Încă un „editorial” impotent al voivodului baptist de Banat

Deși articolul lui Samy Tuțac este oarecum mai echilibrat decît altele, centrat în jurul ideii că victimele incendiului Colectiv „erau oameni”, „creați după chipul și asemănarea lui Dumnezeu”, „oameni care aveau nevoie să audă Evanghelia harului lui Cristos”, celelalte elemente AGRESIVE ale retoricii de acum binecunoscute sînt prezente și trebuie devoalate.

1.

Samy Tuțac: „…eu nu le-am vorbit despre dragostea lui Dumnezu… și nici tu…”

Dar nici nu putem exclude varianta ca cineva să le fi vorbit cîndva… Poate au auzit ceva la Radio Vocea Evangheliei. Poate au citit un articol despre creștinii (evanghelici) care afirmă că singurul mod de a ajunge în Împărăția Cerurilor e prin credința în Isus Hristos.

Poate au avut un prieten creștin, poate niște vecini pocăiți care erau vizibil ALTFEL.

Eu am învățat să cînt la chitară pe casa scării, la etajul 4, unde cîntam cu un prieten, cu chitarele, prieten care nu avea ceea ce aveam eu: o familie creștină PRACTICANTĂ și o biserică unde eram implicat, la orchestră, cu vioara, la acompaniat biserica la orgă, în grupul de tineri etc.

Era cunoscut ca un student bun și ca un chitarist bun.

Prietenul meu s-a spînzurat.

Impresia pe care o dă articolul voivodului baptist de Banat e că folosește o tragedie pentru a a fi agresiv în imputarea unor vinovăţii generale, reflex dobîndit probabil în ghetourile confesionale ale pocăiţilor, dar poate şi din schemele sudiştilor americani, proveniţi dintr-o istorie baptistă destul de ciudată.

Sclavii pe care îi biciuiau albii care duminica cîntau „Amazing Grace” nu erau… oameni?

Dacă privim cum se pierd 40 de ani, din perspectiva noastră, cînd Moise și evreii ar fi putut să facă atîtea lucruri bune în acești ani. Să spună altor popoare că… Dumnezeu îi iubește.

Sună cam fals…

Căci au urmat războaie de nimicire a lor…

Pe de altă partă, a fost nevoie doar de o minciună pentru ca Anania și Safira să cadă morți.

Oamenii numără (timpul), Dumnezeu cîntărește.

Kairosul e mult mai important pentru Dumnezeu decît cronosul

Practica generalizată a pocăiților de a înregimenta și uniformiza arată o înțelegere greșită a modului în care lucrează Dumnezeu.

Samy Tuțac are nevoie, pentru mesajul generalist, de vinovăţii universale…

Pentru contracararea unor astfel de agresiuni psiho-ideologice, iată niște sfaturi utile care să ne ajute să ieșim de sub teroarea obligației absolute, din cartea „Extrem de ocupat”:

“Iată câteva gânduri care m-au ajutat să ies de sub teroarea obligației absolute.

Eu nu sunt Cristosul. […]

Există o veste bună. […]

A-ți păsa nu este același lucru cu a face. La adunarea misiunilor din Laussane din 2010, John Piper a făcut afirmația că “nouă ar trebui să ne pese de toată suferinţa, şi mai ales de suferinţa eternă”. El a ales cu multă grijă expresia “a-ți păsa”. A avut grijă să nu spună că noi ar trebui să facem ceva cu privire la tot. Dar poate să ne pese. Asta înseamnă că dacă auzim despre sărăcie extremă sau despre avortul legal sau despre analfabetism biblic, să nu rămânem indiferenţi. Ne gândim şi simţim că aceste lucruri nu ar trebui să fie aşa. Nu ne va putea păsa tuturor de toate lucrurile în egală măsură, dar există anumite probleme de care ar trebui să ne pese tuturor, unele lucruri care cel puţin ar trebui să ne mişte inima şi să ne determine să ne rugăm. Să nu ne pese deloc de femeile înrobite sexual nu este o opţiune pentru un creştin. Să nu faci ceva în mod direct pentru a combate acest rău în particular este o opţiune.

Avem daruri diferite și chemări diferite. […]

Adu-ți aminte de biserică. […]

Pot să mă rog necontenit. […]

Isus nu a făcut totul. Mântuitorul Însuşi nu a împlinit toate nevoile. El i-a lăsat pe oameni să aștepte la rând pentru a fi vindecați. S-a dus dintr-o cetate în alta pentru a predica. Pentru a Se ruga, S-a retras singur într-un loc anume. A fost obosit. Nu a interacționat cu o majoritate largă de oameni de pe planetă. Și-a petrecut treizeci de ani pregătindu-Se, și doar trei ani în lucrare. Nu a încercat să facă totul. Și cu totul acestea, El a făcut tot ce I-a cerut Dumnezeu să facă.” (p. 50-53)

2.

De ce să le vorbim oamenilor despre DRAGOSTEA lui Dumnezeu și nu despre ADEVĂRUL lui Dumnezeu?

Isus a spus: Eu sînt Calea, Adevărul și Viața.

Sau: Veți cunoaște adevărul, și adevărul vă va face slobozi.

DE CE, la Biserica Emanuel din Oradea scrie MARE de tot: Dumnezeu este dragoste, și mic, pe amvon: Cuvîntul Tău este adevărul?

De reținut ce spune John MacArthur:

„Scriptura nu-i îndeamnă niciodată pe păcătoși să-L „accepte pe Cristos”. Acest apel de evanghelizare devenit atît de familiar în secolul XX, cu toate variantele lui („ia o hotărîre pentru Cristos”; „cheamă-L pe Cristos în inima ta”; „încearcă-L pe Isus”; „acceptă-L pe Isus ca Mîntuitor personal”) intră în contradicție atît cu spiritul cît și cu terminologia îndemnurilor Bibliei adresate celor necredincioși.

Chemarea Evangheliei nu este o rugăminte stăruitoare prin care li se cere păcătoșilor să-L primească pe Mîntuitorul în inimile lor. Este atît un apel cît și o poruncă pentru ca ei să se pocăiască și să-L urmeze. Ea cere nu numai o acceptare pasivă a lui Cristos ci și o supunere activă înaintea Lui.” (Evanghelia după Isus, p. 34)

3.

Textul cu turnul Siloamului a fost folosit din plin zilele acestea.

Nu și cel cu „foc din cer” din Luca 9.

Pe de altă parte, nu putem face abstracție de textele care conțin episoade cu violență extremă, precum cel cu Fineas, care îi omoară pe doi… iubăreți.

Dumnezeu face un legămînt de PACE cu Fineas.

Păi intenția contează!

Nu din cuvintele noastre vom fi scoși vinovați sau nevinovați, ci din faptele și mai ales INTENȚIILE noastre.

4.

Vasile Taloș e unul din liderii mișcării baptiste?

Nu mă gîndeam la Vasile Taloș în astfel de termeni…

Dar astfel de detalii sînt mult mai puțin importante pentru a fi dezbătute, în fața tragediei care a îndoliat națiunea noastră și în fața tragismului unei gîndirii mediocre de care dă dovadă voivodul baptist de Banat.

Reclame

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile tale sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare /  Schimbă )

Fotografie Google

Comentezi folosind contul tău Google. Dezautentificare /  Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare /  Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare /  Schimbă )

Conectare la %s


%d blogeri au apreciat asta: