Harul (7)

harul-180

Harul: mai mult decât merităm, mai măreț decât ni l-am putea imagina – Max Lucado, Editura Scriptum, Oradea, 2015, 201 p.

“Mărturisirea nu înseamnă a-I spune lui Dumnezeu ceva ce El nu știe. Acest lucru este imposibil.

Mărturisirea nu înseamnă a te plânge. Dacă mă limitez să îmi expun problemele și să-mi repet mereu nemulțumirile, aceasta înseamnă că mă lamentez.

Mărturisirea nu înseamnă a blama. Când arăt cu degetul spre alții fără să găsesc nicio vină în mine, mă simt bine, dar acest lucru nu promovează vindecarea.

Mărturisirea este mult mai mult de atât. Mărturisirea înseamnă a te baza în mod radical pe har. Înseamnă a proclama că ne încredem în bunătatea lui Dumnezeu: “Ceea ce am făcut este rău, recunoaștem noi, dar harul Tău este mai mult decât păcatul meu, așa că Ți-l mărturisesc Ție.” Dacă înțelegerea noastră asupra harului este săracă, și mărturisirea noastră va fi săracă: șovăitoare, ezitantă, încărcată de scuze și condiții, plină de teama pedepsei. Dar harul măreț duce la o mărturisire sinceră.” (p. 73-74)

Lasă un răspuns

