Zăpăciții Marinel Blaj și Rodica Boțan

Într-un comentariu, din 13 iulie 2015, pe blogul Rodicăi Boţan, Marinel Blaj afirmă că aş fi scris o scrisoare adresată comitetului bisericii din care face parte.

Nu este adevărat ce scrie Marinel Blaj, că aș fi adresat scrisoarea comitetului bisericii.

Iată cum începe scrisoarea mea:

Scrisoare deschisă către Biserica Baptistă Golgota din Arad

Domnilor, doamnelor,

Intenția mea a fost de a mă adresa conducerii Bisericii Baptiste Golgota din Arad, dar, cum am găsit în conducerea bisericii tocmai pe cel împotriva căruia depun plîngere, am fost nevoit să apelez la această formulă, pe care nu o agreez, dar care e necesară în anumite momente de cumpănă în istoria unor segmente social-confesionale.

Este vreo doamnă în comitetul bisericii Golgota din Arad?

Nu este singura dată cînd Marinel Blaj arată cît de zăpăcit / MINCINOS este.

Într-un articol din 22 iunie 2015, Marinel Blaj a scris:

„Îmi spunea cineva zilele trecute că o anumită persoană mă „ameninţa” pe blogul său (ah, de ce mi-o fi adus aminte de el?) că mă va pedepsi… pe viaţă, probabil prin ignorare. Am zis: Aleluia! (deşi nu-l cred, căci este o persoană cu… obsesii!). Bine ar fi să mă pedepsească cu aceeaşi ignorare şi toate „cârtiţele” care s-au strecurat printre comentatorii mei oneşti.”

Menţiunea se referă la Alin Cristea şi la sancţiunea pe viaţă pe care am aplicat-o bloggerilor evanghelici Marinel Blaj și Vindecătoru începînd din 6 iulie 2015.

Deși Marinel Blaj scrie „PROBABIL prin ignorare” (sublinierea mea), așadar nu are o informație clară despre modul / modurile în care se aplică sancțiunea, insistă asupra chestiunii afirmînd că nu-l crede pe Alin Cristea. Dar Alin Cristea nu a afirmat NIMIC în legătură cu modul / modurile în care va aplica sancțiunea.

Marinel Blaj nu prezintă CEEA ce Alin Cristea a zis, ci amintește ceea ce i-a spus… cineva.

Marinel Blaj nu prezintă CEEA ce Alin Cristea a afirmat, ci ceea ce PRESUPUNE el că ar putea însemna ceea ce i-a spus cineva despre ceea ce a scris Alin Cristea.

În mod cu totul similar, Rodica Boțan, în postarea din 15 iulie 2015, intitulată „SANCTIUNE PE… VIATA!!! (sper sa nu se… dezminteasca!!!)”, dă dovadă de aceeaşi zăpăceală, scriind:

„In speranta ca te vei tine de cuvint si ca sanctiunea ta pe viata se va dovedi in eliminarea totala si permanenta a blogului meu si a numelui meu din orice articol de pe blogul Romania Evanghelica, inchei raspunsul meu la liturghia ta.”

Eu nu am afirmat că sancţiunea pe viaţă „se va dovedi în eliminarea totală și permanentă a blogului”!…

Asta e în mintea zăpăcită a Rodicăi Boțan, la fel ca în mintea zăpăcită a lui Marinel Blaj.

Din nefericire, aceste două exemple nu sînt cazuri izolate, ci reprezintă un model de gîndire și comportament al unui segment semnificativ de evanghelici români pe care îi menționez de obicei prin sintagma pocăiți tîmpiți și aroganți.

Nu doar că gîndirea lor nu e limpede, iar comportamentul lor în spațiul public nu e guvernat de legi etice, dar astfel de minți zăpăcite și formule cu totul neglijente / MINCINOASE dau naștere la conflicte de cu totul altă natură decît polemicile autentice.

Noua postare a zăpăcitei Rodica Boțan îmi furnizează încă un exemplu de inconsecvență în formulările publice.

Iată ce mai scrie această femeie: „…stiu ca atunci cind am inceput sa scriu pe blog te-am intrebat ODATA ce sfaturi imi poti da pentru blog. Regret pina mor ca te-am intrebat, dar nu te cunosteam cine esti, stiam putin doar despre copilul “Paganini” asa cum te-am lasat in urma cind am plecat din Romania.” (sublinierea mea)

Acum 5 ani, am dezmințit afirmația Rodicăi Boțan că l-ar cunoaște pe Alin Cristea, de vreme ce era plecată din România de 30 de ani – „Il cunosc pe Alin Cristea. Bunicul lui a fost pastorul meu in Petrila 25 de ani. Sint prietena cu intreaga lui familie…”

Încă de atunci am tras nădejde că nu ÎNTREAGA familie Cristea e prietenă cu această MINCINOASĂ.

Ieri, în scrisoarea deschisă adresată doamnei Aurelia Cristea şi domnului Constantin Cristea, cei care ştiu să citească printre rînduri au putut desluşi reproşul meu pentru prietenia lor cu o MINCINOASĂ.

Spiritul ÎNTREGII familii Cristea, aşa cum am subliniat apăsat ieri, constă în primul rînd, în dedicarea faţă de adevăr.

Acum Rodica Boțan scrie că nu mă cunoştea cine sînt. :)

Faptul că îmi cunoaște întreaga familie nu înseamnă că mă cunoaște și pe mine (nu ne-am întîlnit în ultimii 35 de ani) și NICIDECUM că e prietenă cu ÎNTREAGA familie Cristea.

Acesta a fost unul dintre motivele PRINCIPALE pentru care m-am adresat doamnei Aurelia Cristea și domnului Constantin Cristea nu într-un mesaj privat, ci printr-o SCRISOARE DESCHISĂ – am observat în mai multe rînduri că unii se folosesc de această cunoștință cu familia Cristea pentru a face afirmații exagerate în spațiul public (cine știe cîte bîrfe mai duc în culise!).

Să mai dau încă un exemplu – mahalagioaica Mia (sora şoferului la Uniunea Baptistă în perioada ’80-’86), care pretindea că m-ar cunoaşte de vreo 30 de ani:

„Pe Alin Cristea il cunosc de vreo 30 de ani cel putin, am fost in casa parintilor lui tot la vremea aceea, iar acum sint pe alte meleaguri prietena cu neamurile lui. O respect pe mama lui care e aici aproape de mine si ma intreb cu cine seamana Alin, clar nu cu dinsa. Alin nu se lasa iubit decit in conditiile lui, ceea ce face imposibila orice apropiere sau dialog. Este badaran, mitocan si as putea continua on and on.”

Marius Cruceru, care avea motive să mă antipatizeze mai numeroase decît cele două mahalagioaice la un loc, a făcut o portretizare a lui Alin Cristea care o contrazice categoric pe cea produsă de Mia: „Alin are o inimă mare, dacă este nevoie să ajute, merge unde este nevoie… Are o sensibilitate deosebită pentru muzică şi vers… Este un tată bun… Alin poate fi un partener de discuție excelent. Are curiozități, întrebări și o neliniște a spiritului continuă, o sete de cunoaștere nestăvilită. Poate improviza pe moment în dialog, ceea ce ajută la dinamica discuției.”

Am dat dezminţire în 29 iulie 2011, comentînd pe larg și cu COMPETENȚĂ inepțiile mahalagioaicei Mia.

Și am tras nădejde că nici această mahalagioaică nu e acceptată de TOATE neamurile mele.

Bineînțeles că nu am avut nici o intenție și nu am nici o intenție să mă las iubit de mahalagioace MINCINOASE.

Dedicarea mea, cu prioritate, este adevărul, nu să fiu acceptat (cu iubire?) de personaje bizare care se laudă cu faptul că îmi cunosc rudele.

Postarea rămîne de referință și pentru următoarea formulă: Se pare că, în blogosfera evanghelică, doar Iosif Țon a fost subiectul mai multor postări decît Alin Cristea…

În mod similar, unii evanghelici români, din categoria pocăiți tîmpiți și aroganți, se folosesc de aparența unor relaționări cu pastori și lideri evanghelici pentru a da impresia că sînt prieteni cu anumite persoane publice, crezînd că astfel au un fel de platformă de pe care glasul lor va fi luat în seamă.

Ei bine, ultimii ani au arătat că cel puțin Alin Cristea nu este dispus să accepte astfel de platforme false, care implică dezinformări, MINCIUNI la adresa altora care au AUTENTICĂ platformă publică. Nu sînt de acord să diminuez în vreun fel distanța dintre excelență și mediocritate, dintre a face orice CA PENTRU DOMNUL și a face te miri ce ca pentru oameni, nu accept să spună oricine orice oricum oriunde – Să vorbească și nea Ion, că și el e om.

Există o confuzie CUMPLITĂ în mintea multor pocăiți (tîmpiți și aroganți) că în comunitatea creștină am fi toți egali. Nu este adevărat. DIMPOTRIVĂ! Sănătatea comunității creștine este dată tocmai de menținerea distincției între excelență și mediocritate.

Da, trebuie să-i iubim pe toți (e clar că nu îi iubim pe toți la fel, nu e posibil așa ceva!), dar nu trebuie să le acceptăm orice mofturi, bădărănii, dezinformări, MINCIUNI.

DIMPOTRIVĂ! O comunitate creștină sănătoasă aplică sancțiuni. În INTERIORUL comunității.

Din nefericire, s-a încetățenit obiceiul NECREȘTIN de a exclude din comunitate pe cei care, cică, tulbură biserica.

De fapt, este vorba de o obsesie a liderilor, dar și a enoriașilor, de a se feri de chestiuni care implică conflict.

Biblia indică faptul că așa ceva nu este posibil, deși este un DEZIDERAT creștin. Biblia indică faptul că viața religioasă este polemică în esența ei.

De asemenea, concepțiile creștine nu pot să nu provoace aversiune din partea LUMII, care nu trăiește după valori divine.

Faptul că cineva (Alin Cristea) aplică sancțiuni în blogosfera evanghelică indică faptul că bisericile pocăiților sînt superficiale în ceea ce privește această dimensiune IMPORTANTĂ a organismului eclesial – disciplina bisericească.

În mod NORMAL, cei precum Marinel Blaj, Vindecătoru, Mia, Rodica Boțan, Paul Dan, Nicolae Rădoi, Paul Morar, Levi Mircea Brădeanu, Luca Deneș, Cristian Ionescu, Petru Lascău, Marius Cruceru, Paul Negruț, Iosif Țon, Vladimir Pustan (și alții, lista e lungă) ar fi trebuit confruntați în INTERIORUL organismului eclesial.

Autoritatea finală este BISERICA, nu pastorul sau comitetul.

Pastorii și comitetul se schimbă, dar organismul eclesial, chiar dacă cunoaște schimbări de-a lungul anilor, rămîne acel centru de autoritate care poate lua decizii disciplinare. În vederea SĂNĂTĂȚII organismului eclesial.

Da, există și alte tipuri de autoritate, individuală, nu doar comunitară, și acestea se manifestă în diverse situații. Dar atunci cînd vorbim de disciplină bisericească, ar trebui ca BISERICA să fie cea care instituie modul de disciplină și cea care stabilește modul de încetare a disciplinei în cazuri specifice.

Există, de asemenea, instituții confesionale care se implică în chestiuni de disciplină confesională. În virtutea acestei responsabilități instituționale, Beniamin Lup a adresat o scrisoare Consiliului Uniunii Bisericilor Baptiste din România, în care îl acuza pe Marius Cruceru de denigrarea unor pastori baptiști cu nume sonore. Astfel, prima etapă de blogging a celui mai citit blogger evanghelic român a fost stopată în mai 2008. Din nefericire, Marius Cruceru şi-a reluat reflexul resentimentar în mai multe rînduri pe al doilea blog al său, campania de denigrare a lui Iosif Țon din 2010-2011 fiind cel mai grotesc exemplu de acest fel din istoria evanghelicilor români.

Nu doar pe unii ar trebui să îi mustrăm și să îi sancționăm, ci UNII PE ALȚII ar trebui să ne mustrăm, în diverse situații. Dar și conform autorității spirituale pe care o avem fiecare (și pe care nu o avem în fața TUTUROR).

Anul acesta i-am sancționat pe bloggerii pastori penticostali, pentru lipsa de reacție publică la MINCIUNILE lui Levi Mircea Brădeanu, și pe bloggerii pastori baptiști, pentru lipsa de reacție publică la MINCIUNILE lui Marinel Blaj.

Caricaturizarea sancțiunilor, de către Rodica Boțan, Marinel Blaj și alții, nu reprezintă o direcție sănătoasă de gîndire și comportament. (Desigur, e necesar ca UNEORI să luăm în derîndere autoritatea falsă, formulele sforăitoare, acțiunile penibile etc.)

În ceea ce mă privește, e clară preferința lui Alin Cristea pentru organismul eclesial și mai puțin pentru pastori sau comitete.

De asemenea, a fost clară, de-a lungul anilor, atît în bisericile în care am fost membru (Golgota Petroșani și Providența Oradea) că nu intenționez să fiu un „membru simplu”, care să înmulțească numărul celor care constituie mobilă umană, mai ales duminica.

Mi-am exprimat opiniile, uneori în condiții vitrege, cu seriozitate și consecvență, cu convingerea că pot contribui la sănătatea organismului eclesial.

De asemenea, de peste 12 ani acționez, cu tencitate și viziune, în spațiul public pe Internet. Obraznicele intervenții publice mediocre ale celor precum Marinel Blaj și Rodica Boțan nu constituie pericole semnificative nici pentru imaginea mea publică, nici pentru proiectele aflate în derulare.

Dar cei doi sînt exponenți ai unui segment social-confesional în cadrul căruia am depistat în numeroase rînduri astfel de mentalitate mediocră și arogantă.

Știind aceste lucruri, avînd experianță ENORMĂ cu pocăiții atît în spațiul real cît și în viața de zi cu zi, nu am nici cea mai mică intenție să fiu mai iubibil, dimpotrivă, încerc să fiu mai sever cu astfel de fenomene din spațiul confesional evanghelic.

flemi

Lasă un răspuns

