhizeaza…
Alin Cristea: E nevoie de DISCERNAMINT atit in interiorul spatiul eclesial cit si in afara lui. Intr-o biserica de 100 de membri, citi pot vorbi (polemic) la o adunare generala? Unde trebuie luate si hotariri… utilitariste?
Alin Cristea: Sa aiba FIECARE aceleasi drepturi? Mira-m-as!…
A.G.: Si atunci in ce cheie citim „Femeile să tacă în adunări”? Pentru ca versetul asta e folosit ca scut.
A.G.: Inclusiv pe Facebook. :)
Alin Cristea: Am pus aceasta problema acum 20 si ceva de ani. Pai cum, un om care a pus umarul, in toate felurile, la mersul bisericii, timp de 40 de ani, are tot un vot precum tinerelul de 17 ani?
Alin Cristea: Sarmanii barbati, ce au ajuns sa foloseasca ca scut… :)))))
Alin Cristea: O sa lipsesc vreo doua ore, trebuie sa ma duc sa maninc, sa-l scot pe Bisou, sa duc gunoiul…
A.G.: Spor in toate.
D.C.: Sper ca nu vorbesti din experienta….in rest, discutia ca atare nu exista…iar daca totusi exista la modul serios nu ca vorba spusa la nervii atunci cei doi nu sunt in fond casatoriti, ci doar traiesc impreuna si l-au pacalit si pe Dumnezeu cand i-au cerut bimecuvantarea….
A.G.: Vorbesc din experienta discutiilor purtate on si offline.
Insa doresc sa fac o precizare, si anume ca vorbele astea nu mi-au fost spuse niciodata de sotul meu. :)
Ci, mereu, de terte persoane.
Alin Cristea: Atita ii trebuia… :)
C.V.: e delicata treaba, nu stim amanunte, detalii, nu stim daca femeia a fost sa nu inteleapta fata de sotul ei, poate l a umilit in public, samd. Sint pt argumente dar cred ca in situatii critice barbatul are ultimul cuvint fara justificari sau argumente prea multe, pt ca el raspunde in fata lui Dumnezeu pt familia sa.
Alin Cristea: Referinta biblica?
C.V.: ma opresc aici.
Alin Cristea: Exista referinta biblica care ii pune in circa barbatului responsabilitatea pentru TOATA familia sa?
D.B.: … insuficient de pregătit pentru nobila misie de bărbat!
A.G.: C., dar cine a mentionat vreun sot? :)
Chestia asta am primit-o eu intr-un comentariu la o discutie politica, de la un anumit tip care spune ca e credincios.
Apoi, in caz ca nu am priceput mesajul, mi-a dat si mesaj privat.
In care mi-a zis sa nu imi fac griji, ca n u sunt anatema. Dar ca sa imi stiu locul, ca sunt femeie maritata.
In caz ca nu s-a inteles, eram pe pozitii contradictorii.
Alin Cristea: C.V. a amintit ca in situatii critice barbatul are ultimul cuvint… pt. ca el raspunde in fata lui Dumnezeu pt familia sa. Femeia nu raspunde?
Alin Cristea: A., nu esti de acord cu 1) principiul Femeia maritata sa isi stie locul, 2) cu contextul in care a folosit principiul, 3) cu modul in care a evitat argumentul?
A.G.: Raspunde si femeia. Pentru actiunile ei, nu ale familiei colective?
Alin Cristea: Barbatul raspunde pentru actiunile familiei? Solicit referinta biblica.
A.G.: Nu sunt de acord cu #2.
Pentru ca individul nu imi e sot.
Pastorul raspunde pentru situatia/actiunile bisericii?
Alin Cristea: Nu putem echivala Familia cu Biserica, deci nici Barbatul cu Pastorul.
A.G.: Putem face paralele. Nu echivalari.
A.G.: Eu cred ca langa autoritate vine si responsabilitatea, altfel ce sens are?
Alin Cristea: Si… invers? :)
A.G.: Doar pentru ca iti asumi responsabilitatea, nu inseamna ca ai si autoritatea sa o faci… :)
Alin Cristea: Esti de acord cu axioma: Femeia sa taca in adunare?
Alin Cristea: Un metabaptist intreaba o penticostala… :)
A.G.: Nu. De exemplu mie imi place sa cant in adunare.
Am si facut-o.
Alin Cristea: Contextul nu este despre… cintare. :)
A.G.: Contextul, daca nu ma inseala memoria este despre sotii/sotie. Care sa taca in raport cu invatatura care e data, fata de sotul ei.
Spre a nu tulbura adunarea, si spre a lasa timpul sa fie folosit spre binele comun. Iata o nota biblica utilitarista.
Alin Cristea: Femeile sa taca in adunari, caci lor nu le este ingaduit sa ia cuvintul in ele, ci sa fie supuse, cum zice si Legea. Daca voiesc sa capete invatatura asupra unui lucru, sa intrebe pe barbatii lor acasa; caci este rusine pentru o femeie sa vorbeasca in Biserica. (1Cor 14:34-35)
Alin Cristea: Contextul e mult mai amplu… :)
Alin Cristea: Contextul imediat e despre… proorocii.
Alin Cristea: Si capitolul 14 vine dupa celebrul capitol despre dragoste – 1 Corinteni 13, inghesuit intre capitole despre darurile duhovnicesti. :)
A.G.: Contextul imediat e citat de tine. E despre „aca voiesc sa capete invatatura asupra unui lucru”.
Cel putin mai general, e despre dezordinea din biserica, cauzata de o serie de lucruri, inclusiv proorociile si vorbirea in limbi. Metabaptistule. :)
Alin Cristea: Versetele 34-35 se afla intr-un context imediat in care e vorba de proorocii… Soro penticostala. :)
A.G.: Proorociile, uneori, sunt facute in alte limbi. :) De unde si confuzia, daca nu exista talmacire
Alin Cristea: Nu ne focalizam doar pe ce e in capul nostru acum, ci ne focalizam pe IDEILE din context.
Alin Cristea: Problema era cu… surorile! :)
A.G.: De unde si dezordinea.
Alin Cristea: In ce cheie trebuie citita afirmatia: Este rusine pentru o femeie sa vorbeasca in Biserica?
Alin Cristea: Misogini astia din Biserica Primara… :)
Alin Cristea: Mai e valabila Biblia pentru secolul XXI? :)
Alin Cristea: Numai in adunare nu avea voie femeia sa vorbeasca, sau si acasa?
A.G.: Tu in ce cheie o citesti?
Alin Cristea: Pai eu te intreb pe tine…
Alin Cristea: Tu esti cu… cintatul.
Alin Cristea: Si nu vrei sa ciripesti nicicum in tonalitate biblica… :)
Alin Cristea: Ce usor sa ne eschivam cu clisee precum: misogini, ignoranti, legalisti
Alin Cristea: La baptisti nu e problema cu vorbitul femeilor in adunare – ca nu vor sa prooroceasca… :)
Alin Cristea: Cica dragostea e cea mai mare… :)
Alin Cristea: Eu zic ca credinta e cea mai mare – fara credinta e cu neputinta sa fim placuti lui Dumnezeu. Si prin credinta pricepem…
Alin Cristea: Oricum, contextul crestinilor din Biserica primara e mult diferit de cel al nostru, incarcat de ORGANIZARE. Crestinii participau la adunare nu in modul in care participam noi. Rostul adunarii de atunci era sa se sfatuiasca unii pe altii, sa manince impreuna, sa manifeste roada Duhului Sfint.
Alin Cristea: Nu existau cladiri ale bisericilor pe atunci… :)
Alin Cristea: Biserica era organica, nu organizata… :)
Alin Cristea: Si se pregateau pentru martiraj…
Alin Cristea: Care insemna mult mai mult decit „martirajul” femeilor de a fi supuse sotilor lor… :))))
Alin Cristea: Nu pot decit sa fiu uimit de maruntele probleme tehnice ale familiilor si bisericilor de azi… :)
Alin Cristea: Ne exhibam talentele, nu slujim prin daruri duhovnicesti…
Alin Cristea: Ne pregatim SI de cariera eclesiala, in loc sa fim epistole vii…
Alin Cristea: Sintem niste tigri, nu avem mentalitate de miei in mijlocul lupilor…
Alin Cristea: Nu Cerul ne e Orizontul, ci acoperisul bisericii…
Alin Cristea: Voia Tatalui sa se faca pe pamint precum in ceruri!

Costi Rogozanu: Agenda cetăţeanului e iarăşi făcută praf la aceste alegeri

24 septembrie 2014

http://voxpublica.realitatea.net/politica-societate/dintre-mii-de-fumigene-o-intrebare-pentru-candidatii-la-presedintie-108410.html

Acum 1 an (24.09.2013) – Învățăturile mogulului Alin Cristea către novicele Marinel Blaj – 24 septembrie 2013

24 septembrie 2014

https://romaniaevanghelica.wordpress.com/2013/09/24/invataturile-mogulului-alin-cristea-catre-novicele-marinel-blaj-24-septembrie-2013

Tolba cu tîmpenii (000085)

24 septembrie 2014

mediesanul1234: „Cu privire la Crislam în România, aici nu-mi fac griji. Promotorii Crislamului sunt antipatici, supraponderali şi nu au nici un fel de carismă.”

Cu privire la Crislam în România… aşa ceva nu există!

Botez la Biserica Betania ORADEA

24 septembrie 2014

oradea-28sep2014

http://betania.ro

Miercuri seara (24.09.2014) – Ce nume apar în Top Posts pe blogul România Evanghelică

24 septembrie 2014

Vladimir Pustan, Nicolae Rădoi, Marius Cruceru, Daniel Brânzei, Luigi Mițoi

Vlad Crîznic la Biserica Penticostală IPOTEȘTI, jud. Suceava

24 septembrie 2014

ipotesti-26sep2014

Suceava Evanghelică

C.S. Lewis Daily (66)

24 septembrie 2014

Christ never meant that we were to remain children in intelligence: He told us to be ‘as harmless as doves’, but also ‘as wise as serpents’.

http://twitter.com/CSLewisDaily

Acum 1 an (23.09.2013) – Alin Cristea: Scrisoare deschisă către Federaţia Baptistă Europeană

24 septembrie 2014

https://romaniaevanghelica.wordpress.com/2013/09/24/scrisoare-deschisa-catre-federatia-baptista-europeana

YouTube evanghelic: 10 conturi cu peste 3.000 subscribers

24 septembrie 2014

8.715 – Sperantamedia
6.375 – Biserica Speranţa Oradea
5.785 – Poarta Cerului
4.285 – RodiAgnusDei
4.255 – Adi Gliga
4.120 – Fundația Cireşarii
3.870 – prediclive
3.305 – Fiti Oameni
3.090 – Alfa Omega TV
3.000 – Alin Jivan (18.09.2014)

Vezi pagina:

YouTube Evanghelic – Subscribers

Info România Evanghelică – 23 septembrie 2014

24 septembrie 2014

21 postări
535 vizitatori
1.271 vizualizări

vizite-23sep2014

tari-23sep2014

Home page / Archives 413
Zeciuiala – Replică lui Vladimir Pustan 62
Unul dintre cele mai ridicole momente din istoria blogosferei evanghelice… 21
Pocăiţii spun lucruri trăsnite 15
Alin Cristea – 47 de ani 14
Templul Duhului Sfînt – Replică lui Marius Cruceru 14
Replică celui care scrie pe blogul nesimţitului Nicolae Rădoi 14
NU RATA: Divina comedie – 2 lei 14
Încă un pastor răspunde penibil – Luigi Mițoi 11
Discuție pe Facebook: Zeciuiala – Replică lui Vladimir Pustan 11
Creștinism păgân? 11
Ghid Organizaţii Creştine 10
Iar e luat în vizor Iosif Țon – Tinereii și bătrînelul Daniel Brânzei 10