Harul viitor – John Piper, Editura Metanoia, Oradea, 2015, 505 p.
“Există părţi ale mântuirii noastre ce sunt condiţionate. Condiţia justificării este credinţa. “Pentru că noi credem că omul este socotit neprihănit prin credinţă. Fără faptele Legii” (Romani 3:28; 5:1; vezi și Galateni 2:16; 3:24). Condiția sfințirii este, de asemenea, credința. Condiția glorificării finale este perseverarea în aceeași credință și speranță. “[Dumnezeu] să vă facă să vă înfăţişaţi înaintea Lui sfinţi, fără prihană şi fără vină; negreşit, dacă rămâneţi şi mai departe întemeiaţi şi neclintiţi în credinţă, fără să vă abateţi de la nădejdea Evangheliei” (Coloseni 1:22-23).
Unele lucrări mărețe ale harului sunt necondiționate, iar altele sunt condiționate. Alegerea și nașterea din nou sunt necondiționate de vreo acțiune omenească. Justificarea sfințirea și glorificarea finală, cu toate acestea, sunt condiționate de credință. Totuși, ele reprezintă lucrarea marelui har. Dar Dumnezeu a aranjat ca acest har să fie un răspuns la credință, în timp ce harul alegerii și al nașterii din nou precedă și produce credința.” (p. 294-295)
30 iunie 2018 la 20:55
A republicat asta pe RoEvanghelica.