Din istoria blogosferei evanghelice – 30 iunie

2008 – Alin Cristea: Turul blogurilor (iunie 2008) – Exagerări sterile, femei cu gura slobodă, alergători de cursă scurtă

„Dacă se scriu nu puţine prostii pe blogurile evanghelice, aceasta se datorează şi faptului că cei care ar putea să menţină echilibrul prin postări interesante – inteligente, eficiente – aleargă curse scurte. Pînă şi cursa Pătrăţosului, în cele din urmă, e una scurtă. Sau cu consecinţele uneia scurte, la sfîrşitul căreia apare depresia postjuisare a chibiţilor.

Din păcate, evanghelicii încă nu şi-au pus serios problema prezenţei în spaţiul virtual. Încă nu au înţeles rostul spaţiului deschis în care există posibilităţi ample de propagare a tradiţiei creştine şi de provocare a oamenilor să-şi evalueze sistemul de valori după care îşi trăiesc viaţa (şi eternitatea).”

2010 – Dionis Bodiu: Credinţa adevărată 7

„Care este Credinţa Adevărată?

Întrebarea ridicată de Iosif Ţon este fără îndoială una de maximă importanţă. În lumea pluralistă de astăzi devine tot mai dificil de adresat un răspuns, cu atât mai mult cu cât nivelul de adresare poate fi şi el diferit. Este una să întrebi care dintre religiile lumii este cea adevărată, discutând creştinismul faţă în faţă cu islamul, hinduismul, budismul şi alte influente credinţe. Cu totul altfel stau lucrurile când vorbim de “credinţa adevărată” în interiorul creştinismului; aici discutăm de cele trei mari ramuri, ortodoxie, catolicism şi protestantism, cel din urmă la rândul său fragmentat în mai multe direcţii, mai mult sau mai puţin exclusiviste. Întrebarea lui Iosif Ţon adresează acest nivel. El nu şi-a propus să ne ofere credinţă creştină sintetizată în esenţialul ei, precum au făcut-o C.S. Lewis sau John Stott în cărţi de-ale lor care ne sunt binecunoscute, ci procedează polemic, propunându-ne o credinţă sintetizată şi ea pe filonul istorico-dogmatic anabaptist, reflectată în linii mari în crezul baptiştilor români de astăzi (deşi nici chiar acesta nu este monolitic, de ex. Marius Cruceru sugera de pildă o percepţie de abordare pro-arminiană a Bucureştiului faţă de una mai reformată, uneori chiar înspre calvinism extrem, a baptiştilor orădeni).”

2013 – Teofil Stanciu: C.S. Lewis în limba română

2015 – Marius Cruceru: Cred că fiecare pastor ar trebui să treacă din cînd în cînd în bancă, măcar pentru cîteva săptămîni

Anunțuri

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile tale sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s


%d blogeri au apreciat asta: