Din istoria blogosferei evanghelice – 2 iunie

2008 – Rezoluția de la Arad

2010 – Lansarea revistei Corabia Copiilor

2011 – Alin Cristea: Care este unitatea de lucru pe un blog – articolul sau postarea?

O postare poate fi un link, o poză, un “zîmbet de blogger”, o ocheadă aruncată în blogosfera evanghelică, un anunț, un afiș / banner, o replică / rugăciune a copilului în familie etc.

Pătrățosu / Marius Cruceru ține atît la ideea articolului ca unitate de lucru pe blog (ceea ce implică un nivel ridicat de creativitate, tușă ludică / ironică, “indisciplină” locvacee), cît și la un ritm zilnic (cumplit) de publicare pe blog. Ca să nu mai vorbim de numărul uriaș de comentarii…

Rotundu / Alin Cristea a dezvoltat un alt stil de blogging, distanțat de funcția inițială de jurnal pe care a avut-o la începuturi blogul, dar apropiat de funcția actuală de conectivitate (mai ales cu alte bloguri, dar și cu Messenger, Facebook, Twitter etc.).

Spațiul public este cu mult mai “nedomesticit” decît audiența eclesială de duminica cu care este obișnuit. Așadar, un pastor-blogger va trebui să-și adapteze stilul, ofensiv și defensiv, la acest no man’s land care este Internetul.

În concluzie, postările unui pastor-blogger ar trebui să consume doar 10-20 % din energia alocată bloggingului. Cea mai mare parte a resurselor, 80-90%, se consumă cu activități de blogging care NU implică publicarea postărilor, ci activități conexe, IMPORTANTE, chiar dacă nu așa vizibile precum articolele în sine.

2012 – Teofil Stanciu: Poliția de moravuri creștine nu are o secție financiară

„Se vorbește foarte mult în spațiul evanghelic (românesc) despre „datorie”, despre „veghere asupra altora”, despre „confruntarea celui care păcătuiește”, despre dreptate, despre sfințenie (înțeleasă mai degrabă, în practică, sub aspect moral) etc. Adică e la mare trecere varianta mai „militaristă” a creștinismului. Desigur că lucrurile astea mai pregnant se văd doar când scapă de sub control și devin forțe de constrângere a individului, când degenerează și schimonosesc comunități.”

2013 – Cine sunt creștinii după Evanghelie? (2)

„Creștinii după Evanghelie din România au preluat de la Metodiști, prin Mișcarea Fraților, seriozitatea, dar nu și sectarismul, ei fiind foarte deschiși să colaboreze cu alți creștini, mai ales în perioada interbelică.”

2014 – Emanuel Conțac: Paul Dan în sine e o nulitate…

2015 – Constantin Adorian (1)

Constantin Adorian

Pastorul fondator al primei biserici baptiste române din București, Biserica Baptistă “Golgota” (1912-1954)

Primul președinte al Uniunii Baptiste (1920-1925)

Primul director al Seminarului mutat la București (1921-1925)

Vicepreședintele Uniunii (1925-1927)

Președintele Cercului Baptist România Veche (1928-1931)

Președintele Uniunii Noi (1932-1933)

Vicepreședintele Uniunii (1937-1945, 1948-1954)

Directorul Seminarului (1940-1942)

Delegatul Bisericii Baptiste Germane din București la Congresul Baptist European (Berlin, 1908)

Delegatul Uniunii la congresele Alianței Mondiale Baptiste (Londra, 1920; Stockholm, 1923; Berlin, 1934)

Reprezentantul Uniunii la funeraliile Reginei Maria (1938)

Anunțuri

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile tale sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s


%d blogeri au apreciat asta: