Tolba cu tîmpenii (000090)

„Cea mai puternică dovadă a învierii Domnului Isus Hristos este existenţa BISERICII PENTICOSTALE! Când spun în acest context Biserică Penticostală mă refer la orice denominaţie religioasă care are parte, sau a avut, de botezul cu Duhul Sfânt cu semnul vorbirii în alte limbi.”

albfaragri.blogspot.ro/2015/04/hristos-inviat-dovada.html

Daca marca Bisericii Penticostale este „botezul cu Duhul Sfânt cu semnul vorbirii în alte limbi”, atunci s-ar putea să stea tare post la capitolul… VIAŢĂ CREŞTINĂ, care constă în cu totul alte… semne.

De ce s-o mai fi străduit Pavel să zică creștinilor „Cine fura să nu mai fure.”?

Şi ROADA Duhului în ce constă? Dragostea, bucuria, pacea, îndelunga răbdare, bunătatea, facerea de bine, credincioșia.

Din statutul penticostalilor români: „Noi credem că atât nașterea din nou cât și botezul cu Duhul Sfânt trebuie să fie urmate de rodul Duhului Sfânt.”

Aşadar, iată că nu e de ajuns un semn ca marcă spirituală, creştinii îl urmează pe Hristos (prin Duhul Sfînt) printr-un STIL de viață!

Acest STIL de viață este marca Bisericii Creștine, nu vreun botez…

ASTA e cea mai puternică dovadă a învierii Domnului Isus Hristos și a lucrării Duhului Sfînt – viața transformată a păcătoșilor care au devenit CREȘTINI, urmași ai lui Hristos.

Îndemnul Scripturii nu este: Uitaţi-vă la botezul cu Duhul Sfînt de care au avut parte mai marii voști.

Îndemnul Scripturii este: Uitați-vă la viața de credință a mai marilor voștri, la STILUL lor de viață, la felul cum și-au încheiat alergarea și viața de credință!

Fără credință e cu neputină să-i fim plăcuți lui Dumnezeu. Prin credință pricepem…

Prin credință pricepem că lucrurile care se văd au fost făcute din lucruri care NU se văd…

Prin credință pricepem că lucrurile care se văd sînt trecătoare, iar lucrurile care nu se văd sînt veșnice.

Orice semne trebuie să indice spre lucrurile care nu se văd, spre o realitate transcendentală, pe care ne-o imaginăm prin credință.

Mircea Levi Brădeanu amintește doar versetul 22 din 1 Corinteni 14.

Dar în același capitol dăm de alte chestiuni importante:

1. Cine prooroceste este mai mare decît cine vorbeşte în alte limbi.

De ce nu ar fi atunci proorocia SEMNUL Bisericii Penticostale?

2. Mă voi ruga cu duhul, dar mă voi ruga și cu mintea; voi cânta cu duhul, dar voi cânta și cu mintea.

Mircea Levi Brădeanu pare a fi unul din șirul lung de penticostali, regimente întregi, fără… MINTE!

În același capitol se face legătura între proorocie și învățătură.

Penticostalii, se vede de la distanță, au probleme cu… învățătura!

De aceea am mari îndoieli că ar putea exista la penticostali prooroci, în sensul BIBLIC, care să aibă de a face cu ÎNVĂȚĂTURA – Pavel zice: Aș dori ca toți să vorbiți în alte limbi, dar mai ales să prorociți.

Și: Fiindcă puteți să prorociți toți, dar unul după altul, pentru ca toți să capete învățătură și toți să fie îmbărbătați.

Postările (alb)negre ale acestui găgăuță care poluează spațiul public nu oferă nici învățătură, nici nu îmbărbătează.

În postarea în discuție nici nu apare cuvîntul creștin!

Mircea Levi Brădeanu e interesat de biserica PENTICOSTALĂ, nu de biserica CREȘTINĂ!

Am scăpat de o vreme de amețitul Cristian Ionescu, un impostor intelectual care habar nu avea să folosească termeni precum liberalism, dar dădea din gură ca un penticostalist sadea…

Am rămas cu alți guguștiuci care sînt purtați de tot felul de gînduri și fac în public tot felul de afirmații care intră la capitolul năzbîtii teologice, sau pur și simplu sînt TÎMPENII. O tolbă de tîmpenii!

Din pricina lui Mircea Levi Brădeanu i-am sancționat anul ăsta pe bloggerii-pastori penticostali. Iar din pricina altor nemernici, de sorginte baptistă, i-am sancionat pe bloggerii-pastori baptiști.

PENTRU CĂ nu au luat și nu iau atitudine în spațiul public față de tîmpenii, de năzbîțiile teologice, față de comportamentul bădăran al unor penticostali și baptiști în spațiul public.

N-am observat în statutul penticostalilor români să fie menționat faptul că vorbirea în limbi trebuie să fie și… tălmăcită. Nici că ea ar fi pentru necredincioși, iar proorocia pentru cedincioși!

Din cîte observ, teologia penticostală și practica penticostală a inversat lucrurile! Semnul vorbirii în limbi este urmărit, nu semnul TĂLMĂCIRII! S-a coborît Duhul Sfînt acolo unde este DOAR vorbire în limbi, nu și tălmăcire?

Dacă semnul vorbirii în limbi este de factură EXTERIOARĂ, pentru necredincioși, de ce bisericile penticostale practică INTERRIORIZAREA vorbirii în limbi?

Cristian Ionescu a evitat să ofere un exemplu public de vorbire în limbi, cînd i s-a cerut așa ceva!

În schimb, despre proorocie nu am văzut să se vorbească atît de des precum despre semnul vorbirii în limbi…

Proorocia este de factură INTERRIOARĂ și are de a face cu… ÎNVĂȚĂTURA!

Cu îmbărbătarea!

Devine din ce în ce mai clar de ce penticostalii sînt mai puțin… îmbărbătați!

În afară că țipă și vorbesbesc tare de la amvon, de parcă ar fi Biserica celor tari de ureche, că fac copii mulți și muncesc mult, aș vrea să știu și eu ce fel de bărbăție au penticostalii.

Cîntă și cu mintea? Ați văzut ce manele au?…

Se roagă și cu mintea? Ați auzit ce zic în timpul rugăciunilor?…

Cînd predică, predică din… Scriptură? SERIOS?…

Mircea Levi Brădeanu a făcut o gafă uriașă venind în public cu gura mare despre Biserica Penticostală (nici nu există așa ceva, cum nu există Biserica Baptistă, baptiștii nu recunosc grade ierarhice; există mișcarea penticostală și mișcarea baptistă) și cu semnul vorbirii în limbi.

Nici măcar penticostalii nu știu prea vine cum vine treaba asta, TEOLOGICĂ, cu botezul Duhului Sfînt și vorbirea în limbi, ce să fie în stare să vorbească despre ea în pulbic? Fără limba de lemn…

Nu doar că nu sînt în stare să tălmăcească, pentru necredincioşi, vorbirea în limbi, nu sînt în stare nici să articuleze, cu MINTEA, afirmații coerente despre lucrurile care NU se văd, nici măcar pentru credincioși. Să-i îmbărbăteze puțin!

Nu-i de mirare că atunci se cîntă atîta! Doară n-o să piardă mai mult de cîteva minute cu Scriptura, Cuvîntul viu și lucrător? Care te taie, nu te mîngîie…

Teologia terapeută cîștigă tot mai mult teren în bisericile penticostale…

Și nu numai…

Clasa de mijloc și-a făcut loc cu mașinile pînă la gardul bisericilor…

Cultura audio-vizuală a invadat penticostalismul, care a ajuns un uriaș magnetofon, în detrimentul unei Biblii de buzunar…

Videoclipurile muzicale sînt mult mai căutate decît predicile…

Pavilionul auditiv a ajuns principala cale de percepție a penticostaloizilor, nu creierul dintre cele două pavilioane…

Exaltarea sufletească – dar sufletul înseamnă doar sentimente, nu și INTELECT? Nu și VOINȚĂ? – ar trebui să însemne cu mult mai mult decît CE-MI PLACE.

Natura morală a sufletului uman are nevoie de CE TREBUIE să-mi placă. Standardele spirituale, etice, CUM sînt asimilate și integrate?

Echiparea sfinților în ce fel are loc?

Nu semnul vorbirii în limbi trebuie să fie în atenția penticostalilor (dar altceva au, ca să se definească confesional?), ci roada Duhului Sfînt.

Nu porumbelul, ci zborurile lui…

Deși din punct de vedere social-confesional, penticostalii au o dezvoltare fantastică în lume, la partea de în-doctrinare par a fi statici.

Mărturisirea de credință a penticostalilor români e cumplită, mai bine citești cartea de telefon. Sau Mersul trenurilor!

Am mai semnalat chestiunea confuză despre păcătosul care devine creștin penticostal.

În articolul 8c scrie: “Cei care sunt născuți din Dumnezeu nu păcătuiesc (1 Ioan 3:9; 5:18), iar ce ce păcătuiesc nu sunt născuți din nou (1 Ioan 3:6-10), după ce în 8b scrie: “Chiar când păcătuiește un credincios, el este îndemnat să se pocăiască de faptele săvârșite (Apocalipsa 2:5; Galateni 6:1)”.

Cum să iei în serios un astfel de documnet OFICIAL care nici măcar chestiunea, de bază, a păcatului nu o clarifică?

Mai păcătuiește sau nu mai păcătuiește penticostalul?

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile tale sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare /  Schimbă )

Fotografie Google

Comentezi folosind contul tău Google. Dezautentificare /  Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare /  Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare /  Schimbă )

Conectare la %s


<span>%d</span> blogeri au apreciat: