Din istoria blogosferei evanghelice – 19 iunie

2009 – Marius Cruceru: Un blog nu este loc de spovedanii anonime şi nici găleată de vomitat frustrări

2012 – Turneul corului „Laudă Mielului” în Romania, ediția a 4-a

2014 – Miroslav Volf: Excludere și îmbrățișare (4)

excludere-si-imbratisare

În mod ciudat, dezastrul provocat de indiferență ar putea fi chiar “mai mare decât cel produs de ura simţită, trăită, practicată” (252). În Modernity and the Holocaust [Modernitatea şi holocaustul], Zygmunt Bauman notează faptul că distrugerea în masă a evreilor “a fost însoțită nu de un șuvoi de emoții, ci de o liniște mormântală a indiferenței” (Bauman 1989, 74). În mod special într-un cadru de proporții mari, în care celălalt trăiește la distanță, indiferența poate fi mai periculoasă decât ura. În timp ce focul urii se aprinde la apropierea de celălalt și apoi se stinge, indiferența rece poate fi perpetuată în timp, mai ales în societățile contemporane. Un “sistem” – un sistem politic, economic sau cultural – se insinuează între mine și celălalt. Dacă celălalt este exclus, sistemul este cel care exclude, un sistem la care particip pentru că trebuie să supraviețuiesc și împotriva căruia nu mă răzvrătesc pentru că nu poate fi schimbat. Îmi întorc privirea în altă parte (sau îmi centrez atenția asupra vreunui exemplu exotic de suferință, pentru care e suficient să întorc privirea în altă parte pentru că îmi satisface dorința perversă de a vedea suferința, dar îmi și liniștește conștiința pentru că mi-am închis inima în fața celui în suferință). Îmi văd de treaba mea. Amorţit de inevitabilitatea aparentă a excluderii care are loc în afara voii mele, deşi cu concursul participării mele, încep să văd oroarea aferentă ei ca pe ceva normal. Gândesc: drumul de la Ierusalim la Ierihon va fi întotdeauna presărat de oameni bătuţi şi lăsaţi pe jumătate morţi; pot să trec mai departe – trebuie să trec mai departe – pe lângă fiecare dintre ei fără să mă preocup prea mult. Indiferența care a generat profeția se ocupă și de împlinirea ei.” (p. 105-106)

2014 – Alin Cristea: Impostorul Vindecătoru (2)

„Spre deosebire de Vindecătoru, corigent la materia Evanghelici Români, dar și la „limba străină” Evanghelici Străini, Teofil Stanciu scrie cu responsabilitate, îşi face mai întîi temele şi, să fie oare o surpriză?, dialoghează cu comentatorii săi.

Încercați un dialog cu Vindecătoru. N-o să meargă, căci corigentul nu are notă de trecere nici la cultura dialogului. În schimb e vedetă mare la glumițe. Coringetul liceului care face mișto de orice și de oricine. Şi-a descoperit inteligența. Nu și responsabilitatea pentru ea.”

2014 – Nicolae Geantă: Blogăritul a lărgit posibilitatea socializării creștine, dar a produs și mulți mercenari

2014 – Bursa zilei (19.06.2014) – Laurenţiu Balcan: Ştiinţa aberatiologiei tinde să se desăvârşească sub bagheta magică a domnului Paul Dan

2015 – Dionis Bodiu: Bloggingul este un fel de copilărie și târzie, și tristă, a unor maturizați înainte de vreme

Lasă un răspuns

