War Room

Va recomand un film, dar nu ca realizare artistica, ci pentru IDEEA pe care o transmite.

L-am vazut intimplator azi, cind m-am simtit slabit (nu am baut Cola si ieri am postat 50 de postari pe blogul Romania Evanghelica, plus activitate pe Facebook, pe cont, pagina si grupuri), asa ca m-am pus putin in pat.

Tocmai incepea pe HBO 2 filmul War Room, titlul in romaneste fiind: Razboi in cuplu. Desi contine ideea de razboi in cuplu, titlul original se refera la o IDEE mult mai puternica.

Nu e interesant ca film artistic, cum se intimpla cu multe filme teziste, dar IDEEA e extrem de importanta, mai ales in vremurile noastre.

Nu sint de acord cu prezentarea pe care am gasit-o – „plin de emotie, umor si spirit”, dar il recomand pentru IDEEA pe care o trasmite. Va fi si miine, duminica, 3 iulie, pe HBO 2, la 13.45.

War Room este camera de rugaciune. IDEEA pe care o transmite filmul, cu clisee si limbaj de lemn din lumea protestantilor / evanghelicilor americani, se refera la renuntarea la polemica familiala si declansarea bataliei spirituale in intimitatea camerei de rugaciune, o debara fiind rebranduita in acest sens… :)

Ideea CRESTINA a filmului este ca doar Dumnezeu poate lupta cu diavolul, certurile din familie si alte necazuri fiind la un moment dat peste puterile omenesti.

Astfel, rugaciunea este un instrument (spiritual) mult mai eficient (si necesar) decit certurile din familie pentru cistigarea unei pozitii preferentiale.

Un astfel de subiect ar merita realizari artistice mult mai reusite.

Am citit mult despre diverse situatii in care crestinii, mai miult sau mai putin devotati, au recunoscut (deseori cu greu) ca doar Dumnezeu poate da izbinda.

Ca unul care am avut parte de razboi in familie, casnicia de 20 de ani incheindu-se cu divort (acum 5 ani), nu pot sa nu ma gindesc ca mi-a lipsit o debara pe care sa o transform intr-un loc intim de rugaciune si de exercitiu spiritual.

War Room e de fapt un loc al razboiului cu tine insuti, necesar pentru a-ti recunoaste falimentele și limitele, dar, mai ales, pentru a-I recunoaste lui Dumnezeu locul intii in toate.

http://www.facebook.com/alin.cristea.9

Lasă un răspuns

