Oare va regăsi Samy Tuțac semnificația nonliturgică a Paștelui și semnificația nonliturgică a Învierii?

http://www.baptist-tm.ro/meditatia-saptamanii-oare-va-regasi-biserica-semnificatia-saptamanii-luminate

Voivodul baptist de Banat a afișat postarea: Oare va regăsi Biserica semnificația Săptămânii Luminate?

În articol citim: „Catehumenii (cei care se pregăteau să primească Botezul) care erau botezaţi în noaptea de Paşti erau numiți “luminați” și purtau haine albe, simbol al bucuriei Învierii, în toată săptămâna de după Paști.”

E vorba de noaptea de Paşte sau de noaptea de Înviere?

Că Paștele are de a face cu JERTFA și este VINEREA, iar Învierea este DUMINICA.

Săptămîna Luminată începe cu DUMINICA.

Săptămîna Luminată este „începutul unei perioade de sărbătoare care se termină după cincizeci de zile de la Paşte, la Pogorârea Sfântului Duh (Rusaliile)”.

http://www.libertatea.ro/stiri/stiri-interne/saptamana-luminata-ce-nu-ai-voie-sa-faci-aceste-zile-2-1469348

Deşi toată lumea ştie că DUMINICA este Sărbătoarea Învierii şi salută cu „Hristos a înviat!”, ACEA duminică este numită Paşte / Paști, în mod cu totul incorect.

La evrei, Paștele era prima zi a Praznicului Azimilor.

La creștini, Paștele este integrat în Săptămîna Mare, JERTFA avînd loc VINEREA.

ÎNVIEREA e reperul suprem al credinței creștine, nu JERTFA.

„Dacă n-a înviat Hristos, credința voastră este zadarnică, voi sînteţi încă în păcatele voastre.”, scrie Pavel în 1 Corinteni 15:17.

Aşadar, la prima vedere, credinţa într-un Hristos răstignit nu mîntuiește.

Credința într-un Hristos mort și ÎNVIAT (și apoi înălțat) mîntuiește.

Comoditatea liderilor creștini (de tot soiul) de a nu face astfel de distincții duce tocmai la cultură teologică superficială, care are nevoie de tot felul de săptămîni și sărbători (și luni noi și praznice, cum ar zice Isaia) care definesc un calendar liturgic, nu o practică cotidiană a credinței creștine, care presupune REGULILE adevăratului post (Isaia 58) și accentul pe caracterul nonliturgic al credinciosului LUMINAT, care dezleagă lanțurile răutății, deznoadă legăturile robiei, dă drumul celor asupriți etc.

Căci Împărăția lui Dumnezeu nu este mîncare și băutură, ci neprihănire, pace și bucurie în Duhul Sfînt (Rom.14:17).

Ca mulți lideri religioși, voivodul baptist de Banat mizează PREA MULT pe calendarul liturgic și nu pe caracterul nonliturgic al credinciosului LUMINAT.

Paștele și Învierea sînt sărbători zilnice, nonliturgice. Dacă în vreo zi nu le purtăm cu noi, acea zi nu este liberă.

Adevărul ne face liberi… și responsabili.

Încă o dată demasc iresponsabilitatea lui Samy Tuțac, despre care nu știu că a dezlegat lanțurile răutății. Dimpotrivă!

Un răspuns to “Oare va regăsi Samy Tuțac semnificația nonliturgică a Paștelui și semnificația nonliturgică a Învierii?”

  1. Alin Cristea Says:

    A republicat asta pe RoEvanghelica.

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile tale sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare /  Schimbă )

Fotografie Google

Comentezi folosind contul tău Google. Dezautentificare /  Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare /  Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare /  Schimbă )

Conectare la %s


%d blogeri au apreciat: