Cazul familiei Bodnariu – Observații și comentarii (2)

6. La prima vedere, Comunicatul Cultului Penticostal prin care reacționează la paragraful final al articolului Povestea celor 5 frățiori din Norvegia care au fost smulși cu forța de lângă părinții lor, din Evenimentul zilei din 7 ianuarie 2016, pare a fi din seria comunicatelor tîmpițele pe care le dau conducerile cultelor neoprotestante din România.

Am atras atenția în repetate rînduri asupra mediocrității actului de comunicare în ceea ce privește cultele evanghelice din România, care nu par interesate să comunice cu societatea românească. Sau, dacă sînt interesate, au metode penibile de acțiune în acest sens și ratează, an de an, o relaționare cît de cît normală cu societatea românescă. Sindromul minoritarului religios nu e suficient pentru a explica acest fenomen impotent din mediul confesional evanghelic românesc.

Cu o zi înaintea comunicatului am avertizat: Conducerea Cultului Penticostal ar trebui să reacționeze față de comentariile pe care le afișează publicația Evenimentul zilei, fiind vorba de comentarii cu totul scabroase, de genul „Penticostalii sunt nu numai excroci, dar si criminali!”.

Conducerea Cultului Penticostal a avut o altă direcţie de atac, la adresa autorului unui articol care susţinea evident cauza familiei Bodnariu, însă păcătuia printr-un paragraf final în care prezenta deformat cine sînt penticostalii.

Liderii penticostalii acuză „o gravă şi nescuzabilă lipsă de informare obiectivă” şi pretind scuze în scris din partea autorului.

Dacă e să fiu în ton cu „standardele” liderilor penticostali, eu cred că EI ar trebui să-și ceară scuze publice după fiecare astfel de comunicat tîmpițel și să pună mîna să învețe cum se întocmește un comunicat, dar mai ales să-și rezivuiască strategia de comunicare cu societatea românească.

7. Petru Lascău, pe blogul său, în 8 ianuarie 2016, apreciază Comunicatul Cultului Penticostal și dezvoltă linia agresivă la adresa jurnaliștilor: „Probabil că domnii ziariști care nu se documentează, ne-ar putea cunoaște mai bine după numărul protestatarilor din piețele orașelor din România” (bine ar face Petru Lascău să învețe că NU SE PUNE VIRGULĂ ÎNTRE SUBIECT ȘI PREDICAT).

Chestiunea apare într-o postare intitulată: Mulțumim, frați români din America!

Petru Lascău mai scrie: „Mulțumiri pastorilor din cele 19 orașe americane și canadiene care au participat împreuncă cu membri din bisericile lor la această manifestație.” (bine ar face Petru Lascău să fie mai atent ca să nu mai facă atîtea greșeli de scriere)

Accentul lui Petru Lascău este pe protestul din Washington și pe pastori. Postarea sa nu conține nici o poză și nici un link. (Din nou, astfel de chestiuni ELEMENTARE lipsesc uneori din arsenalul de comunicare al liderilor penticostali.)

Proteste au avut loc în 8 şi 9 ianuarie 2016 în 4 oraşe din România şi în 9 oraşe din alte ţări din Europa. Din 8 ianuarie, Petru Lascău nu a mai postat, nu a adresat mulţumiri ŞI fraţilor români din România şi din Europa.

8. Oradea este cel mai important centru evanghelic românesc din ţară şi din diaspora. Şi este cel mai important centru penticostal românesc din lumea asta.

Oradea a lipsit din lista oraşelor din România unde au avut loc proteste de solidaritate cu familia Bodnariu.

Din cîte am aflat azi, s-ar putea ca în 16 ianuarie Oradea să se alăture Sucevei și să existe și în urbea bihoreană un protest de solidaritate cu familia Bodnariu.

Fie în 16 ianuarie, fie la o altă dată ulterioară, organizarea unui astfel de protest în Oradea reprezintă o prioritate pentru penticostalii români, cărora s-ar putea să li se alăture și alții.

9. Dintre cei care au luat cuvîntul la proteste, o bună parte au vorbit liber. Aspectul acesta nu este neapărat unul pozitiv, după cum nu este neapărat unul negativ.

Ar trebui însă ca pastorii penticostali și baptiști să fie conștienți de limitările lor stilistice și să-și pregătească mai bine discursurile publice.

10. Dintre numeroasele postări din blogosfera evanghelică, consider a fi cele mai consistente și folositoare următoarele:

Teofil Stanciu: Cazul familiei Bodnariu – perspectiva unui sceptic

Alin Cristea: Cazul familiei Bodnariu a spurcat Sărbătoarea Nașterii Domnului. Noua ideologie a solidarității propovăduită de Luptătorul Luminii

Un răspuns to “Cazul familiei Bodnariu – Observații și comentarii (2)”

  1. Alin Cristea Says:

    A republicat asta pe RoEvanghelica.

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile tale sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare /  Schimbă )

Fotografie Google

Comentezi folosind contul tău Google. Dezautentificare /  Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare /  Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare /  Schimbă )

Conectare la %s


%d blogeri au apreciat: