“Banii sunt mult mai mult decât o chestiune monetară. Au fost şi sunt o chestiune spirituală. A încerca să rezolvi problema banilor cârpind economia sau schimbând sistemele cu totul va duce întotdeauna la faliment. Banii sunt bani, indiferent dacă există pe o piață liberă sau una centralizată, și trebuie înțeleși ca atare. În mod evident, luăm banii prea în serios astăzi. Dar, mai puțin evident, facem lucrul acesta doar pentru că nu luăm banii în serios suficient de mult – suficient de mult încât să-i înțelegem.” (150)
“Problema setei de nestăvilit duce la exacerbarea celeilalte mari probleme care însoțește banii – “comodificarea”. Acest cuvânt, mai degrabă limitativ, se referă la procesul prin care banilor le este atribuit un loc atât de dominant într-o societate, încât totul (și toți) sunt percepuți ca un bun care poate fi cumpărat și vândut. Termenul ar putea fi nou, dar problema, după cum legenda greacă a lui Midas ne arată, este veche. Printre exemplele timpurii de comodificare îi avem pe schimbătorii de bani de la Templul evreiesc și vânzarea papală a indulgențelor de către Johann Tetzel, în perioada medievală.” (p. 152)
5 decembrie 2018 la 12:10
A republicat asta pe RoEvanghelica.