Cazul familiei Bodnariu – Observații și comentarii (1)

1. Cazul familiei Bodnariu devine un moment important în istoria evanghelicilor români, fiind prima manifestare publică de anvergură PRIN PROTESTE din mediul confesional evanghelic românesc.

Punctul de maximă intensitate a fost atins în zilele de 8 și 9 ianuarie 2016, cînd au fost proteste în 4 orașe din România (București, Constanța, Cluj, Timișoara) și în 11 orașe din lume (Washington, Londra, Dublin, Barcelona, Copenhaga, Frankfurt, Bruxelles, Roma, Torino, Haga, Ottawa).

Amploarea fenomenului a fost redată pe posturi TV (TVR, PRO TV, Antena 3) și în ziare (Evenimentul zilei, România liberă, Adevărul, Cotidianul, Gândul, Jurnalul Național).

Subiectul şi/sau chestiuni conexe au fost abordate pe internet, dar și în publicații precum Dilema veche, 22, Vice.

Petiția pentru reunificarea familiei Bodnariu din Norvegia a depășit 50.000 de semnături.

Vezi:

Cazul familiei Bodnariu – Cronologie și LINKURI

2. Unul dintre cele mai importante chestiuni pentru mediul confesional evanghelic românesc este distincția dintre CAZUL familiei Bodnariu și ISTERIA care însoțește cazul familiei Bodnariu.

Astfel, una este să ne exprimăm simpatia / solidaritatea pentru Cazul familiei Bodnariu și alta e să contestăm isteria care se manifestă de săptămîni bune în spațiul public pe Internet.

Cel puțin 3 figuri publice și-au exprimat public simpatia / solidaritatea cu Cazul familiei Bodnariu, dar au contestat (vehement) ISTERIA din aceste săptămîni: Alin Cristea, Teofil Stanciu, Dănuţ Mănăstireanu.

Isteria s-a manifestat şi în alte cazuri (Iosif Ţon, Vladimir Pustan, Titel Maghiar) și nu există semne că va înceta cînd o să apară alte cazuri.

3. În mediul confesional evanghelic românesc, figura centrală a Cazului familiei Bodnariu nu este familia Bodnariu, ci Cristian Ionescu, pastor penticostal al Bisericii Elim din Chicago.

Nu îi contest rolul pe care l-a avut şi îl are în Cazul familiei Bodnariu. Dar pun în discuție rolul pe care l-a avut în inițierea și menținerea ISTERIEI, formulele neinspirate folosite, deturnarea focalizării pe CAZ spre chestiuni conexe.

România a avut în Băsescu un președinte-jucător, penticostalii români au în Ionescu un militant-comentator.

Bine ar fi ca Ionescu să fie mai puțin militant pe blog și să se concentreze pe rolul său de stindard al Cazului familiei Bodnariu, și să ne lase pe noi, cei care avem treaba asta, de a comenta, și avem EXPERIENȚĂ în eseistică (de mici sau mari proporții).

Ionescu nu este formator de opinie, Ionescu este un focar de ISTERIE.

Ionescu este exponentul „ioneștilor”, care se caracterizează prin recursul la retorică în detrimentul argumentelor logice și teologice, prin lipsa culturii dialogului și prin agresivitate.

4. Dacă sîntem atenți, putem identifica și alte figuri publice care și-au adus contribuția la Cazul familiei Bodnariu.

Unul dintre aceștia este Florin Ianovici.

Aceasta s-a remarcat însă printr-o declarație din 7 decembrie 2015: „Eu nu am primit mandat să pichetez ambasade sau să ies în stradă pentru a protesta.”

Pînă azi am trăit cu impresia că aceasta este poziția sa față de protestele de solidaritate cu familia Bodnariu. Azi însă l-am văzut într-una din pozele de la protestul din București, tocmai cînd mă pregăteam să postez cîteva întrebări publice pentru Florin Ianovici.

L-am sunat să-l întreb dacă și-a schimbat poziția în ceea ce privește prezența pastorilor la proteste publice și bine am făcut. Mi-a spus că încă din decembrie și-a nuanțat poziția, e vorba de mesajul său de pe Facebook din 20 decembrie, intitulat „E frumos când se vede cerul”, din care Florin Ianovici se așteaptă ca noi să înțelegem că e de acord cu atmosfera care a fost la protestul din 19 decembrie, iar prezența lui la protestul din 9 ianuarie confirmă poziția sa post-19 decembrie.

5. Cazul familiei Bodnariu este însoțit, isteric, de piste false de discuție. Una dintre acestea ar fi în legătură cu relația dintre penticostali și baptiști.

Iată un comentariu idiot din 8 ianuarie 2016: „…cît de laşi pot fi baptişti atunci cînd e fe apărat o cauză împreună cu penticostali.”

Situația de la protestele din 9 ianuarie din România contrazice categoric o astfel de afirmație.

La București a luat cuvîntul Cornel Boingeanu, pastor baptist. A filmat Prodocens Media, condusă de baptistul Cătălin Vasile. Baptistul Marius Silveșan a pus poze pe blogul său Istorie Evanghelică. În poze apare Daniel Mariș, alt pastor baptist.

Senatorul Ben-Oni Ardelean, care susține cauza familiei Bodnariu, este BAPTIST!

La Constanța, lîngă pastori penticostali l-am remarcat pe Sergiu Brădean, pastor al Bisericii Baptiste Golgota.

La Timișoara, protestul a fost organizat de Alianța Familiilor din România și de… Comunitatea Bisericilor Creștine BAPTISTE Timișoara. Au participat președintele Comunității și președintele Cultului BAPTIST!

Un răspuns to “Cazul familiei Bodnariu – Observații și comentarii (1)”

  1. Alin Cristea Says:

    A republicat asta pe RoEvanghelica.

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile tale sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare /  Schimbă )

Fotografie Google

Comentezi folosind contul tău Google. Dezautentificare /  Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare /  Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare /  Schimbă )

Conectare la %s


%d blogeri au apreciat: